Strona 1 z 1
Wtyki do HID-ów - jak je rozebrać ?
: piątek 04 lis 2011, 11:07
autor: skaktus
Witam.
Jak rozebrać bez uszczerbku wtyki idące do palnika ? Za cholerkę nie mogę sobie z nimi poradzić. Wyciągam te czerwone plastiki a piny jak siedziały tak siedzą...
Re: Wtyki do HID-ów - jak je rozebrać ?
: piątek 04 lis 2011, 19:23
autor: Pyra
Witam
skaktus pisze:Witam.
Jak rozebrać bez uszczerbku wtyki idące do palnika ? Za cholerkę nie mogę sobie z nimi poradzić. Wyciągam te czerwone plastiki a piny jak siedziały tak siedzą...
Niestety nie rozbierałem nigdy dokładnie tych złączek, ale jeśli się poruszają w obudowie, to:
Na samych stykach są zapadki (1 lub 2, w okrągłych BMW nawet 3) które trzeba dogiąć i wychodzi.
Z boku obudowy złącza, może wystawać główka poprzeczki plastykowej, która blokuje piny.
Obejrzyj dokładnie złącze, nawet pod lupą, a napewno coś zauważysz.
Pozdrawiam
: piątek 04 lis 2011, 20:04
autor: cudny
skaktus, wyjmowałeś kiedyś piny z komputerwego złącza MOLEX? To chyba będzie coś w ten deseń.
: piątek 04 lis 2011, 22:20
autor: skaktus
Witajcie, wyjmowałem wtyki z molexa itp, ale to kurcze jest całkowicie inaczej. Przeglądałem piny i nie ma w nich żadnych blokad typu "sprężynujące wypustki" które po wgięciu puszczają pin. Mam wrażenie że chyba owe "sprężynujące zapadki" są w samej plastikowej wtyczce. Potwierdzało by to, że po wyjęciu siłowym pinu z wtyku, ten potem wchodzi i wychodzi bez problemu. Kiedyś na forum widziałem że ktoś rozbierał wtyki, ale nie potrafię znaleźć tematu / kontaktu do danej osoby.
Może coś jeszcze wymyślicie ? Sam szukam i nie wiem co i jak a rozrywać na siłę - nie ma sensu.
: piątek 04 lis 2011, 22:50
autor: Liro
Pewnie to Superseal? Narzędzie do wyciągania (pręcik z haczykiem) kosztuje 160 netto chyba
a do zaciskania 1300
W sumie jeśli masz juz wyciągniety czerwony plastik wystarczy tam wetknąć od przodu odpowiedni śrubokręcik zegarmistrzowski i piny wychodza do tyłu. Raczej proste.
: sobota 05 lis 2011, 12:32
autor: skaktus
Męczyłem, wkładałem, mieszałem i nic nie wymieszałem...
: sobota 05 lis 2011, 20:24
autor: delux
A może tak zapodaj foto będzie łatwiej wzrokowcom
: sobota 05 lis 2011, 21:16
autor: sou
Jeśli to AMP-Superseal to plastik wygiągałem haczykiem zrobionym ze spinacza (koło 1mm) a piny o ile pamiętam podważało się jakimś szpikulcem, kable po prostu przylutowałem. Jeśli chcesz to przyślę ci zdjęcia samych pinów, może pomogą
: sobota 05 lis 2011, 21:51
autor: olowaty
Podłączę się do tematu, bo mnie też czeka odpinanie wtyczek.
TUTAJ - dokumentacja AMP superseal możecie pobrać specyfikację tych złączy razem z przekrojami i opisami jak wsadzić rozebrać i wyciągnąć.
Dobrze że ktoś zainteresował się też tematem, ponieważ nie wiedziałem jak się ten typ złączy nazywa. Dzięki wam znam teraz nazwę a znalezienie dokumentacji u Hindusów stanowiło tylko kwestię czasu.
p.s. Ceny narzędzi powalają.
TUTAJ macie w indyjskim wykonaniu za jedyne 94 zł. Masakra jak za kawałek drutu.
: sobota 05 lis 2011, 23:54
autor: skaktus
Jakiś czas temu dostałem paczkę z tego typu złączami tj kable + wtyk - typowe odpady z chińskich HID-ów które się rozpadły przed włączeniem. Mam chyba z 100 takich złącz - począwszy od 1 pinowych po 4 piny. Postanowiłem je wykorzystać, ale ich rozebranie to masakra...
Ogólnie wałkuję temat przerobienia lamp na xenon w formie zestawu "super lux" tj. pełne poziomowanie na bazie żyroskopu na każdej osi + spryskiwacze + przetwornice + palniki D2S i chciałem te złącza wykorzystać jako układ "szybko-złączek" które ułatwią serwisowanie i wymontowanie poszczególnych elementów układu. Niestety na dzień dzisiejszy uszkodziłem 3 wtyki a nie rozebrałem...
Dzięki wam za pomoc.
EDIT
Do wyciągania "blokad" czyli tych czerwonych plastików wykorzystuję zmodyfikowane igły lub...szydełka od siostry
: niedziela 06 lis 2011, 17:21
autor: sou
dziś udało mi się wyciągnąć żeński pin z gniazda (bez destrukcji)
użyłem cienkiego śrubokręcika który wsadziłem w otwór (po blokadzie) POD KĄTEM tak że ostrze przesuwalem po pinie aż "prztyknęło" a wtedy pin wylazł po lekkim pociągnięciu za kabel, po czym wszedł z powrotem normalnie się zatrzaskując. zapadki są w plastiku po stronie zatrzasku (łączącego wtyki) - trzeba je podważyć a nie wcisnąć.... no chyba że ktoś złącze zalał jakimś klejem