emulator czujnika oleju :)
emulator czujnika oleju :)
Panowie (i panie jeżeli jakieś są ).
Mam pewien problem z moim autkiem, nie ma to związku z swiatełkami ale mam nadzieję że ktoś mi tutaj pomoże, bo na elektrodzie odsyłają do elektyka samochodowego słowami "skoro sam nie umiesz to daj zarobić innym".
Postanowiłem sobie wstawić do mojej a4 przy okazji montażu klimatronika (nie polecam - masakra) licznik z komputerem FIS od audi a6. Niestety moja a4 jest z 96 roku i nie ma w misce czujnika poziomu i temperatury oleju, przez to na komputerze wyświetla mi się napis "sensor" i konewka od oleju która mnie irytuje.
Z tego co wyczytałem można oszukać licznik podłączając do niego prosty emulator czujnika zbudowany w oparciu o NE555. I tu zaczynają się schody - nikt mi nie chce podać schematu, nie mam takiego czujnika na wzór i sam nie wiem jakie mają wychodzić impulsy.
I teraz znalazłem szczątkowe informacje z których ja nic kompletnie nie potrafię zrozumieć, ale może elektronicy zrozumieją o co biega i pomogą mi stworzyć układzik .
Więc to co znalazłem na pewnym forum:
Jedna osoba zrobiła emulator na przekaźniku od świateł i kondensatorze - więc nie jest to coś skomplikowanego. Druga zrobiła na ne555 i napisała na ten temat:
"można i tak, ale to emulator mechaniczny, tzn. musi kłapać co czas od 5 do 10 sec. (nie wiem jak masz ustawione). ja zrobiłem sobie taki emulator na NE555 (schemat ogólnodostępny) z czasem zmiany WY >5sec."
Czyli wiadomo tylko to że czas zmiany WY>5s - da radę ktoś na podstawie tego wymyślić jak to ma wyglądać ?
I teraz druga sprawa - dla zaawansowanych
U mnie w audi mam czujnik temperatury oleju ale rezystancyjny. I teraz czy znając wartości rezystancji tego czujnika w zależności od temperatury dąło by się zmajstrować układ oparty na ne555 i ten czujnik który nie tylko oszukiwał by licznik, ale i pokazywał w miarę poprawną temperaturę oleju ?
Z góry dzięki za sugestie i pozdrawiam !
Mam pewien problem z moim autkiem, nie ma to związku z swiatełkami ale mam nadzieję że ktoś mi tutaj pomoże, bo na elektrodzie odsyłają do elektyka samochodowego słowami "skoro sam nie umiesz to daj zarobić innym".
Postanowiłem sobie wstawić do mojej a4 przy okazji montażu klimatronika (nie polecam - masakra) licznik z komputerem FIS od audi a6. Niestety moja a4 jest z 96 roku i nie ma w misce czujnika poziomu i temperatury oleju, przez to na komputerze wyświetla mi się napis "sensor" i konewka od oleju która mnie irytuje.
Z tego co wyczytałem można oszukać licznik podłączając do niego prosty emulator czujnika zbudowany w oparciu o NE555. I tu zaczynają się schody - nikt mi nie chce podać schematu, nie mam takiego czujnika na wzór i sam nie wiem jakie mają wychodzić impulsy.
I teraz znalazłem szczątkowe informacje z których ja nic kompletnie nie potrafię zrozumieć, ale może elektronicy zrozumieją o co biega i pomogą mi stworzyć układzik .
Więc to co znalazłem na pewnym forum:
Jedna osoba zrobiła emulator na przekaźniku od świateł i kondensatorze - więc nie jest to coś skomplikowanego. Druga zrobiła na ne555 i napisała na ten temat:
"można i tak, ale to emulator mechaniczny, tzn. musi kłapać co czas od 5 do 10 sec. (nie wiem jak masz ustawione). ja zrobiłem sobie taki emulator na NE555 (schemat ogólnodostępny) z czasem zmiany WY >5sec."
Czyli wiadomo tylko to że czas zmiany WY>5s - da radę ktoś na podstawie tego wymyślić jak to ma wyglądać ?
I teraz druga sprawa - dla zaawansowanych
U mnie w audi mam czujnik temperatury oleju ale rezystancyjny. I teraz czy znając wartości rezystancji tego czujnika w zależności od temperatury dąło by się zmajstrować układ oparty na ne555 i ten czujnik który nie tylko oszukiwał by licznik, ale i pokazywał w miarę poprawną temperaturę oleju ?
Z góry dzięki za sugestie i pozdrawiam !
Ostatnio zmieniony poniedziałek 24 paź 2011, 17:21 przez igi, łącznie zmieniany 1 raz.
Model licznika czy czujnika ?
Czujnik ma oznaczenia takie w zależności od producenta:
1J0 907 660 B
AUDI
1 119 169
FORD
YM216C624AA
FORD
008 079-041
HELLA
1J0 907 660 B
SEAT
1J0 907 660 B
SKODA
V10-72-0944
VEMO
1J0 907 660 B
VW
Jak widać jest popularny i stosowany w wielu modelach
Dzięki
EDIT
I drugie pytanie:
Czy da się zrobić prosty układ który by odwracał działanie czujnika poziomu płynu chłodniczego ? Problem jest taki że mam też stary zbiorniczek wyrównawczy gdzie jeżeli nie ma płynu zostaje podana masa na licznik, a jeżeli płyn jest to masa zostaje przerwana. Niestety mój nowszy licznik wymaga nowego zbiorniczka gdzie wszystko działa na odwrót - czyli jeżeli płyn jest to jest podana masa, a jeżeli nie ma płynu to masa zostaje rozłączona. Przez to musiałem zmasować czujnik na stałe.
I teraz czy da się też zrobić taki prosty inwerter sygnału z czujnika czy muszę szukać nowego zbiorniczka ?
Dzięki !
Czujnik ma oznaczenia takie w zależności od producenta:
1J0 907 660 B
AUDI
1 119 169
FORD
YM216C624AA
FORD
008 079-041
HELLA
1J0 907 660 B
SEAT
1J0 907 660 B
SKODA
V10-72-0944
VEMO
1J0 907 660 B
VW
Jak widać jest popularny i stosowany w wielu modelach
Dzięki
EDIT
I drugie pytanie:
Czy da się zrobić prosty układ który by odwracał działanie czujnika poziomu płynu chłodniczego ? Problem jest taki że mam też stary zbiorniczek wyrównawczy gdzie jeżeli nie ma płynu zostaje podana masa na licznik, a jeżeli płyn jest to masa zostaje przerwana. Niestety mój nowszy licznik wymaga nowego zbiorniczka gdzie wszystko działa na odwrót - czyli jeżeli płyn jest to jest podana masa, a jeżeli nie ma płynu to masa zostaje rozłączona. Przez to musiałem zmasować czujnik na stałe.
I teraz czy da się też zrobić taki prosty inwerter sygnału z czujnika czy muszę szukać nowego zbiorniczka ?
Dzięki !
Są specjalne reduktory pod filtr oleju które mają miejsce na czujniki ciśnienia temperatury oleju itp
Wiem że nie na temat ale sądzę że dobrze byłoby coś takiego wstawić wtedy by ci komputer pokładowy wyświetlał odpowiednie dane
Przykład : http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_fi ... ju-38.html
a tutaj np reduktor z możliwością wpięcia czujnika temperatury płynu chłodzenia : http://www.dabtuner.pl/Adapter_zlaczka_ ... mm-40.html
Wiem że nie na temat ale sądzę że dobrze byłoby coś takiego wstawić wtedy by ci komputer pokładowy wyświetlał odpowiednie dane
Przykład : http://www.dabtuner.pl/Podkladka_pod_fi ... ju-38.html
a tutaj np reduktor z możliwością wpięcia czujnika temperatury płynu chłodzenia : http://www.dabtuner.pl/Adapter_zlaczka_ ... mm-40.html
MPP-1 / Skyline I / L2P T6 / LL P7 / RC-39@XR-E R2 1.05A / C2 HA-III@T6 2.8A / Niwalker NWK600N1/ UF WF-501B / Balder SE-2@U3 3.04A / Shadov TC500 / SF M9
Hmm moje auto to audi a4 b5 1.9 tdi AHU 96 rok, W niektórych egzemplarzach były wstawiane te czujniki, ja mam jednak ubogą wersję i w misce nie mam miejsca pod czujnik.
Licznik mam z a6 c5 polift rocznik 2002. Jest on prawie identyczny jak ten w a4 poliftowym (czyli po 99 roku), różni się w zasadzie tym że inaczej jest podawana informacja o poziomie paliwa przez co trzeba wymieniać pływak na taki od a6 (miałem w komplecie licznikiem) i tym że w liczniku od a4 można wyłączyć czujnik poziomu oleju podając stałą masę na pin odpowiadający za czujnik otwarcia maski - w a6 niestety myk ten nie przejdzie i dlatego u mnie się ciągle pali ten sensor, ostatnia różnica to nie pokaże mi otwartych drzwi bo info to pobiera z modułu komfortu po szynie CAN, a w a4 jest sterowne za pomocą masy na odpowiednie piny . Mi jednak info to nie jest potrzebne a licznik kupiłem bardzo tanio.
Nightmare, dzięki a sugestię, niestety czujnik który u mnie jest wymagany jest dostosowany pod miskę olejową i nie ma możliwości zamontowania go w takim reduktorze. U siebie w podstawie chłodniczki mam nawet zaślepkę w którą mógłbym wstawić dodatkowy czujnik, niestety nie ma takiego który podawałby odpowiedni sygnał na deskę .
Licznik mam z a6 c5 polift rocznik 2002. Jest on prawie identyczny jak ten w a4 poliftowym (czyli po 99 roku), różni się w zasadzie tym że inaczej jest podawana informacja o poziomie paliwa przez co trzeba wymieniać pływak na taki od a6 (miałem w komplecie licznikiem) i tym że w liczniku od a4 można wyłączyć czujnik poziomu oleju podając stałą masę na pin odpowiadający za czujnik otwarcia maski - w a6 niestety myk ten nie przejdzie i dlatego u mnie się ciągle pali ten sensor, ostatnia różnica to nie pokaże mi otwartych drzwi bo info to pobiera z modułu komfortu po szynie CAN, a w a4 jest sterowne za pomocą masy na odpowiednie piny . Mi jednak info to nie jest potrzebne a licznik kupiłem bardzo tanio.
Nightmare, dzięki a sugestię, niestety czujnik który u mnie jest wymagany jest dostosowany pod miskę olejową i nie ma możliwości zamontowania go w takim reduktorze. U siebie w podstawie chłodniczki mam nawet zaślepkę w którą mógłbym wstawić dodatkowy czujnik, niestety nie ma takiego który podawałby odpowiedni sygnał na deskę .
Inwerter jest banalnie prosty. Praktycznie to jeden tranzystor NPN i dwa albo trzy oporniki.igi pisze: I drugie pytanie:
Czy da się zrobić prosty układ który by odwracał działanie czujnika poziomu płynu chłodniczego ? Problem jest taki że mam też stary zbiorniczek wyrównawczy gdzie jeżeli nie ma płynu zostaje podana masa na licznik, a jeżeli płyn jest to masa zostaje przerwana. Niestety mój nowszy licznik wymaga nowego zbiorniczka gdzie wszystko działa na odwrót - czyli jeżeli płyn jest to jest podana masa, a jeżeli nie ma płynu to masa zostaje rozłączona. Przez to musiałem zmasować czujnik na stałe.
I teraz czy da się też zrobić taki prosty inwerter sygnału z czujnika czy muszę szukać nowego zbiorniczka ?
Dzięki !
Sygnał z istniejącego zbiorniczka na bazę tranzystora (przez opornik, być może drugi opornik między bazą a masą).
Emiter tranzystora do masy.
Kolektor przez opornik do plusa.
Sygnał odwrócony bierzesz z kolektora tranzystora.
Nie znam oryginalnych wartości napięć i prądów sygnałów, więc trzeba będzie elementy dobrać eksperymentalnie. Rozpocznij od 3 oporników 1k i tranzystora BC337.
Witam ponownie, czyli wychodzi że czujnik temperatury jest rezystancyjny jednak ? To tylko informacja o poziomie oleju jest wysyłana za pomocą impulsów ? Jak więc zasymulować ten czujnik za pomocą ne555 ? Jak to połączyć ? Nie wiem czy to istotne, ale zarówno temperatura jak i informacja o niedoborze oleju idą na ten sam pin w liczniku.
Witam
Tak wygląda oryginalny "czujnik", podłączony do pinu 15 wtyczki A.
Najprawdopodobniej pomiar temperatury, w określonych okresach czasu, jest przerywany zwarciem do masy, w celu skontrolowania poziomu oleju. Same czujniki są klasyczne, lecz informacje zbiera, przetwarza i wysyła elektronika czujnika do konsoli.
Swoją drogą to nie rozumiem "oszczędności miedzi" która okupiona jest zastosowaniem bardziej awaryjnej elektroniki.....
Z tego co napisałeś to układ symulujący zbudowany jest z układu NE555, który co jakiś czas zwiera tranzystorem wykonawczym rezystor zastępujący czujnik.
Nie przejmuj się, ja od prawie miesiąca walczę z emulatorem immo do BMW E34/E38, który to goły silnik kupili kumple, wsadzili do Patrola, jeździli po elektrykach, którzy rozkładali ręce a potem przywieźli do mnie, żebym uruchomił....
Pozdrawiam
Tak wygląda oryginalny "czujnik", podłączony do pinu 15 wtyczki A.
Najprawdopodobniej pomiar temperatury, w określonych okresach czasu, jest przerywany zwarciem do masy, w celu skontrolowania poziomu oleju. Same czujniki są klasyczne, lecz informacje zbiera, przetwarza i wysyła elektronika czujnika do konsoli.
Swoją drogą to nie rozumiem "oszczędności miedzi" która okupiona jest zastosowaniem bardziej awaryjnej elektroniki.....
Z tego co napisałeś to układ symulujący zbudowany jest z układu NE555, który co jakiś czas zwiera tranzystorem wykonawczym rezystor zastępujący czujnik.
Nie przejmuj się, ja od prawie miesiąca walczę z emulatorem immo do BMW E34/E38, który to goły silnik kupili kumple, wsadzili do Patrola, jeździli po elektrykach, którzy rozkładali ręce a potem przywieźli do mnie, żebym uruchomił....
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Oj, przekaźnik (choćby kontaktron na 12V) chyba prostszy będzie i bardziej odporny na zakłócenia generowane przez samochód. Jedna para styków przełącznych lub NC, cewkę wpiąć między +12V i istniejący czujnik.swietlik pisze:Inwerter jest banalnie prosty. Praktycznie to jeden tranzystor NPN i dwa albo trzy oporniki.
Pozdrawiam
M.
Pozwolę sobie mieć inne zdanie na temat zakłóceń, ale ja mam jakąś awersję do załączania indukcyjności a poza tym wolę rozwiązania bez części ruchomych. No i pytanie, czy wyjście czujnika poziomu ma na tyle dużą wydajność prądową żeby przekaźnik zadziałał. Ale jeśli tak, to przekaźnik też da radę.Marcin S. pisze:Oj, przekaźnik (choćby kontaktron na 12V) chyba prostszy będzie i bardziej odporny na zakłócenia generowane przez samochód. Jedna para styków przełącznych lub NC, cewkę wpiąć między +12V i istniejący czujnik.swietlik pisze:Inwerter jest banalnie prosty. Praktycznie to jeden tranzystor NPN i dwa albo trzy oporniki.
Pozdrawiam
M.
Witam ponownie. Dzięki pomocy Pyry udało mi się zmajstrować ten emulator czujnika, jest to zwykły regulowany generator na ne555 który załącza impulsowo masę.
Fotka gotowca:
Dzisiaj zamontuję w aucie i powiem czy śmiga jak powinien.
EDIT
Witam panowie .
Niestety mam kolejny problem . Z licznikiem od a6 miałem mega przeboje a w końcu okazało się że tego konkretnego i tak nie da rady u mnie podłączyć bo działa tylko po CAN, starsze rocznikowo wspierały jeszcze sygnał analogowy .
Dorwałem licznik od angola od a4 poliftowej, wymieniłem mu wyświetacz na ten od mojego z a6 bo miał uszkodzony, zmieniłem tarcze na europejskie od a6 i wgrałem europejski wsad. Niestety jak człowiek zrobi jedno okazuje się że nie działa drugie .
Okazało się że sygnał z sterownika airbag jest u mnie odwrotny, jak nie ma błędów w sterowniku to podaje na pinie jakieś 7v, jak są błędy to załącza masę. W liczniku zaś powinno być na odwrót, masa jak nie ma błędów, napięcie jak błędy są. Macie pomysł jak w prosty sposób odwrócić sygnał ? Jak najbardziej jakiś układzik wchodzi w grę bo zamontuję go bezpośrednio w liczniku.
Z góry dzięki za sugestie.
Fotka gotowca:
Dzisiaj zamontuję w aucie i powiem czy śmiga jak powinien.
EDIT
Witam panowie .
Niestety mam kolejny problem . Z licznikiem od a6 miałem mega przeboje a w końcu okazało się że tego konkretnego i tak nie da rady u mnie podłączyć bo działa tylko po CAN, starsze rocznikowo wspierały jeszcze sygnał analogowy .
Dorwałem licznik od angola od a4 poliftowej, wymieniłem mu wyświetacz na ten od mojego z a6 bo miał uszkodzony, zmieniłem tarcze na europejskie od a6 i wgrałem europejski wsad. Niestety jak człowiek zrobi jedno okazuje się że nie działa drugie .
Okazało się że sygnał z sterownika airbag jest u mnie odwrotny, jak nie ma błędów w sterowniku to podaje na pinie jakieś 7v, jak są błędy to załącza masę. W liczniku zaś powinno być na odwrót, masa jak nie ma błędów, napięcie jak błędy są. Macie pomysł jak w prosty sposób odwrócić sygnał ? Jak najbardziej jakiś układzik wchodzi w grę bo zamontuję go bezpośrednio w liczniku.
Z góry dzięki za sugestie.