Strona 1 z 2

Solarforce L2P z XM L T6 1C od Grega

: sobota 08 paź 2011, 20:19
autor: fw190
Witam wszystkich. Trochę to trwało, ale w końcu zabrałem aparat i zrobiłem małe porównanie. Zdjęcia zamieszczone poniżej.

Od Grega zamówiłem latarkę Solarforce L2P z modułem XM-L T6 1C. W zestawie nabyłem ogniwo o pojemności 31000 mah i oczywiście ładowarkę. Musiałem tak zrobić jako że nigdy nowoczesnej latarki nie posiadałem i muszę przyznać, że wszystko przebiegło bez zastrzeżeń włącznie z obsługą po-sprzedażową i odpowiedziami na czasem oczywiste i śmieszne pytania laika takiego jak ja.

Latarka po ponad miesięczny użytkowaniu nie wykazuje zużycia powierzchni. Nosiłem ją po kieszeniach z kluczami i póki co trzyma się świetnie. Długo zastanawiałem się jak pokazać moc tego sprzętu i z czym to porównać i zdecydowałem się w szranki postawić leciwą gablotę, którą powożę. Poza tym miałem do wyboru zwykłą latareczkę na dwa paluszki więc światła samochodu wypadały korzystniej i myślę dają lepsze pojęcie o mocy latarki. Dodam tylko, że latarka ma 4 ryby zaproponowane przez Grega i ja używam zazwyczaj najsłabszego ewentualnie 2 w kolejce. Zabezpieczenie przed zniszczeniem ogniwa działa bez zarzutu zmniejszając moc świecenie o jeden stopień.

Latarka była trzymana na wysokości świateł samochodu. Aparat w przypadku każdego zdjęcia w tym samym miejscu na dachu samochodu.

Zdjęcia sa nikczemnej jakości gdyż w ogóle się na tym nie znam a na dodatek używałem takiej bestii fotograficznej jak Canon SX100is czyli klasyczne "idioten kamera" (choć muszę przyznać, ze niezawodne i na moje potrzeby zadowala mnie w pełni ;) )

Światło zastane:
Obrazek

Samochód postojowe:
Obrazek

Samochód mijania:

Obrazek

Samochód długie:
Obrazek

Latarka 1 stopień:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Latarka 2 stopień:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Latarka stopień 3:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Latarka 4 stopień:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: sobota 08 paź 2011, 21:29
autor: marshal
Hej, fajnie że podzieliłeś się z nami swoją opinią.

Tylko ze zdjęciami jest mały problem, bo mają różne czasy ekspozycji. Na szczęście większość zdjęć ma taki sam, ale jednak nie wszystkie. Na przyszłość pamiętaj żeby aparat ustawić w tryb pełni Manulany (M)

: poniedziałek 17 paź 2011, 14:17
autor: baxxx
hmmm... też zawsze jak opisuję działanie tej latarki znajomym to mówię, że długie w samochodzie wysiadają przy tym światełku ;)

i jak widać, nie jest to taka straszna przesada....

jestem jej fanem, zastanawiam się jednak, czy nie zamienić na ciepły odcień - wiadomo, choroba postępuje ;)

pozdro dla Grega!

: środa 26 paź 2011, 13:17
autor: Ravir
Polecam T5 - czyli Neutral White - Neutralny Biały. Moim zdaniem najlepszy kolor do latarek EDC. Sam posiadam dwa moduły d26/P60 z XM-L jeden z T6 a drugi "Gregowy" z T5 - i o ile T6 z gładkim znakomicie nadaje się jako taktyczna na Night Hunt czy nocne ASG - to Neutralna T5 z teksturowanym refem OP jet idealna do EDC czy na rower.

Latarki "Gregowe" mają wymienne moduły d26/P60 - więc możesz dokupić sobie drugi z cieplejszą diodą. Jeśłi Masz gładki reflektor to dokup moduł z diodą T5 i refem teksturowanym.

: niedziela 04 gru 2011, 13:21
autor: krzysiek33
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem latareczki z tego tematu, a nie chcę zakładać nowego i robić bałaganu, więc napiszę parę słów od siebie.
Greg jak kolega fw190 zauważył sprawdził się znakomicie w roli sprzedawcy i doradcy. Odpowiadał na proste pytania cierpliwie, a ja wciąż pytałem i pytałem(dzięki greg za cierpliwość).
Teraz troszkę o sprzęcie. Latarka wygląda bardzo solidnie. Naładowałem akumulatory(nie mogłem się doczekać,jak dzieciak normalnie :lol: )i pierwsze odpalenie w domu. Pierwsze wrażenie-lipa!!!
Co się okazuje świecąc na moje beżowe ściany zupełnie nie widać mocy latarki. Myślę, że neutralna barwa diody i kolor ścian w jakiś sposób "znoszą się" nawzajem . Sprawa się wyjaśniła kiedy poświeciłem na biały sufit- w pokoju zrobiło się jasno! Latarka w domu w trybie 100% pracowała może 2,może 3 min i zrobiła się ciepła, co jak sądzę jako laik dobrze o niej świadczy.
Teraz najlepsze- jazda w terenie, w lesie na rowerze!
Reflektor OP, neutralna barwa diody, włącznik reverse, pamięć ostatnio używanego trybu, wejście w zmianę trybów "dwuklikiem", 5%,30%,60%,100%,srobo20%-o taką konfigurację poprosiłem.
Wczoraj jeździłem od godziny16 do 20:30 i nie chciało mi się wracać do domu. Jasne, że dwa ogniwa nie wytrzymają 4h w "max", ale używałem wszystkich trybów zależnie od potrzeb. Miałem postoje, wtedy latarka pracowała na 5% i służyła jako sprzęt do poświecenia pod nogi. Moim zdaniem mogłem zamówić ten tryb jako 3% i w zupełności by wystarczyło. Strobo 20% też jest za mocny nawet w dzień, mogłem zamówić 15%-byłoby mnie wyraźnie widać i nie oślepiałbym szczególnie wieczorem, ale już, tak to jest jak się "na oko" zamawia. Przynajmniej w żadnym z trybów światła nie jest za mało.
Używając latarki w praktyce doszedłem do wniosku, że obyłbym się bez trybu 30%-jest mi nie potrzebny.
Sprężyny dociskają ogniwo na tyle mocno, że nie ma zadnych "przerw w dostawach prądu :mrgreen: " i zastanawiam się w związku z tym czy potrzebnie poprosiłem o wejście w zmianę trybów "dwuklikiem".
Kolor neutralnej diody ma coś wspólnego z zielonym, przynajmniej takie odniosłem malutkie wrażenie.
Podczas jazdy i świecenia 100% latarka jest zimna, czyli ciepełko świetnie jest odprowadzane do atmosfery i uspokaja mnie to jeśli chodzi o chłodzenie sprzętu podczas zwykłego spaceru-wiem, że spacer wystarczy tak jak greg opisał.
No i jak na złość zaczął padać śnieg z deszczem. Latarka pięknie wygląda kiedy są na niej krople wody, szczególnie, że te krople nie dostają się do środka :mrgreen: Lampka na 100% i nie było przede mną białej ściany- światło neutralnej diody ładnie "omija" przeszkody w postaci słabiutkiej mgły, kropel deszczu i śniegu.
Na początku myślałem, że skupienie mogłoby być większe, ale kilka ostrych skrętów wybiło mi ten pomysł z głowy.
Rozłożenie światła bardzo mi osobiście odpowiada- środek jest mocniejszy co poprawia zasięg, nie jest to typowy flood- spot jest dość mocny, a światło wtórne jest na tyle mocne, że widać każdą gałązkę, która mogłaby sie znaleźć w oku mojej szanownej osoby :wink: .

Polecam lampkę, jest mała, solidnie zbudowana, lekka i co najważniejsze daje bezpieczeństwo podczas jazdy w ciemnościach.

Na kierownicy mam jeszcze mactronica scream-a i pomimo raczej średnich opinii o tej firmie, ta lampka też daje radę- użyłem jej kiedy zadziałało zabezpieczenie ogniwa i L2P przeszła w niższy tryb. Mam "wspomaganie" w razie czego :mrgreen: !!!
jak się robi zdjęcia beamshot-ów? czy porównywane latarki powinny być w tej samej odległości od powiedzmy białej ściany czy światło, które się z nich "sączy" powinno być na tej samej powierzchni ściany? Zrobię zdjęcia porównawcze...
No i ciekawostka:
jechałem sobie leśną drogą, śnieg z deszczem, ciemności egipskie gdyby nie moja L2P. W pewnym momencie w odległości ok 0,5km światła samochodu. Auto zjechało na bok,kierowca włączył pozycyjne i stoi. Myślę sobie, ktoś gada przez telefon, albo...no nie wiem, skoro stoi to ja jadę i nie zmieniam na 60% bo droga paskudna i każdy lumen się liczy:). Kiedy podjechałem, okazało się, że to straż miejska w swoim L200, uchyliło się okno i strażnik pyta-
Ta mała lampka tak mocno świeci? Odpowiedziałem, że tak, a on z uznaniem pokiwał głową.

: wtorek 06 gru 2011, 11:16
autor: Ravir
Miałem wczoraj identyczną sytuację :twisted: jadę do pracy, ciemno, strasznie, zimno - Deree CL1Hv4 z Gregowym modułem (XM-L T5, OP) zapięte na rower i ustawione na 100% bo Ciąg Rowerowo Pieszy przypomina trasę Maratonu Cross Country :mrgreen: - nagle zatrzymuje mnie Policja. Myślę o co chodzi? A tu chłopaki z patrolu chcieli oglądnąc latarkę, która tak świeci. Pogadałem z nimi chwilę i dałem na miary gdzie można nabyć.
Ogólnie dość często mi się zdażają zatrzymania i pytania o latarkę :mrgreen: najczęściej są to rowerzyści, ale "zaliczyłem" już Policję, Straż Miejską, Ochroniarzy i Ratownika z Pogotowia, który potrzebowął mocnego, małego światełka, które nie przekłamuje kolorów. :mrgreen:

: wtorek 06 gru 2011, 13:40
autor: krzysiek33
Szczerze , to ja bym się zdenerwował na takiego delikwenta jak ja czy Ty Ravir.
Teraz zmieniam tryb na 30% bo nic miłego dostać po oczach takim światłem. Nawet 60% to przegięcie.
Odpaliłem lampkę i oddalałem się na pieszo od roweru patrząc czy światełko jeszcze razi, odszedłem jakieś 150m i w dalszym ciągu nie chciałbym jechać czy iść z przeciwka, a w trybie 60% nie jest wiele lepiej.
Trzeba po prostu nie przeszkadzać innym. Natomiast ciemny las to jej(lampki) żywioł, tam jedzie się całkiem swobodnie nawet bardzo szybko.

: wtorek 06 gru 2011, 17:19
autor: bulwa11
ja jak jeżdżę na 100% to tylko jak jest droga pusta. Jak na horyzoncie pojawi się auto, przełączam na 30%. Tak jak samochody nie raz z długich na krótkie wrzucają jak widzą że jadę :) (jak nie chcą zmienić to wtedy ja ich zmuszam setką i od razu wyłączają...).

Tyle że jeżdżę po wsi więc ruch bardzo mały.

: wtorek 06 gru 2011, 17:38
autor: Vigo
bulwa11 pisze:ja jak jeżdżę na 100% to tylko jak jest droga pusta. Jak na horyzoncie pojawi się auto, przełączam na 30%. Tak jak samochody nie raz z długich na krótkie wrzucają jak widzą że jadę :) (jak nie chcą zmienić to wtedy ja ich zmuszam setką i od razu wyłączają...).

Tyle że jeżdżę po wsi więc ruch bardzo mały.
+1 :mrgreen: Też tak robię, jak Kuba Bogu tak Bóg Kubie. :mrgreen:
Z resztą świecenie setką wszędzie i gdzie popadnie już mi przeszło :mrgreen: teraz przyszedł czas na spokojny, praktyczny racjonalizm. :-)

: środa 07 gru 2011, 07:46
autor: Ravir
Problem jest taki, że Ciąg Rowerowo-Pieszy, którym jeżdżę do pracy wygląda jak powierzchnia księżyca. I musze jechać na 100% - próbowałem z mniejszą mocą, ale mi przeszło po zaliczeniu paru dziur :mrgreen:
Po za tym ustawiam tak latarkę, że nie oślepiam nikogo, dodatkowo Ciąg jest po prawej stronie :mrgreen: - testowałem z kumplem i twierdził, że jadąc z przeciwnej strony nie jest oślepiany.
A po za tym najważniejsze jest moje bezpieczeństwo :mrgreen: zresztą ciężarówki maja wysoko umieszczone światła i nawet na "krótkich" dają mocno po oczach.

: czwartek 08 gru 2011, 11:09
autor: Webmaax
Ravir pisze:zresztą ciężarówki maja wysoko umieszczone światła i nawet na "krótkich" dają mocno po oczach.
Nie zgodzę się, kwestia wysokości umieszczenia świateł nie ma nic wspólnego z ich prawidłowym ustawieniem. Mało która ciężarówka oślepia mnie na drodze, czego nie moge powiedziec o osobowych, gdzie to jest prawie że nagminne. Przede wszystkim poprawne ustawienie :wink:

: niedziela 18 gru 2011, 13:36
autor: krzysiek33
Jak wczesniej napisałem zamówiłem tryby 100,60,30,5% strobo20% wejście w zmianę trybów dwuklikiem, pamięć ostatnio używanego trybu, sprężyny rowerowe-lepiej dociskające ogniwo,reflektor OP, dioda o neutralnej barwie oraz włącznik reverse.
Po dość intensywnym użytkowaniu i sprawdzaniu wszystkiego w terenie, przemyśleniu zmieniłbym tylko tryby na 100,60,20,3% strobo10%, reszta tak samo.
Kupiłbym też chętnie przedłużkę na drugie ogniwo, ale nie wiem czy jej (latarce)nie zaszkodzę...

: niedziela 18 gru 2011, 15:43
autor: greg
krzysiek33, sterownik bazuje na AMC7135 i ATtiny, nie można stosować zasilania innego, niż 1x Li-ion.

: niedziela 18 gru 2011, 20:01
autor: krzysiek33
oki :wink: wolę być ostrożny i pytać.

: sobota 31 gru 2011, 12:19
autor: serav
Dołączam się do grona zadowolonych użytkowników w/w lampki. Na początku cena mnie przeraziła ale teraz nie żałuję ani jednej wydanej złotówki. Więcej o niej oraz dołączone zdjęcia zamieściłem na blogu Bikestats: http://serav.bikestats.pl/628346,Test-S ... Grega.html