Strona 1 z 2

Jaka latarka pod HID Homemade ?

: sobota 24 wrz 2011, 20:25
autor: elektroservice
To mój pierwszy post a więc regulaminowo witam wszystkich światłomaniaków :-)
Co prawda ja jestem bardziej miłośnikiem elektrotechniki niż stricte latarek, ale źródła światła i oświetlenie to też część moich zamiłowań i część elektrotechniki.
Od długiego czasu chodzi za mną zrobienie samodzielnie latarki z HID xenonem samochodowym, widziałem tutaj gotowca przerobionego z halo na HID i tak chciałbym zrobić swoją latarkę. Wiem że można z powodzeniem użyć MacTronic JML2940, jednak taka latarka jest dość droga, a ma być to konstrukcja niskobudżetowa :-)
Posiadam sporo różnych palników HID i kilka przetwornic, w tym dwie dosyć małe, brak mi tylko latarki jako obudowy, reflektora oraz aku z układem ładowania. W JML2940 jest aku 12V i 7Ah, więc przeróbka na HID to nie jest problem, jednak tak jak pisałem chcę by to było jaknajmniejszym kosztem więc myślę o zakupie tańszej latarki i tutaj pojawia się dylemat jaką wybrać. Na allegro pełno tego, sporo z diodami LED (nie potrzebuje ich), ale są też takie co mają tylko i wyłącznie halogena H3 albo innego (H3 może być, mam ich kilka sztuk), w opisach często nie podają na jakie napięcie jest akumulator, a w tych które mają podany ten parametr siedzi 6V i 4Ah czyli nie nadaje się do takiego zastosowania.
Jakie latarki prócz JML2940 mają fabrycznie akumulator 12V i są na halogena H3 lub podobnego ? Mógłby ktoś podać konkretne typy latarek z akumulatorem 12V które będą tańsze niż JML2940 ?

Pozdrawiam

: niedziela 25 wrz 2011, 13:02
autor: Venom
Cześć,
Sa też akumulatory 12V 5Ah 3Ah, więc możesz kupić sobie mniejszy szperacz i wymienić akumulator, najlepiej jak byś do zasilania użył akumulatorków 18650

Jest kilka mniejszych projektów na forum przejrzyj je ;)

: niedziela 25 wrz 2011, 15:58
autor: elektroservice
Dzięki za podpowiedź, to ma być niskobudżetówka więc tylko aku żelowy lub podobny 12V wchodzi w grę :-)
Z tego co wyczytałem pod HID nie można dać mniejszego od 7Ah :roll:

: niedziela 25 wrz 2011, 16:14
autor: Tomeqp
elektroservice pisze:Z tego co wyczytałem pod HID nie można dać mniejszego od 7Ah :roll:
Można, ale czas pracy nie będzie imponujący. Coś koło 45min dla 5Ah, albo mniej.

: niedziela 25 wrz 2011, 17:04
autor: elektroservice
Czas pracy aż tak istotny tutaj nie jest, ale jakby poświeciło około godziny to byłoby dobrze.
12V 7Ah powinien chyba wystarczyć :-)
To jak ? Ktoś wie które jeszcze latarki są zasilane z 12V fabrycznie ?

: niedziela 25 wrz 2011, 17:05
autor: Venom
Więc zrób tak jak ja kiedyś, zwykły szperacz na żarówkę H3, zestaw HID, całą elektronikę pakujesz do środka latarki, a pod latarkę na zewnątrz przyklejasz akumulator 12V 5Ah
W miarę to jeszcze wygląda, ewentualnie kabel i akumulator w plecaku / torbie.
Powiedz proszę z jakiego regionu jesteś? (chyba ze to tajemnica)

http://allegro.pl/listing.php/search?ca ... ce82fe39d8

[ Dodano: 25 Wrzesień 2011, 16:09 ]
Ale ja nie wiem czego Ty oczekujesz?

Myślisz że wepchniesz 12V 7Ah akumulator do małego "szperacza" ?

Żaden mały szperacz nie jest zasilany z 12V 7Ah, większość działa z 6V 4,5Ah / 5Ah

Więc się nie da.

Jeśli chcesz godzine to musisz mieć
A) Akumulator ołowiany 12V 7Ah więc JML 2940
B) Bądź mały szperacz z 3S4P 18650 co da ok 8,8Ah / bądź 3S3P będzie wtedy ok 6,6Ah więc ok Godziny powinno być.

Innej możliwości nie ma.

Szperacz 12V
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ce82fe39d8

: niedziela 25 wrz 2011, 18:23
autor: elektroservice
Małe to to nie musi być, chodzi mi tylko o cenę. No cóż, chyba pozostanie mi polowanie na JML2940.
Pytając o inne latarki zasilane z 12V nie mam na myśli nic małego, tylko raczej tańszego od JML2940.
W ostateczności mogę faktycznie zrobić tak jak polecasz Venom, tzn do środka latarki upakować HID z elektroniką, a akumulator dać na zewnątrz.

P.S. Jestem z Wielkopolski, z okolic Poznania :-)

: niedziela 25 wrz 2011, 19:39
autor: Tomeqp
A może przejdź się po prostu na bazar i poszukaj? Czasami można spotkać coś takiego jak miał/ma kol. Fluxor. Jakość wykonania beznadziejna, reflektor beznadziejny, ale miejsca w środku ogrom. Fabrycznie są tam albo 12V 7Ah albo 2x 6V 4Ah.

: niedziela 25 wrz 2011, 19:45
autor: Fluxor
Nadal mam, a reflektor wcale nie jest taki zły.

: niedziela 25 wrz 2011, 19:49
autor: Tomeqp
Fluxor pisze:Nadal mam, a reflektor wcale nie jest taki zły.
No nie wiem, klony które widziałem u mnie były bardzo złe.

: poniedziałek 26 wrz 2011, 15:11
autor: kodi
Jeśli chcesz dobrze i tanio to weź jednak JML2940. Ja kupiłem kiedyś 2 szt na wyprzedaży za 130 zł, więc można je kupić tanio. A "zupełnie przypadkiem" to jedna z najlepszych baz do budowania swojego światełka.

: poniedziałek 26 wrz 2011, 23:02
autor: elektroservice
A więc polowanie na JML2940 rozpoczęte :-)
Z tego co się dowiedziałem to siedzi tam żarówka H4 z trzonkiem H4, czy jest to standartowa żarówka H4 z dwoma włóknami (światła krótkie i długie), czy jakaś jednowłóknowa ale z takim właśnie trzonkiem ?
Akurat tak się składa, że mam palnik xenonowy z trzonkiem H4, ale to jest bixenon z przesłoną i elektromagnetycznie przesuwanym palnikiem, więc nie wiem, czy się nada :roll:

: wtorek 27 wrz 2011, 00:18
autor: kodi
Powinien się nadać wręcz koncertowo - z tego co pamiętam, to JML ma ognisko tam, gdzie w dwuwłóknowej H4 jest światło drogowe (niech ktoś mnie poprawi, jeśli się mylę), a większość palników HID na H4 ma żródło światła tam, gdzie normalnie są "krótkie". Poza tym będziesz mógł dorobić sobie przełącznik "flood - throw" :mrgreen:

Jedna uwaga apropos tego JMLa - reflektor jest tłoczony z naprawdę cienkiej blachy aluminiowej, więc bardzo ostrożnie przy jego wyciąganiu.

: wtorek 27 wrz 2011, 01:44
autor: Venom
Staraj się wyjmować lustro razem z szybą, i najlepiej przyklej ją taśmą do lustra jak już będziesz coś robił, nie zakurzy Ci się lustro a i nie wpadnie tam przypadkiem śrubokręt czy inna pierdółka :)

: wtorek 27 wrz 2011, 21:18
autor: elektroservice
No właśnie jest dokładnie tak jak napisałeś Kodi :-)
Normalnie palnik jest w położeniu świateł mijania, po podaniu napięcia na cewkę przeskakuje na światła długie, więc będzie można to fajnie wykorzystać :mrgreen:
Mam tylko jeszcze jedno pytanie: czy pozostawić blaszaną osłonkę dookoła palnika, czy ją zdemontować ? Jest ona przykręcana na 3 śrubki i można zdjąć ją bez żadnego problemu, tylko nie wiem czy to ma sens.
Co do Twoich porad Venom to na pewno do nich się zastosuje, bo odkształcenie reflektora z pewnością nie wpłynie dobrze na osiągi :roll: