Lampka na XM-L

Oświetlenie przednie i tylne w rowerze, zasobniki na baterie. Komfort i bezpieczeństwo nocnej jazdy.
Mhrok
Posty: 16
Rejestracja: niedziela 07 sie 2011, 17:58
Lokalizacja: Warszawa

Lampka na XM-L

Post autor: Mhrok »

Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum. Trafiłem tutaj z wyszukiwarki do tematu o przetwornicach do LED.
Jestem zapalonym rowerzystą, wykorzystuję rower w celach transportowych i komunikacyjnych, ale rekreacyjnie również. Zdarza mi się robić wypady całonocne, wtedy posiadanie taniej lampki "punktowej" mocno przeszkadza.

Dzięki lekturze forum przez jakiś tydzień mój pomysł ewoluował z 2x LED 1W do 1x CREE XM-L.
Planuję zasilać to z pakietu ogniw 18650 2s4p (7,2V 2x2600mAh -> teoria).
Pytanie, czy to wystarczy do zasilenia diody prądem 3A?
Jak należy ładować ogniwa Li-ion? Mam cztery MAX1811, zrobić ładowarkę w której każde z nich będzie ładowane oddzielnie?

Czy przetwornica step-down na LM2676 nadawałaby się do sterowania tą diodą? Użyłbym projektu z http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic6 ... ml#3178309

I przedostatnie (miało być przedostatnie - post urósł ;) ) pytanie, jaką polecacie soczewkę, chodzi mi o coś co będzie oświetlało drogę i zarazem nie będzie oślepiało ludzi i samochodów.

Gdzie zaopatrzyć się w diody? Maritex? Na którym podłożu lepiej?

Pozdrawiam,
Mhrok

PS. Pomysł mniejszych diod nie umarł, mam dwie sztuki MAX16832.
devein
Posty: 6
Rejestracja: czwartek 21 lip 2011, 14:38
Lokalizacja: karków

Post autor: devein »

czy chcesz osiągnąć coś więcej niż przyjemność tworzenia tej latarki i ładowarki?

dużo szybciej kupić gotowej chińszczyzny i zmodyfikować do własnych potrzeb. niemarkowe baterie 18650 (trustfire itp) są tanie i można kupić sobie np 4 sztuki i jak któraś pokaże oznaki zużycia - zwyczajnie ją wyrzucić do utylizacji bez większego żalu i smutku :)

więc budowanie własnej ładowarki - czysta sztuka (przynajmniej z mojego punktu widzenia) :)

polecam 2x ultrafire wf-502b :)
http://www.dealextreme.com/p/ultrafire- ... 8650-55238



drugą na tył - zakryć nakrętką czerwoną i juz mamy mega mocne czerwone światło na tył :>
zaletą takiej latarki przenośnej jest to że mozesz ją zdjąć - nie zamoczy się (na rowerze także się nie zamoczy - zwarta konstrukcja z uszczelkami) , nie ma problemu z instalacją, nikt nie ukradnie, nie urwie itp..

a tutaj jest dobry pomysł z dodaniem soczewki żeby równomierniej rozłożyć światło - chociaż standardowo ta latarka dosyć mocno sieje na boki, więc bez modyfikacji też całkiem się nadaje (testowane w nocy w lesie)

a to że jedna bateria "szybko się wyczerpie" ? jeśli nie planujesz jechać non stop przez 2h z rzędu i dasz radę wcześniej zatrzymać się na minutę - możesz zmienić baterię na zapasową naładowaną :D

(ja jeżdzę z 2 latarkami więc mam dwa paluszki na zmianę - ale bardziej po mieście jeżdzę w trybach niskiego zużycia mocy, sygnalizacyjnie.. więc tygodniami wystarcza)


ładowarki - od 7 do 9$
http://www.dealextreme.com/p/digital-li ... arger-6105
http://www.dealextreme.com/p/ultrafire- ... rger-94444
wf-502b xm-l (standard mod)
ODPOWIEDZ