Zasilanie diod SMG 5050 z instalacji samochodowej - pytanie
: wtorek 26 lip 2011, 18:07
Witam.
Tworzę dla znajomego oświetlenie rejestracji. Oryginalna żarówka W5W nie sprawdza się. Nie to że świeci słabo czy barwa nie taka- przetapia klosz, potem w bagażnik cieknie woda...
Obecnie zakupiłem nowe klosze, do tego "żarówkę" diodową składającą się z 18 diod led SMD typu 5050-barwa-około 3500K. Diody łączone szeregowo / równolegle jak na obrazku:
Oryginalnie dobrany jest przed diodami jest rezystor SMD o wartości 75 om, nieznanej mocy. Bajer jest taki że po kilu minutach są mocno gorące, źródło zasilania daje w nie ledwo 12,1V, diody pobierają około 7 - 10 mA.
Doradźcie, jaki dobrać rezystor, aby zapewnić diodom odpowiednie warunki pracy, z pozostawieniem dla nich nieco rezerwy. Napięcie zasilania docelowe (w aucie) to około 13,5 - 13,8 V.
Zastanawiałem się nad rezystorem około 150 om i 2W, co wy na to ?
Tworzę dla znajomego oświetlenie rejestracji. Oryginalna żarówka W5W nie sprawdza się. Nie to że świeci słabo czy barwa nie taka- przetapia klosz, potem w bagażnik cieknie woda...
Obecnie zakupiłem nowe klosze, do tego "żarówkę" diodową składającą się z 18 diod led SMD typu 5050-barwa-około 3500K. Diody łączone szeregowo / równolegle jak na obrazku:
Oryginalnie dobrany jest przed diodami jest rezystor SMD o wartości 75 om, nieznanej mocy. Bajer jest taki że po kilu minutach są mocno gorące, źródło zasilania daje w nie ledwo 12,1V, diody pobierają około 7 - 10 mA.
Doradźcie, jaki dobrać rezystor, aby zapewnić diodom odpowiednie warunki pracy, z pozostawieniem dla nich nieco rezerwy. Napięcie zasilania docelowe (w aucie) to około 13,5 - 13,8 V.
Zastanawiałem się nad rezystorem około 150 om i 2W, co wy na to ?