Strona 1 z 2

Dioda Power LED 850lm 10w

: sobota 09 lip 2011, 22:26
autor: patryk0102
Witam, dzisiaj przeszukując allegro, natknąłem się na taką diodę: http://allegro.pl/dioda-power-led-850lm ... 28688.html , czy ktoś może mi coś o niej napisać??Czy warto ją zakupić, dodam, że miałaby ona zastąpić 35watt-ową żarówkę w przednim reflektorze mojego skutera.
Czy nadał by się ona na przednie oświetlenie??
Najbardziej zainteresowało mnie to: Natężenie światła: 800 ~ 900 Lumen , czy to jest prawda??
Jeżeli tego typu diody są dobre, to proszę mi powiedzieć w jaki sposób dobrać radiator, bo przyznam, że jestem w tym trochę zielony :oops:
Pozdrawiam.

Aha, bo bym zapomniał.W jaki sposób montuje się taki radiator??

: sobota 09 lip 2011, 23:35
autor: greg
Zapomnij o tym. Zamiast tego wynalazku zastosuj Cree XM-L. Cena podobna. Masz 100% pewności 900lm na emiterze przy prądzie 3A.

W tej powyższej diodzie parametry są hmm... średnio zgodne ze stanem rzeczywistym :)

: sobota 09 lip 2011, 23:48
autor: patryk0102
Heh, no nic coś tak czułem, że to nie będzie TO :razz:
greg, Dzięki za doradzenie ;-)

: niedziela 10 lip 2011, 01:35
autor: hagrid
Pytanie tylko jaki efekt da połączenie diody i reflektora, który masz w skuterze, trzebaby sprawdzić jak to będzie świeciło...

: niedziela 10 lip 2011, 07:01
autor: Bulba
To niestety nie bedzie swiecilo.
Ale jestes w komfortowej sytuacjo skoro dysponujesz 35 watami.
Zapodaj HID`a a jazda wieczorem stanie sie przyjemnoscia. Tylko wczesniej sprawdz, jak na nim zachowuje sie Twoj reflektor.
Niektore konstrukcje bardzo opornie przyjmuja inne zrodlo swiatla niz zwykly zarnik. W moim skuterku H7 siwecilo pieknie od samego poczatku, lecz z H4 musialem "wyjechac" 5mm z palnikiem, dopiero wtedy granica/odciecie/separacja byla wlasciwa.
Osobiscie nie znosze kierowcow z agrotuningiem dajacych po galach, wiec precyzja jest tu niezbedna.
Aha, ewentualne mandaty oczywiscie przyjmujesz na klate ;)

Ps. Co to za maszynka ?

: niedziela 10 lip 2011, 11:04
autor: patryk0102
Bulba, Skuter to malaguti f12..
Bulba pisze:Zapodaj HID`a
Przerabiałem już ten temat.
Miałem na próbę założonego, ale że HID potrzebuje prądu stałego to niestety akumulator pada, nawet w czasie jazdy, po prostu ładowanie nie wyrabia, dlatego właśnie pomyślałem o diodach, wtedy akumulator bym miał zawsze naładowany.
Jednak z tego co widzę, raczej to nie wypali.. :neutral:
Chyba, że koledzy może wiecie co zrobić żeby akumulator przy xenonie nie padał w czasie jazdy??
Myślałem co wykombinować, jednak nic sensownego mi do głowy nie przyszło.. :-(

Byłbym wdzięczny za jakąkolwiek pomoc w tej sprawie.
Pozdrawiam. ;)

: niedziela 10 lip 2011, 11:52
autor: adam123
Jak duży masz ten aku(pojemność). Ja też mysle w swoim simku założyć stop na diodzie,ale tam występują okropne wachania napięcia :|

: niedziela 10 lip 2011, 12:24
autor: patryk0102
adam123, Akumulator 4Ah.. :neutral:

: niedziela 10 lip 2011, 14:27
autor: Pyra
Witam
Z reguły, żarówka głównego światła w skuterach jest zasilana z osobnej cewki (oświetleniowej) dynama. Jedynym wyjściem wydaje się zbudować układ ładowania akumulatora zasilany z tejże cewki, jednak nie jest to takie proste zadanie, bo prosty mostek nie wystarczy.

Pozdrawiam

: niedziela 10 lip 2011, 14:51
autor: skaktus
Wiele po diodzie się nie spodziewaj.

Dobry xenon na starcie bierze jakieś 5 - 10 A, potem jego pobór spada do około 3A. Jakiego hida miałeś ? Jeśli jakiś najtańszy to może być tak jak z przetwornicą którą mam - przy zapłonie bierze jakieś 20A, potem po rozgrzaniu wciąż równe 10A...

Dioda będzie brała koło 10W, czyli 1/3 tego co dobry xenon. Niestety w tym wypadku po założeniu diody będziesz świecił jak na długich - oślepiane będzie standardem. Pomyśl może na dodatkowej prądnicy dla xenona, ale to będzie się wiązało z większym spalaniem.

Ewentualnie, możesz myśleć na reflektorze na bazie diody, ale koło 40% będziesz musiał przesłonić czymś co stworzy linię odcięcia.

Również w tym wypadku gotuj się na mandaty które z czasem mogą być poważnym problemem.

: piątek 15 lip 2011, 12:23
autor: olowaty
Może by zmienił lampy na soczewkowe H7 lub bi-halogen/bi-xenon. Od razu mówię, że chińskie soczewki odpadają.
p.s. Jakby kolega chciał, to mam 2 x soczewki H7 do odstąpienia za tanio.

: piątek 15 lip 2011, 12:27
autor: Bulba
olowaty: Jak masz rozwiazana kwestie dlugich w tych soczewkach ?
Ruchoma przeslona ?
Daj prosze foteczke tych lampek.

: wtorek 19 lip 2011, 10:17
autor: olowaty
Są to soczewki od krótkich. Mam 2, bo miały iść do motocykla, Jedna krótkie, druga długie. Jeżeli chodzi o świecenie na długich, to trzeba by wyciąć przesłonę, a dokładnie w przesłonie ściąć w przesłonie stopień ustalający kształt wiązki i podciąć z 1 cm. Kolega Arbiter na swojej stronie ma to ładnie opisane. Przesłony niestety są nieruchome. Fotki będa wieczorem.

: wtorek 19 lip 2011, 10:21
autor: greg
Przesłona to zwykła stalowa blacha którą można po prostu zdemontować po rozebraniu reflektora projekcyjnego. Nie trzeba niczego wycinać.

: wtorek 19 lip 2011, 11:26
autor: olowaty
Greg, zgodzę się z tobą. Ale jest jeden myk w moim przypadku. Nie poskładasz reflektora bez tej przesłony. Stanowi ona jednocześnie dystans pomiędzy lustrem a soczewką. Bez przesłony wszystko lata. Chyba że by kombinować z podkładkami.