Strona 1 z 1
głowica rowerowa ;)
: niedziela 26 cze 2011, 19:52
autor: greg
Aktualnie jest to wersja prototypowa. W środku optyka Ledil 35mm, 5x XP-G R4 3C, driver step-up 1,4A mojego pomysłu. Sterowanie pierścieniem (czujnik halla), tryby 4 sztuki sekwencyjnie, przełączanie na zasadzie on/off (jak w latarce).
Uchwyt rowerowy i pierścień są tymczasowe, docelowo będzie schludniej i zgrabniej
Wersja docelowa:
• 3x XM-L T5 4B, LEDy w szeregu
• optyka Ledil 50mm bądź reflektor potrójny SMO/OP
• zasilanie przetwornica step-down 3A z pakietu 4s2p (lub innego 4s)
• autorskie oprogramowanie drivera
• sterowanie pierścieniem analogowo 0-100%
• pierścień z aluminium, mniejszy i zgrabniejszy
• uchwyt rowerowy niższy, innej konstrukcji
Lampa jest szczelna do głębokości kilku metrów. Konstrukcja głowicy solidna, grube aluminium. Nie jest to jednak latarka nurkowa.
Dla porównania moje EDC, Solarforce L2.
klik powiększa foto
: niedziela 26 cze 2011, 23:42
autor: Tomeqp
Uoo
Robi wrażenie! Ja właśnie wróciłem z wieczornej jazdy na rowerze, na kierownicy XM-L@2,8A + XP-G@1,4A i myślałem że to świetnie świeciło... Wszystko zepsułeś.
Chyba mi odeszła chęć na kończenie kwadraciaka.
: niedziela 26 cze 2011, 23:52
autor: Calineczka
ładna lampka, wcześniej jakoś nie widziałem podobnego klimatu. Greg, gratulacje i trzymam kciuki za kolejne dzieła, pomysły
: środa 29 cze 2011, 17:09
autor: Gangrena
Fajny kinkiet:) Chyba jednak odrobina minimalizmu wskazana;)
No dobra nie taka zła, a nawet urokliwa, ale niższy montaż. Np. coś w tym stylu:
http://www.alibaba.com/product-gs/42112 ... g_30W.html
: środa 29 cze 2011, 20:15
autor: greg
Montaż wielki i toporny
Raczej stawiam na mocowanie Lupine:
Ma ktoś może namiar na sklep, gdzie można takowy zakupić?
: środa 29 cze 2011, 21:21
autor: Gangrena
Chyba na stronie
http://www.lupine.de można kupić, ale pewnie w cenie nowego MJ-808 na DX. Chyba że wykorzystasz pół takiego
http://www.dealextreme.com/p/universal- ... eter-24355
Tu też jest ale cena odstrasza w naszych realiach:
http://www.four4th.co.uk/four4th_handlebar_mount.shtml
: poniedziałek 04 lip 2011, 21:55
autor: Liro
Porządna lampa ale na rower to chyba za wielka? Oczywiście typ "dynamiczny" tzn. przy bezruchu powietrza po jakimś czasie się usmaży
Soczewki siedzą za głęboko...
: piątek 22 lip 2011, 12:40
autor: tOmki
Pytanko. Ten uchwyt do kierownicy to Cateye H24 ?
: niedziela 24 lip 2011, 16:33
autor: greg
Uchwyt to Cateye wykręcony z jakiejś starej lampki halogenowej, nie znam symbolu tego elementu. Sama jakość tego uchwytu jest dobra, wiele przeszedł swego czasu bez żadnej awarii.
: czwartek 08 wrz 2011, 10:26
autor: przemko
Przepraszam Was za offtop ale gdzie mam szukać uchwytów rowerowych custom?
Wiecie, kto robi jakieś ciekawe aluminiowe, z możliwością obrotu o 90 stopni?
Nie podobają mi się te badziewniaki plastykowe czy gumowe.
: czwartek 08 wrz 2011, 15:02
autor: barney
No jak uchwyt LL uważasz za badziewiaka to zostają gwoździe i śruby
Chyba, że masz na myśli latarki o średnicach, których się nie wciśnie w LL
: czwartek 08 wrz 2011, 15:12
autor: Bocian
Ostatnio pojawiły się tanie podróby regulowanych uchwytów Led Lenser stąd też może już pierwsze opinie użytkowników
: czwartek 08 wrz 2011, 17:26
autor: przemko
barney, Chciałbym też powoli zabrać się do zrobienia „głowicy” i nie chcę jej zeszpecić paskudztwem choćby nawet Led Lensera.
greg, czy mógłbyś wstawić fotki jak to świeci?
Z góry dziękuję.
: czwartek 08 wrz 2011, 22:38
autor: greg
Głowica przeszła już gruntowną modyfikację na docelowy zestaw LED-optyka. W tej chwili na pokładzie jest 3x XM-L w zespolonym reflektorze. Foto optyki poniżej, chociaż nie z tej konstrukcji, w dodatku ref OP (idealny na rower).
Zasilane toto jest aktualnie z pakietu 4s2p NCR18650 3100, driver AX2003, 3A w max (30W) z ochroną pakietu i kontrolą temperatury (oprogramowanie autorskie).
Świeci w trybie max podobnie do tego poniżej, trochę szerzej, bo to w końcu opcja rowerowa (ref OP)
Powiem tak, światła samochodowe, nawet 2x HID z soczewek odpadają w przedbiegach w bezpośrednim porównaniu. HID może i ma 2x3000lm, ale na palniku, na wyjściu reflektora nie ma nawet połowy tej wartości. Może maksymalnie 40%. Po drodze: HID -> małe lustro z tyłu (tu jakieś 25% światła od razu idzie w obudowę) -> przesłona stalowa -> soczewka -> szkło reflektora i straty przewyższają połowę strumienia z palników.