Maglite 2D + XML t6
Maglite 2D + XML t6
Witam wszystkich.
To mój pierwszy post.
Dużo czytałem na forum i postanowiłem wreszcie naprawić mojego maga.
Radiator zrobię według projektu jednego z forumowiczów
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 571841.jpg
Na pewno chcę wstawić diodę XMl t6 znalazłem na forum coś takiego:
Moduł 1x LED Cree XM-L, biały zimny , jasność T6 -280 lm/700 mA , barwa 1C, czarna soldermaska, MCPCB Star , RoHS
Nie znam się jednak na elektronice.
Zależy mi na tym aby:
1 latarka posiadała tryby jak na tym module drop in tj. mały średni i max ew czwarty stroboskop (w takiej kolejności).
2. można regulować wiązkę światła od w miarę szerokiego do bardzo ale to bardzo skupionego.
Pytanie
Jaki mam zakupić driver, czy potrzebne są jakieś soczewki?
Jak to będzie działać na zwykłym refie?
Czy radiator sobie poradzi z odprowadzaniem ciepła? latarka może chodzić na max mocy nawet 30 min, nie będzie problemu z tą płytką pod diodę?
Czy potrzebuję do tego tych rezystorów itd...o tym nie mam pojęcia.
Jakich past termo użyć?
Nie dobiorę sobie podzespołów, jednak wiedząc co kupić dam radę to zmontować.
Obecnie czekam na wałek miedziany i aluminiowy.
Zrobię dwa radiatory według powyższego schematu.
Mam nadzieje że nie będzie potrzeby go przerabiać.
Myślałem również o nagwintowaniu radiatora i dołączeniu do niego refa aluminiowego...lepsze odprowadzanie ciepła..ale nie wiem jak potem ze światłem.
Bardzo proszę o pomoc w dobraniu podzespołów..
Postęp prac i efekty umieszczę w poście.
czy jest ktoś chętny w razie czegoś na taki miedziany radiator...zmniejszy to koszty....niedługo będę znał cenę materiału i robociznę.
czym zasilić tego maga najlepiej żeby czas świecenia był długi.
Obecnie mam kilka ogniw 18650 na zbyciu
pozdrawiam
To mój pierwszy post.
Dużo czytałem na forum i postanowiłem wreszcie naprawić mojego maga.
Radiator zrobię według projektu jednego z forumowiczów
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 571841.jpg
Na pewno chcę wstawić diodę XMl t6 znalazłem na forum coś takiego:
Moduł 1x LED Cree XM-L, biały zimny , jasność T6 -280 lm/700 mA , barwa 1C, czarna soldermaska, MCPCB Star , RoHS
Nie znam się jednak na elektronice.
Zależy mi na tym aby:
1 latarka posiadała tryby jak na tym module drop in tj. mały średni i max ew czwarty stroboskop (w takiej kolejności).
2. można regulować wiązkę światła od w miarę szerokiego do bardzo ale to bardzo skupionego.
Pytanie
Jaki mam zakupić driver, czy potrzebne są jakieś soczewki?
Jak to będzie działać na zwykłym refie?
Czy radiator sobie poradzi z odprowadzaniem ciepła? latarka może chodzić na max mocy nawet 30 min, nie będzie problemu z tą płytką pod diodę?
Czy potrzebuję do tego tych rezystorów itd...o tym nie mam pojęcia.
Jakich past termo użyć?
Nie dobiorę sobie podzespołów, jednak wiedząc co kupić dam radę to zmontować.
Obecnie czekam na wałek miedziany i aluminiowy.
Zrobię dwa radiatory według powyższego schematu.
Mam nadzieje że nie będzie potrzeby go przerabiać.
Myślałem również o nagwintowaniu radiatora i dołączeniu do niego refa aluminiowego...lepsze odprowadzanie ciepła..ale nie wiem jak potem ze światłem.
Bardzo proszę o pomoc w dobraniu podzespołów..
Postęp prac i efekty umieszczę w poście.
czy jest ktoś chętny w razie czegoś na taki miedziany radiator...zmniejszy to koszty....niedługo będę znał cenę materiału i robociznę.
czym zasilić tego maga najlepiej żeby czas świecenia był długi.
Obecnie mam kilka ogniw 18650 na zbyciu
pozdrawiam
Radiator już się robi.....niestety będzie jak na rysunku część alu część miedź....nie znalazłem wałka o tej średnicy na dzień dzisiejszy.
Fotki wstawię z tydzień.
Radiator cały z miedzi będzie w późniejszym terminie.
Zamówiłem ref SMO dzięki pomocy z forum.
Teraz szukam sterownika.
Jak upchać dwa ogniwa18650 obok siebie....na tokarce nie dam rady tego wykonać....nóż jest z gruby.
Gdzieś widziałem tylko małe nacięcia po dwóch stronach body...ktoś wie czym to zrobić?
Fotki wstawię z tydzień.
Radiator cały z miedzi będzie w późniejszym terminie.
Zamówiłem ref SMO dzięki pomocy z forum.
Teraz szukam sterownika.
Jak upchać dwa ogniwa18650 obok siebie....na tokarce nie dam rady tego wykonać....nóż jest z gruby.
Gdzieś widziałem tylko małe nacięcia po dwóch stronach body...ktoś wie czym to zrobić?
Jeśli się dowiesz z innego źródła niż to forum, to napisz proszę, bo w przeciwnym razie będę musiał kupić Maga 6D.kropekkkk pisze:Jak upchać dwa ogniwa18650 obok siebie....na tokarce nie dam rady tego wykonać....nóż jest z gruby.
Gdzieś widziałem tylko małe nacięcia po dwóch stronach body...ktoś wie czym to zrobić?
Pytałeś o oryginalny reflektor - podobno przepuszcza sporo światła, więc spada jasność, ale skupienie jest całkiem fajne z tego co widziałem. Ja będę robił na oryginalnym Magowym.
Co do sterownika to może Greg będzie miał coś na tą okazję, ewentualnie taki: http://www.kaidomain.com/ProductDetails ... uctId=1866 Widziałem na CPF podobnego moda z tym driverem i podobno działa dobrze.
Pozdrawiam
Hej, takie nacięcia robi się frezarką z długim frezem, najlepiej średnicą 18-19mm, potrzeba też pewnego uchwytu co by nie wpadało to w wibracje, ja na tą chwilę jeszcze czegoś takiego nie robiłem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Nie wyrażam zgody na wykorzystywanie moich zdjęć w jakiejkolwiek formie bez mojej wiedzy, są tylko i wyłącznie moją własnością, szczególnie nie życzę sobie czerpania za ich pomocą korzyści finansowych przez osoby trzecie.
Nie mam gdzie wykonać tych nacięć.
Na razie więc zostaje dobrać inny sposób zasilania:
-2x18650 pojemności są od 2400,3000,3600 mAh na DX
- 3x R20 forever 1.2V poj 8000mAh (o ile to jest prawda to nie wiem, ale takie mam 4 sztuki w domu)
- inne np coś na wzór r20 ale nie wiem czy warto... szukam pomocy i info na temat pojemności i poboru prądu przez diodę na poszczególnych trybach.
Ważna sprawa, którą znów przeoczyłem.
Uciąłem wałek miedziany na długość 20mm (to ma być rdzeń według rysunku greg-a.
Nie zauważyłem jednak, że on dorobił coś takiego:
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... bd1444.jpg
Jak teraz wykonać coś podobnego, dorobić podkładkę z bocznymi rantami czy można ten rdzeń pod szlifować i na nim zrobić rant na diodę.
Jakie muszą być tego wymiary?
Jaki powinien być luz pomiędzy body, a radiatorem.
Radiator 34mm body ma 34,3mm.
Zrobić z luzem dużym czy na wcisk...do tego ma być
http://www.dealextreme.com/p/fujik-sili ... -like-4579
ile powinno go być aby najlepiej spełniła latarka i radiator swoją rolę i w razie awarii można było ten radiator wyjąc bez problemu, że się zapiecze?
Na razie więc zostaje dobrać inny sposób zasilania:
-2x18650 pojemności są od 2400,3000,3600 mAh na DX
- 3x R20 forever 1.2V poj 8000mAh (o ile to jest prawda to nie wiem, ale takie mam 4 sztuki w domu)
- inne np coś na wzór r20 ale nie wiem czy warto... szukam pomocy i info na temat pojemności i poboru prądu przez diodę na poszczególnych trybach.
Ważna sprawa, którą znów przeoczyłem.
Uciąłem wałek miedziany na długość 20mm (to ma być rdzeń według rysunku greg-a.
Nie zauważyłem jednak, że on dorobił coś takiego:
http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... bd1444.jpg
Jak teraz wykonać coś podobnego, dorobić podkładkę z bocznymi rantami czy można ten rdzeń pod szlifować i na nim zrobić rant na diodę.
Jakie muszą być tego wymiary?
Jaki powinien być luz pomiędzy body, a radiatorem.
Radiator 34mm body ma 34,3mm.
Zrobić z luzem dużym czy na wcisk...do tego ma być
http://www.dealextreme.com/p/fujik-sili ... -like-4579
ile powinno go być aby najlepiej spełniła latarka i radiator swoją rolę i w razie awarii można było ten radiator wyjąc bez problemu, że się zapiecze?
Witam
Radiator 34mm body ma 34,3mm.
Body mógłbyś liznąć (nożem ) od środka nawet do 34,5 w celu pozbycia się anody i wytoczyć "Radiator" o wymiarze liznięcia + 5 setek i wtedy było by OK
Następnie wprasować "Radiator na siłe w body" żadnych sili-srebro-past był by kontakt
100 %
Niestety masz 34 musisz kombinować a szkoda
Pozdrawiam
Radiator 34mm body ma 34,3mm.
Body mógłbyś liznąć (nożem ) od środka nawet do 34,5 w celu pozbycia się anody i wytoczyć "Radiator" o wymiarze liznięcia + 5 setek i wtedy było by OK
Następnie wprasować "Radiator na siłe w body" żadnych sili-srebro-past był by kontakt
100 %
Niestety masz 34 musisz kombinować a szkoda
Pozdrawiam
Witam
Jeśli jest możliwość, to proponuję wykonać gwinty do połączenia obu elementów, wbrew pozorom, zapewniają dużą powierzchnię kontaktu bezpośredniego elementów.
A co do luzu 0,3mm, to dużo, jeśli chodzi o termikę.... i pasta tu niewiele pomoże, lepsza by była cieniutka blaszka.
Pozdrawiam
Jeśli jest możliwość, to proponuję wykonać gwinty do połączenia obu elementów, wbrew pozorom, zapewniają dużą powierzchnię kontaktu bezpośredniego elementów.
A co do luzu 0,3mm, to dużo, jeśli chodzi o termikę.... i pasta tu niewiele pomoże, lepsza by była cieniutka blaszka.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
W takim razie lece zobaczyć czy coś da się z tym zrobić.
Lepszy gwint czy wcisk?
W razie awarii wcisk uda się wyjąć czy się zapiecze? 0,05 mm wcisk będzie dobry?
OK udało się..prace nie ukończone więc radiator do poprawy.
Jak tylko podpowiecie czy gwint czy wcisk.
Myślałem o wcisk bo mniej zabawy, chyba lepsze rozwiązanie.
Natnę body tak, żeby potem można było podważyć radiator i go wyciągnąć.
Chyba aluminium wytrzyma?
Lepszy gwint czy wcisk?
W razie awarii wcisk uda się wyjąć czy się zapiecze? 0,05 mm wcisk będzie dobry?
OK udało się..prace nie ukończone więc radiator do poprawy.
Jak tylko podpowiecie czy gwint czy wcisk.
Myślałem o wcisk bo mniej zabawy, chyba lepsze rozwiązanie.
Natnę body tak, żeby potem można było podważyć radiator i go wyciągnąć.
Chyba aluminium wytrzyma?
Witam
Technologicznie lepszy jest gwint, gdyż prawidłowo wykonany, zapewnia bardzo dużą powierzchnię styku pozostawiając rozłączność połączenia.
Jeśli prawidłowo wykonasz gwint to nie ma nic lepszego. W większości wypadków, obserwuje się jednak gwinty wykonane z takim luzem, że przekazywanie ciepła odbywa się tylko czubkami gwintów, ale tego nie można przedstawiać jako przykład poprawnej roboty....
Gwint docenisz też przy kolejnej... i kolejnej..i kolejnej poprawce, bo światła nigdy dość
Pozdrawiam
Technologicznie lepszy jest gwint, gdyż prawidłowo wykonany, zapewnia bardzo dużą powierzchnię styku pozostawiając rozłączność połączenia.
Jeśli prawidłowo wykonasz gwint to nie ma nic lepszego. W większości wypadków, obserwuje się jednak gwinty wykonane z takim luzem, że przekazywanie ciepła odbywa się tylko czubkami gwintów, ale tego nie można przedstawiać jako przykład poprawnej roboty....
Gwint docenisz też przy kolejnej... i kolejnej..i kolejnej poprawce, bo światła nigdy dość
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
No niestety na chwilę obecną nie mam takiego wałka z miedzi.
Sprzątnięto mi go sprzed nosa.
Ale następny będzie full miedź.
Wobec tego zrobi się gwint + pasta ewentualnie.
Faktycznie, że potem jakaś przeróbka na pewno się przyda i może być problem.
Pytanie z innej beczki.
Dioda XM-L wytrzyma na tej płytce MCPCB Star?
Znalazłem opinie, że tak jak moja stara płytka topi się nie oddając dobrze ciepła do radiatora.
Wytrzyma 30 min ciągłego świecenia na maxa? Nie raz nawet więcej.
Dziękuję bardzo za czynny udział w dyskusji.
Dla laika jak ja to ważne. Choć nie zawsze umię dobrać słowa, bo może wiem o co mi chodzi a nie wiem jak zapytać
pozdrawiam
Sprzątnięto mi go sprzed nosa.
Ale następny będzie full miedź.
Wobec tego zrobi się gwint + pasta ewentualnie.
Faktycznie, że potem jakaś przeróbka na pewno się przyda i może być problem.
Pytanie z innej beczki.
Dioda XM-L wytrzyma na tej płytce MCPCB Star?
Znalazłem opinie, że tak jak moja stara płytka topi się nie oddając dobrze ciepła do radiatora.
Wytrzyma 30 min ciągłego świecenia na maxa? Nie raz nawet więcej.
Dziękuję bardzo za czynny udział w dyskusji.
Dla laika jak ja to ważne. Choć nie zawsze umię dobrać słowa, bo może wiem o co mi chodzi a nie wiem jak zapytać
pozdrawiam
Chcesz na tym posadzić XM-L i zastanawiasz się czy wytrzyma ?
Mam XM-L puszczoną na 2.8 A w latarce Ultrafire c2 czyli znacznie mniejszej od maga, jest to wręcz rozmiar kieszonkowy, świecę ile mi się podoba i nie zastanawiam się czy padnie, bo wiem że tak się nie stanie . Dodatkowo mam pigułę z mosiądzu, fakt znacznie masywniejszą niż oryginał z alu, z większą powierzchnią styku z body, ale mosiądz znacznie gorzej odprowadza ciepło niż alu, nie wspominając nawet o miedzi.
XM-L nie jest jakąś wymagającą diodą jeżeli chodzi o wypromieniowanie ciepła. Musisz odprowadzić zaledwie niecałe 10 watt energii. Procesory o takim TDP zadowalają się malutkim radiatorkiem. Wiadomo w latarce gorzej jest odprowadzić ciepło z pod diody, ale nie ma co popadać w skrajność.
Radiator o którym piszesz jest dobry dla diody sst 90 puszczonej na 10A, czyli gdy trzeba wypromieniować 3 razy tyle ciepa co oddaje XM-L .
Co do mcpcb jak kupisz jakieś znośne, np miedziane z maritexu to też nie ma się czego bać jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła.
Moja niewielka uf c2 puszczona w trybie high, gdy leży samopas nagrzewa się do temperatury powiedzmy już nie komfortowej, nie poparzy rąk, ale jest nieprzyjemnie gorąca. Ale wystarczy tylko zapewnić minimalny przepływ powietrza, lub trzymać ją w dłoni żeby była co najwyżej ciepła.
Także te wszystkie plany które masz są ok, jak chcesz w przyszłości wkładać coś więcej niż XM-L. Jeżeli nie to moim zdaniem powinieneś wykonać prostą pigułę z alu, wystarczy że pod diodą będzie dosyć gruba i będzie miała dużą powierzchnię styku z body.
Mam XM-L puszczoną na 2.8 A w latarce Ultrafire c2 czyli znacznie mniejszej od maga, jest to wręcz rozmiar kieszonkowy, świecę ile mi się podoba i nie zastanawiam się czy padnie, bo wiem że tak się nie stanie . Dodatkowo mam pigułę z mosiądzu, fakt znacznie masywniejszą niż oryginał z alu, z większą powierzchnią styku z body, ale mosiądz znacznie gorzej odprowadza ciepło niż alu, nie wspominając nawet o miedzi.
XM-L nie jest jakąś wymagającą diodą jeżeli chodzi o wypromieniowanie ciepła. Musisz odprowadzić zaledwie niecałe 10 watt energii. Procesory o takim TDP zadowalają się malutkim radiatorkiem. Wiadomo w latarce gorzej jest odprowadzić ciepło z pod diody, ale nie ma co popadać w skrajność.
Radiator o którym piszesz jest dobry dla diody sst 90 puszczonej na 10A, czyli gdy trzeba wypromieniować 3 razy tyle ciepa co oddaje XM-L .
Co do mcpcb jak kupisz jakieś znośne, np miedziane z maritexu to też nie ma się czego bać jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła.
Moja niewielka uf c2 puszczona w trybie high, gdy leży samopas nagrzewa się do temperatury powiedzmy już nie komfortowej, nie poparzy rąk, ale jest nieprzyjemnie gorąca. Ale wystarczy tylko zapewnić minimalny przepływ powietrza, lub trzymać ją w dłoni żeby była co najwyżej ciepła.
Także te wszystkie plany które masz są ok, jak chcesz w przyszłości wkładać coś więcej niż XM-L. Jeżeli nie to moim zdaniem powinieneś wykonać prostą pigułę z alu, wystarczy że pod diodą będzie dosyć gruba i będzie miała dużą powierzchnię styku z body.