Strona 1 z 2
zmiana świateł na ... i tu moje pytanie
: poniedziałek 31 sty 2011, 12:32
autor: m-c-ool
Witam, jes
li nie ten temat prosz
e o przeniesienie , jest to mój początek na forum więc prosz
e o wyrozumiałość
. Witam więc tak mam samochód marki Renault Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szcze
że po pierwsze nie daje to najlepszego światła i tutaj świ
atają mi r
użne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginal
ny reflektor soczewki z innego modelu
-stworzenie
swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością, że tak powiem doświetlania świateł mijania ) .
i tu rodzą się moje pytania co wy na to ?
który pomysł wy popieracie ?
czy ma to sens wog
ule ?
znalazłem
soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Re: zmiana świateł na ... i tu moje pytanie
: poniedziałek 31 sty 2011, 12:52
autor: Pyra
Witam
m-c-ool pisze:Witam, jesli nie ten temat prosze o przeniesienie , jest to mój początek na forum więc prosze o wyrozumiałość
. Witam więc tak mam samochód marki Renault Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szczeże po pierwsze nie daje to naj lepszego światła i tutaj światają mi rużne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginaly reflektor soczewki z innego modelu
-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Na początku proszę o poprawną pisownię.
Dalej zalecam zorientowanie się co na to przepisy homologacji, bo z tego co się orientuję, to żadne z przedstawionych przez Ciebie rozwiązań, niestety nie jest dopuszczalne w świetle obowiązujących przepisów. Dzienne światła LED, też muszą mieć homologację i na tej podstawie dopiero mogą być montowane w pojazdach dopuszczonych do ruchu.
: poniedziałek 31 sty 2011, 14:15
autor: m-c-ool
zdaje sobie z tego sprawę tylko brakuje mi innych pomysłów . Używam żarówek OSRAM nightbreak ale średnio co pół roku są do wymiany więc jest to zbytnio nieopłacalne
: poniedziałek 31 sty 2011, 14:33
autor: Pyra
m-c-ool pisze:zdaje sobie z tego sprawę
tylko brakuje mi innych pomysłów . Używam żarówek OSRAM nightbreak ale średnio co pół roku są do wymiany więc jest to zbytnio nie opłacalne
Niestety, żarówki +cośtam, mają dużo niższą trwałość niż standardowe, ponadto duży wpływ na ich trwałość ma napięcie w instalacji samochodowej, (na co też ma często wpływ jakość akumulatora). Sprawdź napięcie na żarówkach! Niedawno był poruszany temat żarówek.
Światła dzienne LED możesz sobie kupić i wymienić diody na "takie same ale lepsze"
, poprawić chłodzenie, co też w pewnym stopniu wpływa na ilość światła.
I popraw proszę poprzednie posty, i pisz poprawnie.
Pozdrawiam
: poniedziałek 31 sty 2011, 14:59
autor: Fluxor
m-c-ool pisze:-stworzenie swiateł dziennych na LED-ach mocy (z możliwością że tak powiem doświetlania świateł mijania ) . i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Niezgodne z przepisami. Światła dzienne mają świecić w dzień a nie oświetlać drogę przed samochodem. Poza tym nie będziesz mieć na nie homologacji.
Możesz zlecić usługę wstawienia soczewek do oryginalnych lamp+polerowanie kloszy i zamontować ksenony. Będzie świecić na pewno lepiej ale też bez homologacji.
Coś nie pasuje w tej Megane z 2001r. Roczniki 99-02 miały reflektory z żarówkami H1+H7 i gładkie szkło. Roczniki 95-99 miały żarówkę H4 i szkło z filtrami.
: poniedziałek 31 sty 2011, 15:27
autor: Umberto
Kiedy w końcu policja się weźmie za taką rzeźbę świateł. Ostatnio często widzę auta typu golf 2 z świecącym w kosmos światłem oczywiście barwy ok 100mln K- jednym bo zwykle drugie przepalone, a wówczas o wypadek nie trudno. Na szczęście siedzę, teraz trochę wyżej, ale i tak to przeszkadza! Dobre żarówki to np philips blue extra coś tam za 100zł za parę.
Ja w hondzie miałem dwa lata blue vision na drogowe+ oryginalny! xenon i nic się nie paliło. Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
: poniedziałek 31 sty 2011, 15:36
autor: Fluxor
Umberto pisze:Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
dowód rejestracyjny co najwyżej.
: poniedziałek 31 sty 2011, 15:50
autor: m-c-ool
nie prawda , w megane 99-01r. były światła H4 w megane ale coupe były światła H1-H4 a i w starej wersji przed liftem też wystepowały na H1 i H7. Myślałem nad wymianą reflektorów na takie ale jest to dosyć potężny koszt , bo można kupić za 100-130zł ale DEPO a oryginalne Valeo to już 150-170zł za sztukę
: poniedziałek 31 sty 2011, 16:53
autor: skaktus
Umberto pisze:Kiedy w końcu policja się weźmie za taką rzeźbę świateł. Ostatnio często widzę auta typu golf 2 z świecącym w kosmos światłem oczywiście barwy ok 100mln K
Nie tylko golfy, bądź obiektywy. Tutaj nie winna jest marka tylko właściciele, w 99% buraki osiedlowe które montują co popadnie i to spotkasz w każdej marce, od Golfa przez Skodę, kończąc na Hondach i Oplach.
Umberto pisze:Dobre żarówki to np philips blue extra coś tam za 100zł za parę.
Nie prawda. Może i ładnie wyglądają, ale osiągają według testów z gazet około 1200 lumenów na żarówkę, gdzie inne zwykłe osiągały około 1400 a podkręcane około 1500. Wszystkiemu winna jest bańka i jej zabarwienie, które blokuje ilość światła. Dodatkowo ten sposób barwienia może i ochładza temperaturę światła, ale powoduje że silnie gubi się ono na mokrej drodze.
Umberto pisze:
Ja w hondzie miałem dwa lata blue vision na drogowe+ oryginalny! xenon i nic się nie paliło.
Pomyśl - mijania używasz non stop, drogowe raz na jakiś czas, często nie więcej niż kilka minut na kilka godzin jazdy, więc nie ma szans żeby żarówki z drogowych szybko się przepalały.
Megane 01r. , mam reflektory na żarówki H4 i powiedzmy sobie szczeże po pierwsze nie daje to naj lepszego światła i tutaj światają mi rużne pomysły w głowie , mianowicie :
-wstawienie w orginaly reflektor soczewki z innego modelu
A będziesz potrafił potem to tak wyregulować żeby było prawidłowo ustawione co do milimetra . stopnia względem poziomu i pionu ?
i tu rodzą się moje pytania co wy na to ? który pomysł wy popieracie ? czy ma to sens wogule ? znalazłem soczek do ledów mocy /oval/ - KĄT SKUPIENIA ±3° x ±20°
co wy na to ?
Daruj sobie. Lepiej zakup gotowe światła dzienne na diodach mocy, ale muszą to być światła rozbierane żebyś mógł w nich pogrzebać. Wiele jest klejonych i do środka się nie dostaniesz.
Twój pomysł na przerobienie świateł jest osiągalny, ale nielegalny, łatwo popełnić błąd który będzie powodowało oślepianie innych ludzi w trakcie jazdy w nocy a niestety coraz częściej widuję auta różne maści na reflektorach typu "wyprodukowane w garażu ze szpachli i sylikonu".
Wypoleruj klosze, wyczyść wnętrze lampy. Sprawdź napięcie na żarówce - minimum 13,2 V. Zakup porządne żarówki. Ja używam Tungsrama +90%, palą się szybciej niż normalne, ale też mocniej świecą. Do tego dzienne do jazdy w dzień i problem z paleniem się żarówek wyeliminowany.
: poniedziałek 31 sty 2011, 17:00
autor: Umberto
Fluxor pisze:Umberto pisze:Kolega wsadził w soczewki xenon a i tak prawko zabrali! Prawidłowo!
dowód rejestracyjny co najwyżej.
racja
uniosłem się trochę...
a propos meganek- nie odbieraj tego personalnie, ale mi się przypomniała taka jedna z mojego miasta:
jedzie sobie jegomość i ma założone światła "dzienne" ze zwykłych diodek 5mm po ok 20szt.
Za kilka dni widzę ten sam samochód ale już kilka diodek po lewo nie domaga, znów za kilka dni jeździ już z prawym "światłem dziennym" bo lewego już brak- czy to jest fajne??
podobnie jest ze zmianą podświetlenia tablicy z tyłu- jedna świeci na fiolet, a druga wcale...
skaktus "auta typu golf 2" tak napisałem.
Ja zmieniłem w nissanie na te żarówki i jest dużo więcej światła niż "na fabryce". A auto świata (już dawno) nie czytam
: poniedziałek 31 sty 2011, 17:47
autor: m-c-ool
ja miałem wcześniej (przed wymianą lamp) xenony a wsumie bi-xenony założone ale miałem je odpowiednio wyregulowane (bo jak wiadomo mają inną ogniskową czy jakoś tak ) i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam i nawet znajomi za którymi jechałem mówili że jest OK . Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
: poniedziałek 31 sty 2011, 18:46
autor: Pyra
Witam
m-c-ool pisze:i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam
Też jeżdżę po zmroku i trafiam na różne wynalazki, nie mrugam, "długimi" a tylko "klnę" bo to i tak skutku nie odniesie...... Kierowca i tak pomyśli "a co ci idioci chcą, przecież mam mijania" i jeszcze sam długimi mignie z miną zwycięzcy....
m-c-ool pisze: Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
No i niestety, m.in. dlatego nie wolno montować temu podobnych "wynalazków", poza tym, światła oparte o lampy wyładowcze, są dopuszczone pod warunkiem posiadania układu automatycznego pozycjonowania, oraz układu czyszczenia szyby.
Pozdrawiam
: poniedziałek 31 sty 2011, 19:03
autor: Umberto
Pyra pisze:Witam
m-c-ool pisze:i przez 2 lata na tym jeździłem i nikt mi nie mrugał że oślepiam
Też jeżdżę po zmroku i trafiam na różne wynalazki, nie mrugam, "długimi" a tylko "klnę" bo to i tak skutku nie odniesie...... Kierowca i tak pomyśli "a co ci idioci chcą, przecież mam mijania" i jeszcze sam długimi mignie z miną zwycięzcy....
m-c-ool pisze: Ale po 2 latach eksploatacji okazało się że górna część odbłyśnika była wypalona do plastiku . I dlatego myślę co zrobić innego żeby znów za 2 lata nie wymieniać reflektorów bo to chodzi
No i niestety, m.in. dlatego nie wolno montować temu podobnych "wynalazków", poza tym, światła oparte o lampy wyładowcze, są dopuszczone pod warunkiem posiadania układu automatycznego pozycjonowania, oraz układu czyszczenia szyby.
Pozdrawiam
Podpisuję się pod tym obiema rękami!
Też przestałem mrugać długimi bo to sensu nie ma a jeszcze narażasz się na dodatkowe oślepienie. Tyle tylko że jakbyś nie daj bóg oślepiony stuknął takiego to koleżka się nie pozbiera jak zobaczą jego "zenony dobrze ustawione"
: poniedziałek 31 sty 2011, 20:07
autor: m-c-ool
nie powiem wam szczeże że jak widze na osiedlu faceta w kadecie z dwu-rurką z tyłu przyciemnianymi szybami i xenonami to mam ochotę się przejść w nocy po osiedlu z kluczem do kół , ale ja specjalnie nie raz jak jechaliśmy na jakiś wypad i jechałem za kolegą czy kimś to się pytałem ich czy ich raże wiesz w lusterko , mówili że nie a światło było naprawdę fajne no ale cuż
: poniedziałek 31 sty 2011, 22:39
autor: Lampek
skaktus pisze:Lepiej zakup gotowe światła dzienne na diodach mocy, ale muszą to być światła rozbierane żebyś mógł w nich pogrzebać. Wiele jest klejonych i do środka się nie dostaniesz.
Jest mówione tutaj o światłach homologowanych i właśnie jak mnie pamięć nie myli takowe nie mogą być rozbieralne.