Strona 1 z 2
Pomoc w wyborze lampy przedniej
: piątek 21 sty 2011, 18:04
autor: MrAbadix
Witam wszystkich jestem nowy na forum
Miałem wypadek na rowerze
wpadłem w dziurę ( jak to na polskich drogach) z predkościa 40 km/h przy słąbym oświetleniu
pare fikołków i walnąłem głowa w krawęznik straciłem przytomnośc (miałem kask za 210 zł, który pekł podczas udzerzenia dlatego pisze...)
Tym razem szukam bardzo dobrego oświetlenia na rower lampa przód
Oglądam juz lampki ponad miesiąc (a sezon zaczyna się dla mnie kiedy snieg stopnieje temperatura nie robi mi róznicy) ale ciągle nie moge sie zdecydować a musze wkoncu
Pytania:
1.Jak polecacie??? kupować tylko lampe lub latarke na rower czy do tego kupić lampe czołową??
2. Szukam latarki lub lampki rowerowej która bedzie swiecić 6h z mocą zeby wystarczyła przy jeżdzie 50 km/h
szosą
mam do dyspozycji około 500 zł
uchwyt moge kupic osobno
Poprosze o konkretne przykłady dostepne na alegro lub w polskich sklepach
rower gdzie bede musiał przyczepić lampke bedzie wyglądał
http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.p ... 110&id=978
: piątek 21 sty 2011, 19:04
autor: armako
Zgadaj do midiego.On robił ciekawe lampki na rower.
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=30
W podanej kwocie chyba nic lepszego nie znajdziesz.
: piątek 21 sty 2011, 19:39
autor: bandit
Witaj, to akurat dobrze że kask pękł bo właśnie takie jest nałożone na niego zadanie przez konstruktorów by pochłonąć chociaż część uderzenia
Zrób jak kolega "armako" zaproponował. Zapytaj Midiego z forum.
Jak znajdzie trochę czasu to na pewno coś fajnego Ci zrobi. Tym bardziej że potrzebujesz coś na szosówkę, więc zapewne chciałbyś coś lekkiego.
Na drogę nie potrzebne jest jakieś specjalnie mocne oświetlenie, tym bardziej że większość lampek jakie "robimy" i mamy na rowerach przy większej ilości światła znacząco oślepiają jadących z przeciwka.
Dlatego też lampki dużej mocy są robione głównie by pojeździć po lasach, górach z dala od miast lub oświetlonych dróg.
Zastanów się tylko czy potrzebujesz coś do ręki czy tylko na rower. To dość istotne. Będzie to uzależnione wagą i gabarytami takiej lampki.
Sądzę że na drogę ok 400 lumenów jest w zupełności wystarczające na prędkości przekraczające 50 km/h i raczej o wąskim bądź średnim skupieniu i o dość dalekim zasięgu.
Jeśli chodzi o czołówkę to na szosie się kompletnie nie sprawdzi. Co innego w mtb na kasku to super sprawa + oświetlenie na kierownicy.
Może Ty będziesz miał inne odczucia ja akurat piszę z własnego doświadczenia. Sam jeżdżę zarówno mtb jak i na szosie.
: piątek 21 sty 2011, 22:09
autor: Pyra
Witam
Poprawiłem tytuł, resztę posta proszę poprawić bo jest sporo błędów.
Pozdrawiam
: sobota 22 sty 2011, 20:58
autor: MrAbadix
"Witam
Poprawiłem tytuł, resztę posta proszę poprawić bo jest sporo błędów.
Pozdrawiam"
chodzi o ortografię czy co????
Lampe potrzebje na asfalt ---tylko na rower
Zagadam do niego
Ma ktoś jeszcze cos do powiedzenia??
: sobota 22 sty 2011, 21:45
autor: Pyra
Witam
MrAbadix pisze:
chodzi o ortografię czy co????
Tak
Regulamin pkt. 12
W podanej przez Ciebie cenie zmieści się Bocialarka, jedna z lepszych do użytku rowerowego, w tej kwestii skontaktuj się z
Bocianem
Pozdrawiam
: poniedziałek 24 sty 2011, 17:32
autor: MrAbadix
mam poprawiac
czy mozesz usunąć cały temat zeby forum nie smiecic???
Z góry dziekuje
: poniedziałek 24 sty 2011, 18:02
autor: Fraxinus
Jeżeli potrzebujesz lampki, której będziesz używał na szosie to wybierz coś, co świeci pod koło i ma reflektor a nie soczewkę. Najlepszej lampy z soczewką, m.in. Bocialatarki nie da się ustawić tak, żeby świeciła odpowiednio daleko (co jest szczególnie ważne, jeżeli zamierzasz jeździć szybko szosówką) a jednocześnie nie oślepiała kierowców aut z przeciwka - to może być niebezpieczne dla obu stron... Na allegro można kupić w zasadzie tylko tę:
http://allegro.pl/lampka-bm-busch-mulle ... 68002.html
Full wypas to ta:
http://cgi.ebay.de/80-LUX-Philips-LED-A ... 483ea88a9b
a trochę o lampkach _rowerowych_ masz tu:
http://www.xs4all.nl/~swhs/fiets/tests/ ... D%20dynamo
: poniedziałek 24 sty 2011, 18:38
autor: Pyra
Witam
MrAbadix pisze:mam poprawiac
Było by miło...
Za takie rzeczy nie usuwamy postów, ale kiedy ktoś lub Ty będziesz chciał odszukać przy pomocy wyszukiwarki swój post za jakieś pół roku, no to mogą być problemy z "właściwym" napisaniem słów kluczowych.
Co do lampek, to najlepiej zrobisz, jeśli dogadasz się z kimś w okolicy na testy terenowe, i nie mogę się zgodzić z przedmówcą co do dyskwalifikacji soczewki, gdyż lampki używające soczewek (kolimatorów) dysponują bardzo równomiernym snopem światła. Przy odpowiednim ustawieniu, co jest zresztą konieczne dla każdej lampki, nie będą nikogo oślepiać, ponadto możliwość wymiany soczewki daje Ci pole manewru przy ustalaniu kształtu wiązki.
Pozdrawiam
PS: Tyle co dwa rebele z proponowanej lampki (270lm) zapewni Ci jedna XP-G
: poniedziałek 24 sty 2011, 18:41
autor: Fluxor
MrAbadix pisze:mam poprawiac
czy mozesz usunąć cały temat zeby forum nie smiecic???
Z góry dziekuje
Z takim podejściem to ty daleko nie zajdziesz, zamiast poprawić to piszesz dalej z pretensjami.
: poniedziałek 24 sty 2011, 19:03
autor: Fraxinus
Pyra pisze:
Co do lampek, to najlepiej zrobisz, jeśli dogadasz się z kimś w okolicy na testy terenowe, i nie mogę się zgodzić z przedmówcą co do dyskwalifikacji soczewki, gdyż lampki używające soczewek (kolimatorów) dysponują bardzo równomiernym snopem światła. Przy odpowiednim ustawieniu, co jest zresztą konieczne dla każdej lampki, nie będą nikogo oślepiać, ponadto możliwość wymiany soczewki daje Ci pole manewru przy ustalaniu kształtu wiązki.
Pozdrawiam
PS: Tyle co dwa rebele z proponowanej lampki (270lm) zapewni Ci jedna XP-G
Bardzo równomierny snop światła z kolimatora w lampce rowerowej to jego podstawowa wada. Jednakowa intensywność spota powoduje to, że bliżej roweru jest zbyt jasno co pogarsza jeszcze widoczność na większą odległość. Powinno być tak, że bliżej roweru pada plama słabszego światła a dalej silniejszego, ograniczonego od góry i odpowiednio szerokiego, coś takiego jak z Cyo, czy Philipsa z linka w moim poprzednim poście. 270 lm światła skierowanego tam gdzie trzeba będzie lepsze niż 500 z okrągłego spota ustawionego tak, żeby nie oślepiać
: poniedziałek 24 sty 2011, 19:29
autor: karlosboy
Fraxinus, Pozwolę sobie skrytykować twoje propozycje, nic poza marką tam nie ma w tych lampkach.
Forma zasilania też słaba. A zdjęcia z podanej strony są delikatnie tendencyjne lub robił je totalny laik.
MrAbadix, Napisz do
midi'ego. Dlaczego? Bo możesz zaproponować własną wizje światełka, a kolega z forum z bogatą wiedzą odpowiednio je wykona.
No szukał bym lampki uniwersalnej bo 500zl to już konkretna cena
: poniedziałek 24 sty 2011, 20:10
autor: Fraxinus
karlosboy pisze: Pozwolę sobie skrytykować twoje propozycje, nic poza marką tam nie ma w tych lampkach.
Forma zasilania też słaba. A zdjęcia z podanej strony są delikatnie tendencyjne lub robił je totalny laik.
Pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoją krytyką, te lampy, dzięki temu, że mają odpowiednie reflektory świecą tam, gdzie powinny, czyli na drogę. Akurat porównywane były te zasilane pądnicą, ale ich bateryjne odpowiedniki mają takie same reflektory. Nie rozumiem dlaczego te zdjęcia miałyby być tendencyjne, jaką tendencję w nich widzisz? Dobra lampa powinna być funkcjonalna a nie wyciskać jak najwięcej lm. Traktują nawet o tym niemieckie przepisy
: poniedziałek 24 sty 2011, 20:14
autor: Calineczka
karlosboy, naprawiałem kiedyś tego IXON-a Busch Muller-a i muszę przyznać że bardzo porządnie wykonana lampka a rozkład światła rzeczywiście słuszny i jedyne czego można by sobie życzyć to więcej światła....
: poniedziałek 24 sty 2011, 20:36
autor: karlosboy
http://www.xs4all.nl/~swhs/fiets/tests/ ... _0.75m.jpg
http://www.xs4all.nl/~swhs/fiets/tests/ ... val-4s.jpg
Jak dla mnie różnica w naświetleniu znaczna. Jeśli robimy zdjęcia porównawcze to wypadało by aby były robione w identycznych warunkach