Strona 1 z 1

Projekt HID - może się uda?

: piątek 07 sty 2011, 17:09
autor: bobo100
Chciałbym zbudować szperacz HID. Czytałem projekty innych użytkowników i muszę powiedzieć, że to one mnie w znacznym stopniu zainspirowały do budowy własnego. Dodatkową motywacją do zbudowania szperacza jest zakład, który planuję wygrać :grin: Problemem natomiast jest to, że nie posiadam znacznej wiedzy w tym temacie. Poczytałem, poszukałem i znalazłem takie części.

Na początek trzeba kupić szkielet, aktualnie na allegro nie ma żadnych popsutych więc jestem zmuszony kupić nowy. Czy będzie dobry, tzn. czy pomieści wszystko to co niezbędne?
latarka

Podobną miał w swoim projekcie Bulba

Dochodzi tutaj sprawa reflektora, który należałoby wymienić. Problem w tym, że nigdzie nie mogę takich znaleźć, jak podał kolega Bulba w swoim projekcie;/ Jest to w sumie jedyny większy problem. Powinien być taki, aby wszedł do tej ww latarki.

Przetwornica D2S, tak samo żarnik
przetwornica

Do tego taki żarnik
HID

Tylko nie wiem jaki akumulator/ki, bo nie wiem ile będzie miejsce i czw w ogóle będzie tam jeszcze miejsce.
Czy to będzie do siebie pasować? Z chęcią skorzystam z każdej porady.
Szperacz nie będzie eksploatowany bardzo często, stąd też takie, a nie inne części.

Pozdrawiam

: piątek 07 sty 2011, 17:53
autor: skaktus
Latarka może być jako podstawa, ale podejrzewam że plastik z której jest zrobiony to porażka. Szukaj już latarek na żarówki H3. Dzięki temu będziesz miał już reflektor przystosowany do xenonu i jak by nie było mniejsze koszta. Fakt, taki szperacz kosztuje już ok 40 zł, ale to i tak tylko 15 zł drożej niż diodoówka którą pokazałeś a masz załatwioną sprawę z mocowaniem palnika, wyborem mocowania itp.


Zamiast palnika na D2S weź coś na H1, czy to H3 (jest krótszy). Dlaczego takie ? Są tańsze od D2S, łatwo dostępne itp.

Przetwornica - szukaj takiej która potrzebuje najmniej prądu na start - jedne biorą ąż 20 - 30A a inne zadowolą się 6 A przy starcie. Do tego odpowiednie akku - może być żelowe, może być Li-Ion 18650 ale i tak pewnie nie upchasz wszystkiego w takiej obudowie.

Możesz poszukać przetwornic typu SLIM ale to i tak wiele nie da bo na kablu masz starter, kabel jest krótki i sztywny i wracamy do punktu wyjścia.

: piątek 07 sty 2011, 21:15
autor: bobo100
Latarkę znalazłem, coś takiego.

Gdzieś czytałem, że żarniki D2S mają większą moc niż te H3, H1. Oczywiście mogę się mylić.

Przetwornica typu slim (np. taka wydaje się lepszym rozwiązaniem. Tylko nie za bardzo rozumiem co to jest ten starter? Co on mi zastąpi?

: piątek 07 sty 2011, 21:30
autor: ledmocy
Witam.

Gdy znajdziesz już obudowę odezwij sięna PW do mnie mam na sklepie praktycznie wszystkie modele żarników i przetwornic,mogę je pomierzyć i coś by się dobrało. Co do samych żarników faktycznie H1, H7 są tańsze niż D2S natomiast nie wiem co kolega skaktus miał na myśli mówiąc o sztywnych przewodach - są w siliconie i nie zauważyłem aby były sztywne - no może przy -20 :). Starter to ta mała puszeczka wielkości paczki zapałek na przewodzie między przetwornicą a żarnikiem. Wersja D2S będzie miała jeszcze jeden minus - przewód wymaga podpięcia adaptera ze złączem na żarnik. W h1 np. jest mała podstawka i nie wymaga dzieki temu dużo miejsca.

: niedziela 09 sty 2011, 21:37
autor: skaktus
Witam.

Miałem w łapach slima i niestety może źle trafiłem - przewody były bardzo sztywne.

Co daje starter ? To że palnik ma zapłon. Standardowo starter jest wbudowany w obudowe przetwornicy. W slimach po prostu się nie zmieścił i jest na kablu.

H3 palnik daje tyle samo światła co D2S bo technologia jest identyczna. Polecam H3 bo po zakupie latarki na taką żarówkę masz już z głowy szukanie reflektora, mocowania, przerabiania... A jak kupisz "zwykły" na diodach, potem będziesz musiał szukać lustra i przerabiać je pod ten palnik i rzeźbić, bo z auta takiego czegoś nie wyciągniesz - na D2S zwykłe lustrzane lampy są dość głębokie, mają linię odcięcia i w ogóle z tego latarki nie będzie.

ledmocy - jakie przetwornice polecasz żeby nie zakłócały radia i były dobre jakościowo ? Jakaś firma konkretnie itp ? Jak u ciebie doświadczenia z policją i przeróbka lamp na xenon itp ?

: poniedziałek 10 sty 2011, 00:15
autor: ledmocy
Kolego z testów jakie wykonałem na stole najlepsza w stosunku ceny do jakości to :

http://www.mastertrade.pl/xenony-zestaw ... p-544.html
w przypadku tego modelu przetwornicy w CB podłączonym na stole słychać było jedynie nieznaczny "puk" przy załaczaniu przetwornicy - podczas dalszej pracy przetwornicy nie zaobserwowałem zakłóceń w radiotelefonie.

natomiast bardzo dobrą kulturą pracy wykazała się :

http://www.mastertrade.pl/xenony-zestaw ... p-545.html
w przypadku tego modelu przetwornicy w CB podłączonym na stole podczas całego cyklu pracy przetwornicy nie zaobserwowałem zakłóceń w radiotelefonie.

CB podpięte do niezależnego źródła zasilania odległość ok. 5m.

Pozdrawiam.

: środa 12 sty 2011, 16:51
autor: Tomeqp
To ja jeszcze dodam, że przetwornice sprzedawane w sklepie xenonowe.pl dość mocno zakłócają CB. Do tego stopnia, że "ręczniaka" muszę trzymać po przeciwnej stronie niż latarkę, a podczas włączania przez ok. 20s mimo to słychać zakłócenia, które stopniowo cichną. Po rozgrzaniu HIDa zakłócenia słychać jedynie po zbliżeniu radia do latarki. Ale przetwornice same w sobie od ponad połowy roku działają dobrze.

A na slimy radzę uważać, pisałem o tym w innym wątku. Ja kupiłem przetwornice slim i okazało się, że zasilały jarznik prądem stałym co skutkowało migotaniem i ponoć negatywnie wpływa na jego żywotność.

: środa 12 sty 2011, 18:36
autor: skaktus
Ja radzę sprawdzać przetwornice i radio / CB zasilając je z tego samego źródła. Często i gęsto zakłócaję "po eterze" ale po kablach czasami tak sieją że nie da się tego wyeliminować...