Strona 1 z 3
Jaki przekrój przewodu do instalacji samochodowej ?
: wtorek 23 lis 2010, 19:20
autor: skaktus
Witam.
Jaki przekrój przewodu proponujecie, aby zasilić stale jedną żarówkę 55W + z doskoku kolejne 55 W na tym samym przewodzie, czyli maksymalne obciążenie będzie wynosić ok 110 W.
Jakie propozycje ?
Oczywiście instalacja 12V.
: wtorek 23 lis 2010, 19:35
autor: krzycho_
Wystarczy sobie policzyć
10A możesz przepuścić przez przekrój 1mm , przy instalacji 12v i mocy 110W masz 9,1A .
Kabel o przekroju 1,5mm spokojnie da radę .
: wtorek 23 lis 2010, 19:47
autor: Komarek34
Widzę,że Kolega szykuje "pokarm" dla żaróweczek
domyślam się,że chcesz ciągnąć kabelki do świateł bezpośrednio z aku przez przekaźnik
U mnie przy fabrycznej instalacji na aku jest 14,5V a na styku żarówki 12,4-12,3V.
: wtorek 23 lis 2010, 23:55
autor: skaktus
Racja, dziś zrobiłem zestaw Plug and Play, tylko pozostało dokupić przewody i gdzieś upchać puszki z przekaźnikami
: środa 24 lis 2010, 09:32
autor: Komarek34
Puszki? dajesz po 1 przekaźniku na lampę?
Ja dałem 1szt 30/40A i działa super.
: czwartek 25 lis 2010, 00:23
autor: skaktus
Ja zrobiłem to jak pisałem Plug And Play, zero cięcia oryginalnej instalacji, zero zmian w aucie. Zakupiłem wtyki z rozbitych lamp jak i wiązkę z auta która idzie do lamp. Do puszki wmontowałem po 2 przekaźniki. Jeden przekaźnik dla krótkich, inny dla długich. Puszka z przodu ma gniazdo do którego podłączamy oryginalnie wtyk z instalacji samochodowej. Z drugiej strony wychodzi oryginalna wiązka przewodów która idzie do świateł. Z puszki dodatkowo wychodzą 2 przewody - plus i masa, które lecą do akumulatora. W razie awarii, niepodobanie się policjantowi itp, wypinam puszkę z instalacji i wpinam całość oryginalnie, odłączam puszki od akumulatora i po wszystkim, instalacja zdemontowana.
Dodatkowo puszki chronią przekaźniki przed syfem itp. Takie było moje założenie. Jedynie halogeny mają przekaźnik wpięty na stałe, ale też w razie awarii mam małą przelotkę w schowku, wypinam przekaźnik, wpinam przelotkę i halogeny są zasilane standardowo
Aaaa, w sumie mam 4 przekaźniki i 2 puszki - każda puszka osobno dla każdego reflektora
: czwartek 25 lis 2010, 12:07
autor: Komarek34
Ok,tylko po co 4 przekaźniki?
Wystarczą dwa - po jednym dla mijania i drogowych.
: czwartek 25 lis 2010, 17:05
autor: ...John
Komarek34 pisze:Ok,tylko po co 4 przekaźniki?
Wystarczą dwa - po jednym dla mijania i drogowych.
To teraz wyobraź sobie że jedziesz w nocy przez las i nagle na zakręcie nawali ten jeden przekaźnik - raczej niemiłe doświadczenie. Dlatego przy tego typu przeróbkach warto rozdzielić instalacje na 2 strony, tak bym mieć pewność, że nigdy nie zgasną obie żarówki.
: czwartek 25 lis 2010, 17:13
autor: Pyra
...John pisze:To teraz wyobraź sobie że jedziesz w nocy przez las i nagle na zakręcie nawali ten jeden przekaźnik - raczej niemiłe doświadczenie. Dlatego przy tego typu przeróbkach warto rozdzielić instalacje na 2 strony, tak bym mieć pewność, że nigdy nie zgasną obie żarówki.
Bez przesady, moje instalacje jeżdżą w off road już po kilka lat, nie raz brodząc w 1m wodzie, jakoś nie było problemów z przekaźnikami, częściej padają śniedziejące styki i "komputry".
Jeden przekaźnik załączający plus jeden przełączający długie/krótkie, ale bezpiecznik na każde włókno osobno.
Pozdrawiam
: czwartek 25 lis 2010, 18:13
autor: skaktus
Ja zrobiłem na 4, ze względu na rozdzielenie całości na 2 puszki i cały system plug an play i tak poprostu było mi łatwiej
: piątek 26 lis 2010, 07:14
autor: Komarek34
Osobiście nie widzę uzasadnienia dla takiego rozdziału,ale jeśli Jest Ci tak wygodniej,,,,Grunt to zadowolenie z własnego dzieła
Ja wczoraj odebrałem nowe szkiełka do moich reflektorków i niestety muszę czekać na nowe.
Zatem termin ostatecznego montażu w sobotę nierealny...... A szkoda jak diabli
: sobota 27 lis 2010, 20:56
autor: skaktus
Dziś założyłem przekaźniki. Efekt jest taki:
Przed założeniem (przy uruchomionym silniku):
-akumulator 14,29
-światła 12,6
Po założeniu przekaźników:
-akumulator 14,29
-żarówki 13,89
Założenie osiągnięte. Jasność znacznie wyższa. Na długich kiedy są też włączone mijania bajka. Do tego wyregulowałem porządnie reflektory i teraz to już w ogóle
Pozostało mi jedynie w halogenach wymienić żarówki z żółtych na zwykłe białe i na mgły czy śnieg w sam raz.
: niedziela 28 lis 2010, 06:32
autor: Komarek34
Ja w swoim po zmianie kabelków na 1,5mm i założeniu przekaźnika też zauważyłem poprawę. Prądu nie mierzyłem ale różnicę widać gołym okiem
: niedziela 10 sty 2016, 15:39
autor: Umberto
Podepnę się pod temat.
Na akku mam 14,3V, a na kostkach 13,3V. Warto bawić się w dorabianie nowej instalacji? Kabli różnych mam od groma i podstawki przekaźników i same przekaźniki też się znajdą, ale czy coś się zyska?
Samochód to Jeep grand cherokee 98r.
: niedziela 10 sty 2016, 15:56
autor: skaktus
13,3 na jakich kostkach ? Napięcie powinno mierzyć się bezpośrednio na pinach żarówki na uruchomionym silniku.