Piszczące aku AA

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
emerel

Piszczące aku AA

Post autor: emerel »

Witam,

o piszczących 18650 już było, a teraz o AA. Konfiguracja jest inna: driverek z kai zasilany 4*AA NiMH 1800 mAh GP napędzający cree Q5. Nie wiem, może to wina zasobnika i jego nieco utlenionych styków (no, ma już pewnie z 12-14 lat), ale słychać pisk, a w trybie strobo i sos - tykanie. Na 3*AA też, ale o wiele cichsze. Niemożliwe, żeby piszczały same aku, a nie znam się na tyle, żeby ocenić, czy sam driver może wprowadzać tego rodzaju zakłócenia w obwodzie zasilania. Ot, ciekawostka.

Przy okazji, może ktoś się orientuje, jakim max napięciem można potraktować ten driver? Na kai piszą, że do 6V, na dx do 4,5V. Czy większe napięcie zasilające przy 1 diodzie na wyjściu ma sens w tym przypadku (7135 nie będą nadmiaru prądu przerabiać na ciepło)?
Awatar użytkownika
Calineczka
Kontakt:

Post autor: Calineczka »

Mysle, ze 6V nie zepsuje driverka, za to moze sie wylaczac-AMC7135 beda malymi grzaleczkami.
Moim zdaniem to piszczenie powoduje PWM generowany przez mikroprocesorek.Sprobuj dodac w szereg rezystorek zabezpieczajacy i pomin driverek-same akkusy z ledem i rezystorkiem piszczec nie powinny ;-)
Miodosław

Post autor: Miodosław »

O piszczących bateryjkach niewiele mogę powiedzieć, a wiele informacji o "silnikach" tego drivera masz tu: http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=317 !!!
Nie wiem, jakie jest dopuszczalne napięcie "mózgu" (na pewno da się go zidentyfikować i sprawdzić), ale w datasheecie (jak by co, to służę) 7135 podane jest maksymalne napięcie pracy 6V, ale w "absolute maximum rating" 7V. Te układziki na pewno nadmiar mocy będą przerabiały na ciepło. Przy czterech ogniwach (zamiast trzech) na będą dłużej świeciły z jednakową mocą, ale mocniej grzały się. Zależy kto, co lubi.
Dubito ergo sum!
Awatar użytkownika
lennin

Post autor: lennin »