Oświećcie laika w kwestii wyboru (sprec. potrzeby).

gdzie i jak kupować oraz nasze o tym opinie
twoman

Oświećcie laika w kwestii wyboru (sprec. potrzeby).

Post autor: twoman »

Witam.
Na tym forum jestem nowicjuszem, dlatego z góry proszę o wyrozumiałość (zwyczajowy slang, terminologia i inne takie tam...).

Moja druga połowa panicznie boi się ciemności. Dość już mam rozmów przez tel. o 5:30 każdego ranka. Ostatnio zobaczyła "ducha" więc na przystanek musiałem zawieźć ją samochodem :roll: .
W końcu powiedziałem DOŚĆ!! Przecież musi być jakiś sposób na bezstresowe przebycie 1km.
zatem do meritum...

- latarka powinna skutecznie oświetlić drogę na odległość 400-500m (taka jest długość prostego odcinka).
- snop światła powinien być dostatecznie rozproszony (pokrywać stosunkowo duży obszar), aby można było rozpoznać większe obiekty (zmienna ogniskowa?).
- powinna potrafić oślepić potencjalnego intruza (w okolicy aż roi się od pijaczków).
- obudowa powinna być na tyle solidna, aby nie uległa uszkodzeniu na wypadek użycia jej w charakterze baseball'a :wink: . Również upadek na twarde podłoże nie powinien jej unicestwić.
- zasilanie to akku (np. 18650 lub podobne), ale fajnie byłoby, gdyby awaryjnie dało się korzystać z AA. Używana byłaby średnio 4 razy w tygodniu po ok. 20-30 minut, plus trochę na posesji.
- waga i rozmiar umiarkowane, ale bez przesady. Strach jest tak potężny, że nie zawaha się przed dźwiganiem prawdziwego monstrum, aby tylko czuć się bezpiecznie. Dobrze byłoby jednak, gdyby zmieściła się do sporej damskiej torebki.
- cena - hmm... umiarkowana, choć nie mam zamiaru iść na bezsensowny kompromis kosztem np. kilkudziesięciu pln.

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Jeśli macie jakieś propozycje, przedstawcie je z krótkim uzasadnieniem. Zdaję sobie sprawę, ze spełnienie wszystkich powyższych warunków może być problematyczne, dlatego na podstawie ew. sugestii, postaram się podjąć właściwą decyzję.