PłaskoLatarka - wersja beta - beamshoty
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
PłaskoLatarka - wersja beta - beamshoty
Cześć!
Chciałbym przedstawić swój pierwszy mod - przeróbkę latarki CZM DOM-GOS
Występują:
-latarka z PRL
-dioda Cree XP-G R5 od EdiM
-driver sku.15880 z DX
-ref z DX (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17385)
-zasilanie 1-4 akusy 14500
Jak to wygląda:
Wnętrze (w trakcie prac):
Beamshoty będą na dniach - nie mam w tej chwili ani warunków ani mojego Fenixa P1D CE jako odniesienia.
Ale wyszedł niezły thrower z dość praktycznym, szerokim spillem
Dlaczego wersja beta?
-ori szybka jest zbyt gruba, co skutkuje kiepskim spasowaniem reflektora do body
-włącznik nie jest praktyczny (delikatnie mówiąc)
-dioda jest chyba obsadzona zbyt głęboko
-wymiana kabli prowadzących do diody na lepsze
-chyba trzeba będzie poszukać nowego body (to jest trochę pordzewiałe i ucierpiało podczas składania modu)
Tak więc prace będą powoli trwały (powoli z uwagi na koniec wakacji...)
Jestem otwarty na krytykę
Chciałbym też podziękować wszystkim, którzy pomogli mi na forum
Chciałbym przedstawić swój pierwszy mod - przeróbkę latarki CZM DOM-GOS
Występują:
-latarka z PRL
-dioda Cree XP-G R5 od EdiM
-driver sku.15880 z DX
-ref z DX (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17385)
-zasilanie 1-4 akusy 14500
Jak to wygląda:
Wnętrze (w trakcie prac):
Beamshoty będą na dniach - nie mam w tej chwili ani warunków ani mojego Fenixa P1D CE jako odniesienia.
Ale wyszedł niezły thrower z dość praktycznym, szerokim spillem
Dlaczego wersja beta?
-ori szybka jest zbyt gruba, co skutkuje kiepskim spasowaniem reflektora do body
-włącznik nie jest praktyczny (delikatnie mówiąc)
-dioda jest chyba obsadzona zbyt głęboko
-wymiana kabli prowadzących do diody na lepsze
-chyba trzeba będzie poszukać nowego body (to jest trochę pordzewiałe i ucierpiało podczas składania modu)
Tak więc prace będą powoli trwały (powoli z uwagi na koniec wakacji...)
Jestem otwarty na krytykę
Chciałbym też podziękować wszystkim, którzy pomogli mi na forum
Ostatnio zmieniony poniedziałek 18 paź 2010, 20:42 przez pegasus_sis, łącznie zmieniany 3 razy.
Re: PłaskoLatarka - wersja beta
Witam
Myślę, że przy zasilaniu z 4 x AA, spokojnie możesz zastosować driver step-down, bo SKU-15880 ma bardzo kiepską sprawność przy tak wysokim napięciu zasilania i zupełnie nie potrzebna jest wtedy sekcja podnosząca napięcie.
Dioda ma jakąś pastę lub klej termo?
Pozdrawiam
No dobra, sam tego chciałeśpegasus_sis pisze:Jestem otwarty na krytykę
Myślę, że przy zasilaniu z 4 x AA, spokojnie możesz zastosować driver step-down, bo SKU-15880 ma bardzo kiepską sprawność przy tak wysokim napięciu zasilania i zupełnie nie potrzebna jest wtedy sekcja podnosząca napięcie.
Dioda ma jakąś pastę lub klej termo?
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
No właśnie chciałem - jestem biologiem a na latarkach znam się tyle, ile wyczytałem na forumNo dobra, sam tego chciałeś
Z braku kleju termo pod diodę poszła miedziana pasta termo-przewodząca. Jak znajdę klej w dobre cenie to będzie zmiana.
Z zasilaniem chodzi o to, ze akumulatorki z driverem kupiłem dość dawno - nie opłacało drugi raz kupować Eneloopów i nowego sterownika... a właśnie sterownik - nie dostałem odpowiedzi skąd wytrzasnąć ten sterownik 3xAMC Attiny
Więc chwilowo zostaje to, co jest... oczywiście tak jak pisałem mod jest rozwojowy.
Większy problem mam z przełącznikiem - bo przesuwane nie udźwigną 4W (wg. sprzedawcy w elektronicznym). A ten jest dość problematyczny...
Acha - odkryłem, że mam wersję drivera na na 2 zestawy trybów.
[ Dodano: 4 Październik 2010, 23:04 ]
No to problem ze sterownikiem się rozwiązał - sku.15880 się spalił (ledwo świeci).
Witam
Przy Twoim zasilaniu (4 - 6V) to raczej polecał bym przetwornicę step-down, a nie AMC. Układy liniowe (AMC) sprawdzają się znakomicie przy stosunkowo małej różnicy napięć pomiędzy zasilaniem a diodą, dlatego polecane są do Li-Ion (3 - 4,2V), im wyższa różnica napięć, tym wyższe straty.
Sterownik to np. taki a wyłącznik to taki, tam jest chyba błąd w opisie, bo on ma off - on1 - off - on2 - off
Przykro mi z powodu driverka, ale zdaje się że jest on opisany do 4,5V
Pozdrawiam
Przy Twoim zasilaniu (4 - 6V) to raczej polecał bym przetwornicę step-down, a nie AMC. Układy liniowe (AMC) sprawdzają się znakomicie przy stosunkowo małej różnicy napięć pomiędzy zasilaniem a diodą, dlatego polecane są do Li-Ion (3 - 4,2V), im wyższa różnica napięć, tym wyższe straty.
Sterownik to np. taki a wyłącznik to taki, tam jest chyba błąd w opisie, bo on ma off - on1 - off - on2 - off
Przykro mi z powodu driverka, ale zdaje się że jest on opisany do 4,5V
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
A nie prościej byłoby te wszystkie 4 cele 14500 połączyć szeregowo i dać prosty i tani step-down na AX2002?:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26110
Z tego co pamiętam, to bardzo "sprawna" konstrukcja. Dodatkowo odciążyłbyś prądowo włącznik. Musiałbyś jedynie zmienić rezystor pomiarowy w nim bo oryginalnie jest regulacja 1.25A co w tą blaszkę alu może być ciut za dużo
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26110
Z tego co pamiętam, to bardzo "sprawna" konstrukcja. Dodatkowo odciążyłbyś prądowo włącznik. Musiałbyś jedynie zmienić rezystor pomiarowy w nim bo oryginalnie jest regulacja 1.25A co w tą blaszkę alu może być ciut za dużo
Sometimes darkness can show you the light
W ogóle, po co ładować drogie i małopojemne Li-iony 14500? 4x Baterie alkaliczne z Lidla w cenie 9zł/8szt lub drożej - Eneloop. W szeregu i jak prawi Bocian, step-down na AX2002. Na nim można ustawić prąd 0-2A, za pomocą zmiany rezystora pomiarowego. A przy zasilaniu w granicach 4V sprawność dochodzi do 92%.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
O super
Tak się składa, że mam ten sku.26110
Tylko z tym łączeniem szeregowym - przy 4 akusach będzie maksymalnie ponad 19V... Nie za dużo? Czy może lepiej dać 2 x 2 szeregowo
Co do chłodzenia- pod diodą są 2 blaszki aluminum 3mm - mała górna i dolna przez całą latarkę (idzie pod koszykiem na baterie) + pasta termo pomiędzy- trochę materiału jednak jest
Latraką mogę się pobawić dopiero w weekend, bo nie zabrałem ze sobą lutownicy
Tak się składa, że mam ten sku.26110
Tylko z tym łączeniem szeregowym - przy 4 akusach będzie maksymalnie ponad 19V... Nie za dużo? Czy może lepiej dać 2 x 2 szeregowo
Co do chłodzenia- pod diodą są 2 blaszki aluminum 3mm - mała górna i dolna przez całą latarkę (idzie pod koszykiem na baterie) + pasta termo pomiędzy- trochę materiału jednak jest
Latraką mogę się pobawić dopiero w weekend, bo nie zabrałem ze sobą lutownicy
Eeee tam, mi wyszło 16,8V czyli driverek 18V będzie miał jeszcze luz......pegasus_sis pisze:Tylko z tym łączeniem szeregowym - przy 4 akusach będzie maksymalnie ponad 19V... Nie za dużo? Czy może lepiej dać 2 x 2 szeregowo
Pozdrawiam
PS: Sorki, walnąłem się w poprzednim poście, jakoś nie zauważyłem, że to Li-Iony
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ładujesz akumulatorki do ponad 4,75V? Nie wydaje mi się. Napięcie max. raczej 16 z hakiem więc wcale nie za dużo dla tego sterownika.pegasus_sis pisze: Tylko z tym łączeniem szeregowym - przy 4 akusach będzie maksymalnie ponad 19V... Nie za dużo?
PS. Pyra był szybszy
Sometimes darkness can show you the light
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
Albo miernik, albo akusy do..... do recyklingu.pegasus_sis pisze:Nie ładuję akusów, bo ładowarka jeszcze do mnie nie dotarła Te co dostałem mają 4,7V, więc policzyłem 4,8V - czyli jednak trochę za dużo
Po poprawce wszystko się zgadza
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź
**AKTUALIZACJA**
Przedstawiam PłaskoLatarkę 0.9
-przeprowadzka do nowego body
-włącznik przesuwany 3A 250V
-zmiana połączenia akusów - teraz szeregowo (czyli teoretycznie możliwość zasilenia z baterii alkalicznych i zwykłych akumulatorków)
-zmiana drivera na sku.26110 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26110)
Do zrobienia
- uszczelnienie silikonem i gąbką od okien (latarka za 5 zł - więc spasowanie jest jakie jest...)
Mam też wątpliwości - jak wyliczyć pojemność baterii w tym przypadku?
Dioda przy 1.2A idzie na ok 3.09V - czyli pobiera z drivera ok 2.6W. Sprawność drivera to ponoć okolice 80-90%. Liczyć 800mAh x 4 i z tego 80%?
Przedstawiam PłaskoLatarkę 0.9
-przeprowadzka do nowego body
-włącznik przesuwany 3A 250V
-zmiana połączenia akusów - teraz szeregowo (czyli teoretycznie możliwość zasilenia z baterii alkalicznych i zwykłych akumulatorków)
-zmiana drivera na sku.26110 (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.26110)
Do zrobienia
- uszczelnienie silikonem i gąbką od okien (latarka za 5 zł - więc spasowanie jest jakie jest...)
Mam też wątpliwości - jak wyliczyć pojemność baterii w tym przypadku?
Dioda przy 1.2A idzie na ok 3.09V - czyli pobiera z drivera ok 2.6W. Sprawność drivera to ponoć okolice 80-90%. Liczyć 800mAh x 4 i z tego 80%?
te TFy mają jakieś 750mAh
jeżeli masz je w szeregu, to sumujesz napięcia i pojemność wynosi te 750mAh
jeżeli masz je połączone równolegle, to sumujesz pojemności i masz napięcie znamionowe jednego ogniwa
ewentualnie w Wh - ok. 11,1Wh
jeżeli chodzi o sprawność drivera to zmierz prąd pobierany z aku, a potem na wyjściu (tu i tu uwzględnij napięcia i wylicz moc pobieraną i oddawaną na leda, wtedy poznasz sprawność )
mam nadzieję, że jako nieelektronik-hobbysta niczego nie namieszałem
jeżeli masz je w szeregu, to sumujesz napięcia i pojemność wynosi te 750mAh
jeżeli masz je połączone równolegle, to sumujesz pojemności i masz napięcie znamionowe jednego ogniwa
ewentualnie w Wh - ok. 11,1Wh
jeżeli chodzi o sprawność drivera to zmierz prąd pobierany z aku, a potem na wyjściu (tu i tu uwzględnij napięcia i wylicz moc pobieraną i oddawaną na leda, wtedy poznasz sprawność )
mam nadzieję, że jako nieelektronik-hobbysta niczego nie namieszałem
- pegasus_sis
- Posty: 963
- Rejestracja: środa 25 sie 2010, 13:03
- Lokalizacja: Łódź