Strona 1 z 1
Modyfikacja Sigmy KALMIT
: środa 08 wrz 2010, 21:44
autor: Łuki
Witam wszystkich serdecznie na forum, to mój pierwszy post
I na początek mam do Was pytanie odnośnie lampki SIGMA KALMIT. Otóż postanowiłem ją nieco zmodować, wywaliłem fabryczną diodę (SEOUL), parametrów i dokładnego modelu nie znam ale świeciła kiepsko. Kupiłem u Edima CREE XP-G R4 i driver step up/down 3-5,5V 750mA. Na początku postanowiłem zostawić oryginalny driver, żeby za dużo nie przerabiać w środku. Efekt - całkiem niezły ale... No właśnie, wydaje mi się, że można wycisnąć z niej więcej światła.
Czy ktoś z Was modował już tą lampkę? Czy zamiana drivera coś da? Ewentualnie proszę o pomoc w kwestii, jak zmierzyć prąd na wyjściu obecnego drivera. Jestem laikiem z elektroniki ale domyślam się, że należy podłączyć się szeregowo w obwód między driverem a diodą tak?
PS. zauważyłem że temat nie jest w odpowiednim dziale, więc jeśli jest taka możliwość proszę o przesunięcie do działu Lampki Rowerowe
: środa 08 wrz 2010, 21:49
autor: Calineczka
Łuki, witaj
Zdjęcia makro elektroniki i lampki by pomogły...
: środa 08 wrz 2010, 22:03
autor: Łuki
Calineczka pisze:Łuki, witaj
Zdjęcia makro elektroniki i lampki by pomogły...
Niestety na obecną chwilę dysponuję kiepskim aparatem z telefonem więc makro odpada
wszystko co udało mi się z niego wykrzesać:
: środa 08 wrz 2010, 22:12
autor: pawelsz
hmm lampka aluminiowa zasilana 4xAAA
Na początek zmierz ile idzie z oryginalnego drivera- ot miernik i wpinasz go pomiędzy diodę a jedno z wyprowadzeń drivera i mierzysz w obu trybach.
Poza tym oceń, jak długo lampka ma świecić i czy warto dać jej dużego powera
co wiąże się z szybkim wyssaniem akusów AAA (najlepiej Eneloop) oraz nagrzewaniem diody/obudowy - musisz ocenić jak dioda jest osadzona i jak będzie odbywać przepływ ciepła z LEDa do obudowy, sama obudowa z Al to mało.
: środa 08 wrz 2010, 22:26
autor: Łuki
pawelsz pisze:hmm lampka aluminiowa zasilana 4xAAA
Na początek zmierz ile idzie z oryginalnego drivera- ot miernik i wpinasz go pomiędzy diodę a jedno z wyprowadzeń drivera i mierzysz w obu trybach.
Poza tym oceń, jak długo lampka ma świecić i czy warto dać jej dużego powera
co wiąże się z szybkim wyssaniem akusów AAA (najlepiej Eneloop) oraz nagrzewaniem diody/obudowy - musisz ocenić jak dioda jest osadzona i jak będzie odbywać przepływ ciepła z LEDa do obudowy, sama obudowa z Al to mało.
A więc, driver ma dwa tryby, na tym słabszym wskazuje ok. 186 na zakresie 200mA więc domniemam że jest 186mA, w drugim trybie pokazuje się 1
Na mierniku następny zakres to 10A więc chyba za dużo żeby cokolwiek wskazało i też pokazuje się 1. Pewnie tym miernikiem nic nie zmierzę
Ale skoro w tym trybie słabszym wskazuje 186mA to w tym mocniejszym przypuszczam że więcej jak 500mA na pewno nie będzie. Ten od edima ma 750mA więc powinna moim zdaniem świecić mocniej.
Co do żywotności wystarczy mi, że będzie świecić godzinę. Wolę wozić zapasowy komplet akumulatorków i mieć mocniejszą lampkę
: środa 08 wrz 2010, 22:30
autor: pawelsz
186mA to niezbyt wiele, zależy czy chcesz mieć bardzo jasno, czy wystarczająco jasno
A w tym 2im trybie dioda swieci ? bardzo- ledwie ?
można w sumie driver wymienić, ale ten EdiMa 750mA wymaga dość dobrego chłodzenia diody
: środa 08 wrz 2010, 22:39
autor: Łuki
pawelsz pisze:186mA to niezbyt wiele, zależy czy chcesz mieć bardzo jasno, czy wystarczająco jasno
A w tym 2im trybie dioda swieci ? bardzo- ledwie ?
można w sumie driver wymienić, ale ten EdiMa 750mA wymaga dość dobrego chłodzenia diody
W drugim trybie świeci, tylko miernik wariuje
Jak napisał
pawelsz obudowa jest aluminiowa, załóżmy że w trybie max driver daje te 300-350mA, podczas jazdy obudowa nie nagrzewa się niemal nic (dioda osadzona moim zdaniem dobrze, dałem też pastę termo przewodzącą pod diodę), tylko gdy testowałem żywotność aku i stała kilka godzin nieruchomo w pokoju nieznacznie się nagrzała obudowa.
Czy między tymi 300-350mA a 750mA jest aż taka duża różnica w nagrzewaniu się diody? Skoro nie nagrzewa się niemal nic podczas jazdy to myślę, że poradzi sobie przy tych 750mA ale jestem laikiem więc jeśli jest taka konieczność, proszę o sprostowanie
: czwartek 09 wrz 2010, 06:57
autor: pawelsz
Z tego co napisałeś, widać, że dioda zadziała spokojnie i przy 750mA
Po prostu ważne jest nie tylko osadzenie diody na klej termo, ale też i jak dalej ciepło sobie idzie z diody na obudowę.
Może Arek pomoże w modzie oryginalnego sterownika, ale pewnie i tak się skończy na jego wymianie na ten EdiMowy
: czwartek 09 wrz 2010, 08:36
autor: Calineczka
Łuki, nie możesz pożyczyć aparatu z makro lub zeskanować płytki? Pytałeś Edima, czy sterownik od Niego będzie dobrze działał z 4x1,5V? Bo tyle trzeba liczyć gdy akumulatory są wyjęte z ładowarki, mogło by to uszkodzić sterownik.Przy zasilaniu z 4AAA powinien dać sobie radę np. SKU6190
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6190
: czwartek 09 wrz 2010, 12:28
autor: Łuki
Calineczka pisze:Łuki, nie możesz pożyczyć aparatu z makro lub zeskanować płytki? Pytałeś Edima, czy sterownik od Niego będzie dobrze działał z 4x1,5V? Bo tyle trzeba liczyć gdy akumulatory są wyjęte z ładowarki, mogło by to uszkodzić sterownik.Przy zasilaniu z 4AAA powinien dać sobie radę np. SKU6190
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6190
Postaram się załatwić aparat, za 2, 3 dni wrzucę fotę
Co do tego drivera powinien być zasilany napięciem w zakresie 3-5.5V a cały pakiet świeżo wyjęty z ładowarki ma około 5.5V Co do SKU6190 to 1000mA to trochę za dużo
Nię nadążę z wymianą baterii podczas jazdy
: czwartek 09 wrz 2010, 12:40
autor: Calineczka
Łuki pisze:Co do SKU6190 to 1000mA to trochę za dużo
Nię nadążę z wymianą baterii podczas jazdy
wystarczy odciąć scieżkę sterującą jednym AMC7135 i masz 350mA mniej....
: czwartek 09 wrz 2010, 14:51
autor: DNF
Że się nie nagrzewa to mało mówi
Może być też kiepski kontakt radiatora z obudową.
Jeśli przegiąłeś z ilością pasty termo, to może ona już nie działać jak powinna.
Jak nie chcesz ciąć ścieżki, możesz odlutować AMC7135-zawsze się może przydać
Pozdrawiam
DNF
: czwartek 09 wrz 2010, 15:44
autor: Łuki
DNF pisze:Że się nie nagrzewa to mało mówi
Może być też kiepski kontakt radiatora z obudową.
Jeśli przegiąłeś z ilością pasty termo, to może ona już nie działać jak powinna.
Jak nie chcesz ciąć ścieżki, możesz odlutować AMC7135-zawsze się może przydać
Pozdrawiam
DNF
dzięki za pomoc