Strona 1 z 1
pomoc w zidentyfikowaniu Leda
: sobota 22 mar 2008, 15:51
autor: krzsyu
Dlugo chodzilo mi po glowie aby w aucie zrobic swiatla przeciwmgielne na Ledach mocy, i dzisiaj znalazlem cos takiego. Czy orientujecie sie moze jakie Ledy są poupychane na tym trzonku?
http://www.tecrico.com/en/ProductList.asp?SortID=9
: sobota 22 mar 2008, 16:08
autor: Calineczka
po pierwsze-witaj
po drugie-fotek jest tam kilka, umiesc zdjecie u nas na forum, to, o ktore ci chodzi...
: sobota 22 mar 2008, 22:53
autor: krzsyu
Juz sie przywitalem:) Dzieki za sugestie, lepiej byc upomnianym przez jednego uzytkownika niz przez kazdego z forum po kolei
Chodzi mi o cos takiego
http://www.tecrico.com/en/ProductView.asp?ID=556 czy to ma w ogole sens?
: sobota 22 mar 2008, 22:58
autor: Calineczka
Hmm, po pierwsze na naszym forum Bocian juz opisywal swoje swiatla przeciwmgielne-moze od tej lektury zacznij.
Te diodki dalo by sie znalezc ale pewnie nie grzesza wydajnościa swietlna....skoro na co dzien ich nie uzywamy
Myslales o zrobieniu swiatel przeciwmgielnych od podstaw czy o przerobieniu jakiejs gotowej konstrukcji?Ta druga byla by moze o tyle lepsza, ze np. mial bys na niej naklejke z homologacja, haha-Bocianowi ten szczegol zaoszczedzil mandatu
: sobota 22 mar 2008, 23:06
autor: Bocian
Moim zdaniem szczerze pomysł jest bez sensu. Po pierwsze chcesz wymieniać wkłady świateł przeciwmgielnych, których czas i okoliczności stosowania są stosunkowo rzadkie (sytuacje na drodze mgła/deszcz, w mieście mandat za nie). Po drugie co by nie mówić to akurat światła przeciwmgielne muszą być barwy ciepłej. Taka już natura oka, kontrastowość pobocza w danej temp., że jednak moim zdaniem najlepiej sprawdzi się tu żarówka. Ciepłe, wydajne diody są niestety jeszcze bardzo drogie i jakoś nie widzę ich aplikacji w reflektorze samochodowym bez jego generalnej przeróbki. To co pokazałeś to jeden Power LED na górze zasilany pewnie ~300mA (gabaryty radiatora, zero chłodzenia aktywnego) i do okoła 4,5 diod PLCC niskiej mocy (kilkadziesiąt mA max). No nie ma siły, więcej tam mocy nie wydzielisz żeby tego nie usmażyć (jeden wielki piekarnik). Moim skromnym zdaniem szkoda czasu i kasy. Lepiej zrobić światełka do jazdy dziennej (często używasz, osiągasz żądany efekt, i rogal na gębie jak widzisz rozdziawione paszczyska w mieście jak przejeźdzasz
)
PS. Małe info na temat diodek PLCC marki Edison-Opto
http://www.edison-opto.com.tw/products_detail.asp?category=1&cno=92
Te na fotce po bokach wyglądają baaardzo podobnie
: sobota 22 mar 2008, 23:20
autor: pawelsz
racja Boćku
LEDy we mgle są do bani a używa ich się rzadko- więc po co zmieniać na coś gorszego ?
Bozie- jak mnie wnerwiają oszołomy jeżdżące na przeciwmgielnych w jasną i czystą noc, a i w dzień się zdarza - jestem za ich maksymalnym tępieniem
: poniedziałek 24 mar 2008, 12:32
autor: krzsyu
No to juz mnie wyleczyliscie z ledow, faktycznie prawda jest taka ze nizsza temperatura swiatla, najlepiej chyba dobrze żółte - sprawdzają się we mgle. Juz gdzies czytalem o uzyciu power ledow do jazdy dziennej. Może skusze sie na taka przeróbke.
: środa 09 kwie 2008, 11:39
autor: tadeusz p.
Nadmienie że wszystkie elementy świetlne które są używane w samochodzie mają mieć atest,więc ja tu nie widze dowolności żródła światła.
Pzd. Tadeusz