[rowerek z LB] :)
[rowerek z LB] :)
Od takie przechwałki - bo Paweł nie ma konta na LB
Z seryjnego roweru który trafił w moje ręce i ważył bez pedałów 11,92 kg, została goła rama, stery i śruby do dampera. Rowerek został poskładany z myślą o wytrzymałości i niezawodności - napęd 8 rzędowy. Opony Leader Pro sprawdzają się w codziennej eksploatacji i na rajdach ze względu na małe opory toczenia i niezłą odporność na przebicia (2 komplety innych opon RR i T. SS pozwalają na dodanie rowerkowi skrzydeł w razie potrzeby).
W planach - wymienić mostek na F99 - 28g i pedały na Look Quartz - 100g ?.
Hamulec (przód): Avid Juicy Ultimate '07, 160mm - 354 g
Hamulec (tył): Avid Juicy Ultimate '07, 140mm - 363 g
Linki: Clarcks + rurki termokurczliwe - 94 g
Kaseta: Shimano XT CS-M737 11-30, FRM Alu Lockring - 243 g
Łańcuch: Shimano IG-90 - 296 g
Korba: Shimano XTR M960 180mm - 713 g
Support: Acros Ceramic BB-MT Red - 110 g
Przerzutka (przód): Shimano XT-737 2x alu bolts - 123 g
Przerzutka (tył): Sram X.0 Long Cage '04 - 217 g
Widelec: Manitou R7 Platinum 100mm '07- 1468 g
Rama: Lapierre X-Ride 300 - 51 cm - 2130 g
Damper: Fox RP-3 165 mm - 206 g
Chwyty: Setlaz Kevlar - 28 g
Kierownica: Syntace Lowrider Carbon 650mm - 188 g
Stery: Ritchey PRO - 86 g
Pedały: Shimano SPD-M540 - 350 g
Siodełko: Velo Carbon - 205 g
Sztyca: Thomson Elite 31,6x410 - 246 g
Zacisk sztycy: Zoom "Carbon" - 22 g
Manetki: Sram X-7 8 sp (2x M6x12 alu)- 243 g
Zaciski kół: a2z Ti - 84 g
Podkładki pod mostek: No name 3 x 0,5cm Al. *
Śruba gwiazdki: Syntace M6x35 - 3 g
Mostek: Lapierre 110 mm 25,4 - 128 g
Opona (przód): Conti Twister SS - 368 g
Opona (tył): Conti Twister SS - 370 g
Kapsel: Ritchey PRO - 9 g
Dętki: Maxis Ultralight 1,5/1,75 - 219 g
Koło przód: Magura Pro (Dt240/717d/DT Competition/DT Alu) - 770 g
Taśma na obręcz: Michelin - 16 g
Koło tył: Magura Pro (Dt240/717d/Dt Competition/Dt Alu) - 886 g
Taśma na obręcz: Michelin - 16 g
Pozostałe: Śruby dammpera & dystanse - 35 g
Razem: 10572 g
* wliczone w wagę sterów.
Z seryjnego roweru który trafił w moje ręce i ważył bez pedałów 11,92 kg, została goła rama, stery i śruby do dampera. Rowerek został poskładany z myślą o wytrzymałości i niezawodności - napęd 8 rzędowy. Opony Leader Pro sprawdzają się w codziennej eksploatacji i na rajdach ze względu na małe opory toczenia i niezłą odporność na przebicia (2 komplety innych opon RR i T. SS pozwalają na dodanie rowerkowi skrzydeł w razie potrzeby).
W planach - wymienić mostek na F99 - 28g i pedały na Look Quartz - 100g ?.
Hamulec (przód): Avid Juicy Ultimate '07, 160mm - 354 g
Hamulec (tył): Avid Juicy Ultimate '07, 140mm - 363 g
Linki: Clarcks + rurki termokurczliwe - 94 g
Kaseta: Shimano XT CS-M737 11-30, FRM Alu Lockring - 243 g
Łańcuch: Shimano IG-90 - 296 g
Korba: Shimano XTR M960 180mm - 713 g
Support: Acros Ceramic BB-MT Red - 110 g
Przerzutka (przód): Shimano XT-737 2x alu bolts - 123 g
Przerzutka (tył): Sram X.0 Long Cage '04 - 217 g
Widelec: Manitou R7 Platinum 100mm '07- 1468 g
Rama: Lapierre X-Ride 300 - 51 cm - 2130 g
Damper: Fox RP-3 165 mm - 206 g
Chwyty: Setlaz Kevlar - 28 g
Kierownica: Syntace Lowrider Carbon 650mm - 188 g
Stery: Ritchey PRO - 86 g
Pedały: Shimano SPD-M540 - 350 g
Siodełko: Velo Carbon - 205 g
Sztyca: Thomson Elite 31,6x410 - 246 g
Zacisk sztycy: Zoom "Carbon" - 22 g
Manetki: Sram X-7 8 sp (2x M6x12 alu)- 243 g
Zaciski kół: a2z Ti - 84 g
Podkładki pod mostek: No name 3 x 0,5cm Al. *
Śruba gwiazdki: Syntace M6x35 - 3 g
Mostek: Lapierre 110 mm 25,4 - 128 g
Opona (przód): Conti Twister SS - 368 g
Opona (tył): Conti Twister SS - 370 g
Kapsel: Ritchey PRO - 9 g
Dętki: Maxis Ultralight 1,5/1,75 - 219 g
Koło przód: Magura Pro (Dt240/717d/DT Competition/DT Alu) - 770 g
Taśma na obręcz: Michelin - 16 g
Koło tył: Magura Pro (Dt240/717d/Dt Competition/Dt Alu) - 886 g
Taśma na obręcz: Michelin - 16 g
Pozostałe: Śruby dammpera & dystanse - 35 g
Razem: 10572 g
* wliczone w wagę sterów.
Ostatnio zmieniony czwartek 20 mar 2008, 23:31 przez Dominik, łącznie zmieniany 2 razy.
...piiii... Dominik, nie można po polsku?Dominik pisze:Brake (Front):...
Brake (Rear):...
Cables:...
Cassette:...
Chain:...
Crankset:...
....
Piękny rowerek, ale już chyba kiedyś na preclu już o nim było.
Edit:
Po poprawce Dominika, powyższe traci już sens
Ostatnio zmieniony czwartek 20 mar 2008, 23:59 przez johndoe, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, to rower na zawody w teren.
Wole P226 .
[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 4:50 pm ]
A co do drogich rowerków to polecam taki... nowy projekt z LB (dzisiaj wystawiony) 2,5 kg lżejszy od mojego
SCOTT Spark 10 2008 - 8119g
Oto specyfikacja:
Bottle Cage: tune standard – 8g (śruby ujęte w wadze ramy)
Brake (Front): magura marta sl black – 216g (bez tarczy; śruby syntace Ti 16mm)
Brake (Rear): magura marta sl black – 227g (zacisk z krótką nóżką, bez tarczy; śruby syntace Ti 16mm)
Disc Rotors-front: hope mini pro 160mm - 89g (śruby hope ti)
Disc Rotors-rear: hope mini pro 140mm - 78g (śruby hope ti)
Cables: gore ride on – 66g
Cassette: tune rasselbande Ti 11-28 – 158g
Chain: shimano cn-7701 – 262g
Crankset: THM Carbones Clavicula MTB 175mm 22/32/42 – 565g (bez podkładek suportowych, zębatki TA Specialite Chinook)
Derlr (Front): shimano xtr m-953 dolny ciąg (rok 2002) – 123g (śruby Ti)
Derlr (Rear): sram x.0 (średni wózek) – 195g
Fork: pace RC-41 C-type 100mm – 1493g (z gwiazdką, rura 17cm)
Rear Shock: dt Swiss 190L - 191g (z tulejami)
Frame: scott Spark 10 2008 (rozmiar M) – 1505g (wszystkie śruby wahacza z tytanu, zacisk sztycy od Scott-a scale)
Grips: Extralite – 14g
Handlebar: syntace duraflite carbon 31,8 - 620mm – 122g
Headset: tune bubu – 69g (kompletne z kapslem i śrubą, bez gwiazdki)
Pedals: crank brothers egg braters 4ti – 168g
Seat: ax-lightnes phoenix – 57g
Seatpost: ax-lightness europa 34,9/350mm – 143g
Seatpost clamp: ujęty w wadze ramy
Shifters: sram trigger x.0 – 225g
Skewers: Ringle Ti – 52g
Spacers: carbon 1cm – 4g
Starnut: ujęta w wadze amortyzatora
Stem: smica lite pro 31,8 – 90g (śruby syntace ti 6xM5x14mm)
Tire (Front): schwalbe furious fred 2.0 – 311g
Tire (Rear): schwalbe furious fred 2.0 – 313g
Top Cap: ujęta w wadze sterów
Tubes: maxxis flyweight – 182g
Wheelset: TUNE Prince-32/Princess-32, NoTubes ZTR Race, Sapim CX Ray – 1173g
Rim tape: NoTubes yellow tape - 10g
Misc Option: zipy, smar, itp. 10g
SUMA : 8119g
Cena hmm ok 25-30k pln
Ale można miec i sparka za 1,4k pln
Wole P226 .
[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 4:50 pm ]
A co do drogich rowerków to polecam taki... nowy projekt z LB (dzisiaj wystawiony) 2,5 kg lżejszy od mojego
SCOTT Spark 10 2008 - 8119g
Oto specyfikacja:
Bottle Cage: tune standard – 8g (śruby ujęte w wadze ramy)
Brake (Front): magura marta sl black – 216g (bez tarczy; śruby syntace Ti 16mm)
Brake (Rear): magura marta sl black – 227g (zacisk z krótką nóżką, bez tarczy; śruby syntace Ti 16mm)
Disc Rotors-front: hope mini pro 160mm - 89g (śruby hope ti)
Disc Rotors-rear: hope mini pro 140mm - 78g (śruby hope ti)
Cables: gore ride on – 66g
Cassette: tune rasselbande Ti 11-28 – 158g
Chain: shimano cn-7701 – 262g
Crankset: THM Carbones Clavicula MTB 175mm 22/32/42 – 565g (bez podkładek suportowych, zębatki TA Specialite Chinook)
Derlr (Front): shimano xtr m-953 dolny ciąg (rok 2002) – 123g (śruby Ti)
Derlr (Rear): sram x.0 (średni wózek) – 195g
Fork: pace RC-41 C-type 100mm – 1493g (z gwiazdką, rura 17cm)
Rear Shock: dt Swiss 190L - 191g (z tulejami)
Frame: scott Spark 10 2008 (rozmiar M) – 1505g (wszystkie śruby wahacza z tytanu, zacisk sztycy od Scott-a scale)
Grips: Extralite – 14g
Handlebar: syntace duraflite carbon 31,8 - 620mm – 122g
Headset: tune bubu – 69g (kompletne z kapslem i śrubą, bez gwiazdki)
Pedals: crank brothers egg braters 4ti – 168g
Seat: ax-lightnes phoenix – 57g
Seatpost: ax-lightness europa 34,9/350mm – 143g
Seatpost clamp: ujęty w wadze ramy
Shifters: sram trigger x.0 – 225g
Skewers: Ringle Ti – 52g
Spacers: carbon 1cm – 4g
Starnut: ujęta w wadze amortyzatora
Stem: smica lite pro 31,8 – 90g (śruby syntace ti 6xM5x14mm)
Tire (Front): schwalbe furious fred 2.0 – 311g
Tire (Rear): schwalbe furious fred 2.0 – 313g
Top Cap: ujęta w wadze sterów
Tubes: maxxis flyweight – 182g
Wheelset: TUNE Prince-32/Princess-32, NoTubes ZTR Race, Sapim CX Ray – 1173g
Rim tape: NoTubes yellow tape - 10g
Misc Option: zipy, smar, itp. 10g
SUMA : 8119g
Cena hmm ok 25-30k pln
Ale można miec i sparka za 1,4k pln
Na pewno fajnie, ale jak to ktoś powiedział: "nie iksteery napędzają rowery"
Ten Scoci piękny jest, tylko jestem ciekaw jak to z jego wytrzymałością, czy to jest forma na zasadzie, że można zrobić lekki rower, tylko za bardzo nie można na nim pojeździć bo nie wytrzyma stylu jazdy do jakiej buduje ten typ rowerów. Chyba, że samemu jest się też odpowiednio "wylajtowanym"
Ten Scoci piękny jest, tylko jestem ciekaw jak to z jego wytrzymałością, czy to jest forma na zasadzie, że można zrobić lekki rower, tylko za bardzo nie można na nim pojeździć bo nie wytrzyma stylu jazdy do jakiej buduje ten typ rowerów. Chyba, że samemu jest się też odpowiednio "wylajtowanym"
Szybkość zmiany biegów, przyspieszanie, zwalnianie, zwrotność... Praca zawieszenia na nierównym terenie umożliwiająca ciągłe pedałowanie, mała masa roweru (średnio 7-8 kg mniej od bazarowego), geometria umożliwiająca wyciśnięcie wszystkiego z mocy produkowanej przez organizm - zupełnie inna bajka .
użytkownik zbanowany za niekoleżeńskie zachowanie (m.in. wykasowanie wartościowych treści ze swoich postów)