MRV Super Bright LED Flashlight - maly i tani thrower
MRV Super Bright LED Flashlight - maly i tani thrower
Latarka zakupiona tutaj z ciekawości
http://www.wsdeal.com/LF522B/MRV_Super_ ... h_Black.ws
ot kiedyś cena była znacznie mniejsza, ale i obecna cena na poziomie ok 16USD (z przesyłką) nie jest wysoka.
Parametry, hmm- producent nie podaje wprost parametrów-ile lumenów, czas działania itd.
Lampka ma na pokładzie driver 5cio trybowy high-med-low-strobo-SOS, ale nie posiada on pamięci- zawsze start w High.
Konstrukcja to wiadomo kolejny klon, ale za to wykonany nieźle i dość ciekawie.
Wygląda tak w porównaniu do Deree oraz akusa 18650
widać duży reflektor który wygląda tak
Nieźle scentrowana dioda (cree XRE z małym chipem, bardzo możliwe, że to Q5) w duzym, metalowym i niezłym reflektorze SMO
Wykonanie, hmm- nie ma się do czego przyczepić, gwinty są równe oraz gładkie
mile zaskakuje dupka z włącznikiem-zamiast sprężynki mamy
ciekawostką jest głowica latarki wykonana z nierdzewki, ale dioda jest w pigule mosiężnej wkręconej do nierdzewki
a tak wygląda piguła, niestety PCB jest w rozmiarze 13mm, dość nietypowe
włącznik wykonany nieźle i co ważne ma dobrego i pewnego klika
mogli troszkę się poprawić z mocowaniem linki - jeśli jest założona latarka niepewnie stoi na dupce
powłoka (klasy HAII) wykonana jest bardzo dobrze (nie ma odprysków ani uszkodzeń) , radełkowanie i reszta bez zarzutu
słabym elementem jest driver, ot takie coś
Pomierzyłem 2 takie latarki: ile ssie ze świeżego akusa 18650 i ile idzie w diodę
odpowiednio pobierany prąd (luksy/1m) High/Mid/Low 1.12A (28000)/0.38A(8900)/0.06A(1500) a 2a sztuka 1.07A(27000)/0.36A(8800)/0.06A(1500)
Prąd w diodę ok 1A w obu latarkach.
Hmm i tu robi się fajnie: tanie światełko a mamy ok 28-29klux/1m
A co będzie jak zmienimy driver na taki z 4xAMC ? no powinno być lepiej, powinniśmy mieć prąd w diodę ok 1.4A...niestety dioda w latarce ma wysokie Vf (ok 3.6V) i na takim sterowniku dalej mamy ok 1A w diodę- czyli słabo.
Czas na kolejną poprawkę: daję sterownik 4xAMC i XPG R5, które musiałem przelutować na małe podłoże fi10mm z powodu małego i nietypowego PCB na którym jest oryginalna dioda (13mm), potem na zdjęciach ocenicie rozkład światla, ale o ile światła jest znacznie więcej , o tyle zasięg spada (lux/1m też...) - widać tutaj bardzo dobry reflektor ale pod XRE, nie pod XPG, może gdyby diode wsunąć glębiej w reflektor, ale to by wymagało specjalnego PCB z diodą.
Jak świeci ?
w testach porównanie MRV z XRE ok 1A w diodę, MRV XPG R5 ok 1.4A w diodę, Deree z XPG 1.4A w diodę oraz Tiablo z SST-50 ok 2.5A w diodę
beamshoty na ścianie, od lewej MRV XRE, MRV XPG, Deree XPG
foty terenowe ok 30m do ściany
od lewej MRV XRE, MRV XPG, Deree XPG, Tiablo
Małe podsumowanie
Jak za taką cenę, to dostajemy bardzo fajna latarkę o sporym zasięgu (nie jest to EDC),a po ew. wymianie drivera na lepszy lub/i wymianie diody robi się całkiem nieźle.
http://www.wsdeal.com/LF522B/MRV_Super_ ... h_Black.ws
ot kiedyś cena była znacznie mniejsza, ale i obecna cena na poziomie ok 16USD (z przesyłką) nie jest wysoka.
Parametry, hmm- producent nie podaje wprost parametrów-ile lumenów, czas działania itd.
Lampka ma na pokładzie driver 5cio trybowy high-med-low-strobo-SOS, ale nie posiada on pamięci- zawsze start w High.
Konstrukcja to wiadomo kolejny klon, ale za to wykonany nieźle i dość ciekawie.
Wygląda tak w porównaniu do Deree oraz akusa 18650
widać duży reflektor który wygląda tak
Nieźle scentrowana dioda (cree XRE z małym chipem, bardzo możliwe, że to Q5) w duzym, metalowym i niezłym reflektorze SMO
Wykonanie, hmm- nie ma się do czego przyczepić, gwinty są równe oraz gładkie
mile zaskakuje dupka z włącznikiem-zamiast sprężynki mamy
ciekawostką jest głowica latarki wykonana z nierdzewki, ale dioda jest w pigule mosiężnej wkręconej do nierdzewki
a tak wygląda piguła, niestety PCB jest w rozmiarze 13mm, dość nietypowe
włącznik wykonany nieźle i co ważne ma dobrego i pewnego klika
mogli troszkę się poprawić z mocowaniem linki - jeśli jest założona latarka niepewnie stoi na dupce
powłoka (klasy HAII) wykonana jest bardzo dobrze (nie ma odprysków ani uszkodzeń) , radełkowanie i reszta bez zarzutu
słabym elementem jest driver, ot takie coś
Pomierzyłem 2 takie latarki: ile ssie ze świeżego akusa 18650 i ile idzie w diodę
odpowiednio pobierany prąd (luksy/1m) High/Mid/Low 1.12A (28000)/0.38A(8900)/0.06A(1500) a 2a sztuka 1.07A(27000)/0.36A(8800)/0.06A(1500)
Prąd w diodę ok 1A w obu latarkach.
Hmm i tu robi się fajnie: tanie światełko a mamy ok 28-29klux/1m
A co będzie jak zmienimy driver na taki z 4xAMC ? no powinno być lepiej, powinniśmy mieć prąd w diodę ok 1.4A...niestety dioda w latarce ma wysokie Vf (ok 3.6V) i na takim sterowniku dalej mamy ok 1A w diodę- czyli słabo.
Czas na kolejną poprawkę: daję sterownik 4xAMC i XPG R5, które musiałem przelutować na małe podłoże fi10mm z powodu małego i nietypowego PCB na którym jest oryginalna dioda (13mm), potem na zdjęciach ocenicie rozkład światla, ale o ile światła jest znacznie więcej , o tyle zasięg spada (lux/1m też...) - widać tutaj bardzo dobry reflektor ale pod XRE, nie pod XPG, może gdyby diode wsunąć glębiej w reflektor, ale to by wymagało specjalnego PCB z diodą.
Jak świeci ?
w testach porównanie MRV z XRE ok 1A w diodę, MRV XPG R5 ok 1.4A w diodę, Deree z XPG 1.4A w diodę oraz Tiablo z SST-50 ok 2.5A w diodę
beamshoty na ścianie, od lewej MRV XRE, MRV XPG, Deree XPG
foty terenowe ok 30m do ściany
od lewej MRV XRE, MRV XPG, Deree XPG, Tiablo
Małe podsumowanie
Jak za taką cenę, to dostajemy bardzo fajna latarkę o sporym zasięgu (nie jest to EDC),a po ew. wymianie drivera na lepszy lub/i wymianie diody robi się całkiem nieźle.
Wgłębienie pod PCB jest nietypowej średnicy. Co myślicie o tym jakby poszerzyć nieco otwór na PCB? Można by wtedy bez problemu zmieścić tam typowe PCB dostępne w sprzedaży.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Re: MRV Super Bright LED Flashlight - maly i tani thrower
A to mnie zaskoczyło - MRVki miały z reguły mosiądz pociągnięty bodajże niklem.pawelsz pisze: ciekawostką jest głowica latarki wykonana z nierdzewki
Jak to może świecić z XML + sterownik 2.8 A z KAI? Jeden egzemplarz czeka ciągle na nową diodę i nie umiem się zdecydować co tam włożyć.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
na zasięg lepiej od tego
Fenix T1 z XML
pewna dioda XML, zacny driver, ref OP z piguły D26 pod XPG + wykonanie i spasowanie
ale gorzej od tego
Tiablo A10 z XML
no i wiadomo z 1go 18650 długo to nie poświeci a i akus musi być dobry, żeby wyrobił prądowo
Fenix T1 z XML
pewna dioda XML, zacny driver, ref OP z piguły D26 pod XPG + wykonanie i spasowanie
ale gorzej od tego
Tiablo A10 z XML
no i wiadomo z 1go 18650 długo to nie poświeci a i akus musi być dobry, żeby wyrobił prądowo
Kto zdradzi mi w jaki sposób poprawić cały włącznik albo przerobić go żeby bez problemu mogło przez niego lecieć 3A. Moją latarkę zmodyfikowałem na XML i jest problem bo latarka miga raz jaśniej raz ciemniej. Przy podłączeniu zasilania przez krokodylki wszystko jest OK. Wymieniłem włącznik na inny, polutowałem wszystko na nowo, dołączyłem przewód do sprężynki i efekt jest ciągle taki sam. Ten sam włącznik w oryginalnej latarce działa OK a przy dużym prądzie jest problem. Wydaje mi się, że straty są na gwincie bo krokodylek przyłożony do gwintu przerywa w taki sam sposób jak włącznik ale zaczepiony do body świeci idealnie. Jak poprawić tą stratę?
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Gwinty są czyste.
http://specjalistycznyspecjalista.blogspot.com/
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
POST MOŻE ZAWIERAĆ LOKOWANIE PRODUKTU
Kiedy przykładasz krokodylek do gwintu (w odróżnieniu od przyłożenia do body) to masz bardzo małą powierzchnię styku (tylko "szczyty" gwintu) - może to z tego powodu jest problem?
Jeśli tak i jeśli podobna przyczyna jest przy skręconym włączniku (ostre gwinty stykające się tylko czubeczkami a nie bocznymi powierzchniami) to pomóc może wypełnienie przestrzeni między gwintami dobrze przewodzącym materiałem - metalową folią lub pastą.
A swoją drogą to w wielu włącznikach właśnie słaby styk, tylko wewnętrznej blaszki z wnętrzem obudowy włącznika, jest problemem powodującym kiepskie działanie...
Jeśli tak i jeśli podobna przyczyna jest przy skręconym włączniku (ostre gwinty stykające się tylko czubeczkami a nie bocznymi powierzchniami) to pomóc może wypełnienie przestrzeni między gwintami dobrze przewodzącym materiałem - metalową folią lub pastą.
A swoją drogą to w wielu włącznikach właśnie słaby styk, tylko wewnętrznej blaszki z wnętrzem obudowy włącznika, jest problemem powodującym kiepskie działanie...
Pozdr.
Pikom
Pikom