Lampka rowerowa na pradnice z funkcja latarki
: czwartek 24 cze 2010, 13:49
Witam
Obecnie w rowerze posiadam oswietlenie na pradnice w piascie.
Lampka przednia -> 4x flux 4 chipowe (te na 80mA), moc swiatla ~0,9W, moc calkowita ~1,85W, zamnierzam dodac kondensator 1F
Lampka tylna -> jak kupie to bedzie 1x flux czerwony 4 chipowy (80mA), moze zamontuje dwie w szeregu by nie tracic mocy na stabilizacje do 2V, moc swietlna ~0,16W (0,32W), moc calkowita ~0,54W, kondensator 1F
W miescie jak i w ciemniejszych miejscach oswietlenie wystarcza. Jako pozycja bez zarzutu, z przodu widocznosc zadowalajaca na tyle, ze w dziure sie nie wpadnie.
Jednakze przydaloby sie cos mocniejszego na przod w przypadku nocnych wypraw lesnych itd. Dodatkowo lampka powinna spelniac funkcje latarki. Poniewaz rower mam wyposazony w dynamo a lataraka ma byc na baterie wiec tu jest pierwszy problem ze znalezieniem odpowiedniego gotowego sprzetu. Majsterkowac lubie wiec moze warto cos zmontowac samemu.
Pytanie jest wiec nastepujace. Czy jest sens robic lampke na ledach mocy, zasilanej z akumulatora a w przypadku korzystania na rowerze z mozliwoscia zasilania / doladowania akumulatora pradnica w piascie.
Jesli tak to nasuwaja mi sie dwa pytania:
1. Jak wyglada sprawa z obudowa latarki? Czy mozna kupic sama obudowe czy trzeba robic samemu?
2. Jakie zasilanie bateryjne ma sens i czy da sie doladowac pradnica? W chwili obecnej z pradnicy ciagne 2,4W.
Pozdrawiam
Obecnie w rowerze posiadam oswietlenie na pradnice w piascie.
Lampka przednia -> 4x flux 4 chipowe (te na 80mA), moc swiatla ~0,9W, moc calkowita ~1,85W, zamnierzam dodac kondensator 1F
Lampka tylna -> jak kupie to bedzie 1x flux czerwony 4 chipowy (80mA), moze zamontuje dwie w szeregu by nie tracic mocy na stabilizacje do 2V, moc swietlna ~0,16W (0,32W), moc calkowita ~0,54W, kondensator 1F
W miescie jak i w ciemniejszych miejscach oswietlenie wystarcza. Jako pozycja bez zarzutu, z przodu widocznosc zadowalajaca na tyle, ze w dziure sie nie wpadnie.
Jednakze przydaloby sie cos mocniejszego na przod w przypadku nocnych wypraw lesnych itd. Dodatkowo lampka powinna spelniac funkcje latarki. Poniewaz rower mam wyposazony w dynamo a lataraka ma byc na baterie wiec tu jest pierwszy problem ze znalezieniem odpowiedniego gotowego sprzetu. Majsterkowac lubie wiec moze warto cos zmontowac samemu.
Pytanie jest wiec nastepujace. Czy jest sens robic lampke na ledach mocy, zasilanej z akumulatora a w przypadku korzystania na rowerze z mozliwoscia zasilania / doladowania akumulatora pradnica w piascie.
Jesli tak to nasuwaja mi sie dwa pytania:
1. Jak wyglada sprawa z obudowa latarki? Czy mozna kupic sama obudowe czy trzeba robic samemu?
2. Jakie zasilanie bateryjne ma sens i czy da sie doladowac pradnica? W chwili obecnej z pradnicy ciagne 2,4W.
Pozdrawiam