Strona 1 z 2
Pierwsza latarka DIY
: niedziela 20 cze 2010, 15:21
autor: pop3k
Witam wszystkich, jestem tu nowy więc może...
Rafał z małopolski (okolice krakowa)
Zamierzam zrobić moją pierwszą latarkę na rower, nic specjalnego
Okazyjnie kupiłem juz diodę 5W, tylko nie wiem jakiej firmy;p i soczewkę 10stopni
Body też już mam - wielkie podziękowania dla użytkownika forum "wkliw"
Brakuje mi jeszcze jakiegoś driverka najlepiej z płynną regulacją lub trybami (np.10%, 50% i 100% mocy) i tu pytanie czy ktoś ma taki na sprzedaż?
Poszukuje też o-ringa do uszczelnienia soczewki fajnie by jakby świecil w ciemności, ale niekoniecznie śr.zew! 26mm
Proszę o opinie, rady i propozycje.
A tu zdjęcia body:
: niedziela 20 cze 2010, 15:47
autor: wkliw
ech trzeba było mówić że oring potrzebny poszedł by w jednej paczce z obudową.
Jaki dokładnie ma to być oring rozumiem że średnica zewnętrzna 26 a grubość gumki ?
: niedziela 20 cze 2010, 15:50
autor: pop3k
Średnica zewnętrzna 26mm a grubość jak najmniejsza
: niedziela 20 cze 2010, 16:19
autor: Fluxor
Gdzie jest wlacznik i po co takie grube?
: niedziela 20 cze 2010, 16:28
autor: pop3k
Wyłącznika jeszcze niema, bedzie z tyłu na nakrętce, albo oddzielnie na kierownicy, jeszcze nie wiem więc prosze o rady.
Dla mnie wcale nie jest taka gruba, taką chciałem.
: niedziela 20 cze 2010, 19:46
autor: Pyra
pop3k pisze:Wyłącznika jeszcze niema, bedzie z tyłu na nakrętce, albo oddzielnie na kierownicy, jeszcze nie wiem więc prosze o rady.
Dla mnie wcale nie jest taka gruba, taką chciałem.
Jeśli masz zamiar zmieniać tryby w czasie jazdy, to najlepszy jest wyłącznik osobny na kierownicy, bo czasami ciężko wcelować w przycisk podczas jazdy....
Pozdrawiam
: niedziela 20 cze 2010, 20:37
autor: pop3k
Właśnie też mi tak się wydaje, najlepiej by było tak na wyciągnięcie kciuka
A macie jakieś łatwe i sprawdzone motody jak zamocować latarke no i "panel sterowania" na kierownicy?
: poniedziałek 21 cze 2010, 13:16
autor: DNF
Witaj
Powiedz prosze, co to za dioda "5W" ?
Co do mocowania, to podaj srednice body.
Moze standardowy uchwyt z DX'a bedzie pasowac.
Ten "panel sterowania" to wlacznik
Wiec wpakuj go w jakas mala kostke plastikowa (obudowa)
i zamontuj opaska samozaciskowa do ramy kierownicy.
Pozdrawiam
DNF
: poniedziałek 21 cze 2010, 16:36
autor: pop3k
Średnica obudowy to 35mm
A co do diody to nie mam pojęcia jakiej jest firmy, na początek mi taka wystarczy
Potrzebuje jeszcze drivera
http://www.sklep.ledim.pl/?misc=29
czy ten sie nada? bede musiał tylko potencjometr przelutować na normalny i zrobić ograniczenie do tych 1,2A
: poniedziałek 21 cze 2010, 16:49
autor: wkliw
z tego co widzę (a widzę już dziś słabo ze zmęczenia więc nie bijcie jak się mylę) to ten od Edim'a to zasilacz napięciowy a nie prądowy
Więc nie nadaje się dla Ciebie.
: poniedziałek 21 cze 2010, 18:57
autor: DNF
Wkliw, masz racje, nie nadaje sie
Za to ten bedzie ok:
http://www.sklep.ledim.pl/?misc=7
Co do uchwytu. Przy 35mm, ten gumowany uchwyt nie zda egzaminu.
Innych nie testowalem, wiec nie pomoge.
Pozdrawiam
DNF
: poniedziałek 21 cze 2010, 21:37
autor: pop3k
Dzięki za pomoc w wyborze driverka
Co do mocowania to coś wymyśle
: sobota 21 sie 2010, 23:30
autor: heniu007
Witam, czym zamierzasz zasilać tą diodę? Pewnie zauważyłeś że zaproponowana przetworka przez DNF-a to typ STEP-DOWN, więc jedno ogniwo Li-Ion odpada.
Co nie znaczy że nie będzie działać przy zasilaniu jednym ogniwem
Pozdrawiam
: sobota 06 lis 2010, 16:17
autor: pop3k
Dawno mnie tu nie było, nigdy czasu nie mam;/
Przez ten czas dokończyłem latarkę. Zasilam ją z akumlatorków 8xAA, driver to
http://www.sklep.ledim.pl/?misc=7 ustawiony na maxa.
Postaram sie dzisiaj zrobić parę zdjęć, a narazie wrzucam wykresy temperatury latarki do czasu świecenia, temperatura mierzona wewnątrz latarki, bez żadnego obiegu powietrza.
: sobota 06 lis 2010, 20:35
autor: heniu007
Witaj, po tak długiej nieobecności !
Już nam ślinka cieknie na samą myśl o zdjęciach
8sztuk AA będzie trochę kłopotliwe, chociażby w ładowaniu w standardowej ładowarce. Pomyśl nad trzema sztukami ogniw 18650. Na pewno się nie zawiedziesz
Dopiero teraz zauważyłem że jesteś z Wolbromia
Przejeżdżałem kiedyś na biku przez Wolbrom, kierując się na Kraków i muszę przyznać że w stronę Krakowa jedzie się wyśmienicie, zwłaszcza rano gdy nie ma ruchu. Niestety nie jest tak kolorowo z powrotem, ale to już temat na inną rozmowę.
Jednym słowem nie możesz narzekać na brak terenów do jazdy, zwłaszcza nocnej jazdy.
Pozdrawiam