Jest to mój pierwszy post na forum więc Witam Wszystkich.
Od dłuższego czasu czytam forum i postanowiłem zrobić sobie lampę 4 lub 6 x XP-G.
W lampie chcę umieścić 4 soczewki dalekosiężne (3szt Soczewka CXP-M, Square Medium, ±15°LENS-CXP-D-10665 i 1szt Soczewka CXP-D, Square Diffusor, ±8° LENS-CXP-M-10666 +-8)i ewentualnie 2 ze światłem rozproszonym (LENS-CXP-O-10669).
W większości soczewek jest opis że są one do serii XP-E czy można ich użyć w serii XP-G?
Lampa ma służyć do jazdy terenowej jako uzupełnienie 2 lamp roboczych firmy Wesem przerobionych na HID
Zasilana ona będzie z instalacji 12V pojazdu a na diody chcę dać około 1A prądu(chodź zastanawiam się nad 1,5A).
Jak najlepiej połączyć diody szeregowo czy równolegle (a może po 2 diody równolegle w szereg ?)
Poszukuję sterownika który miał by ochronę diody przed przegrzaniem wymiary są bez większego znaczenia ponieważ obudowę będę dopiero robił.
Tryby też nie są mi potrzebne - wychodzę z założenia że im mniej "bajerów"
tym mniej rzeczy które mogą się zepsuć
- czy znajdę taki sterownik gotowy? (rozwiązanie chyba najprostsze) ale biorę też pod uwagę jego wykonanie.
- czy wybór diod XP-G R5 jest dobrym wyborem czy może lepiej jest wybrać inne diody? (XP-G chyba mają najkorzystniejszy stosunek ceny do ilości dawanego światła?)
- czy soczewki które wyżej wymieniłem będą dobrym rozwiązaniem?
6x XP-G driver i kilka pytań
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
Witam
Diody sprawdzą się tylko gdy jest potrzeba częstego zapalania/gaszenia lampy oraz w przypadku gdy potrzebna jest regulacja jasności.
Może warto zainwestować w kolejne lampy z palnikami HID.-BaRTeK- pisze:Lampa ma służyć do jazdy terenowej jako uzupełnienie 2 lamp roboczych firmy Wesem przerobionych na HID
Diody sprawdzą się tylko gdy jest potrzeba częstego zapalania/gaszenia lampy oraz w przypadku gdy potrzebna jest regulacja jasności.
Pozdrawiam
- romanroman
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek 26 lut 2010, 10:00
- Lokalizacja: warszawa
witaj. jakiś czas temu postanowiłem zrobić na tych diodach latarkę nurkową kupiłem moduł 7 x xp-g i zespoloną soczewkę dedykowaną właśnie do xp-e (sugerowałem się parametrami producenta) skupienie było niezadawalające. kupiłem więc 7 pojedyńczych emiterów xp-g i do każdego soczewkę 5,5* i dopiero wtedy wyszło ok. poza tym emitery i soczewki pracują na 1,5A (soczewka zespolona miała za małą dopuszczalną temperaturę pracy jak na xp-g, która wg producenta może być zasilana właśnie 1,5A).
obie głowice wykonał midi i możesz je obejrzeć
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
żeby uniknąć błędu warto zobaczyć światło na żywo, zdjęcia czasem mogą wprowadzić w błąd. właśnie u midiego zobaczyłem różne soczewki, refy i diody.
pozdrawiam.
obie głowice wykonał midi i możesz je obejrzeć
http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t ... c&start=15
żeby uniknąć błędu warto zobaczyć światło na żywo, zdjęcia czasem mogą wprowadzić w błąd. właśnie u midiego zobaczyłem różne soczewki, refy i diody.
pozdrawiam.
Tez o tym myślałem ale w przypadku HID problemem jest jeszcze przetwornica która trochę miejsca zajmuje i jest mało odporna na warunki atmosferyczne.Piotrek K. pisze:WitamMoże warto zainwestować w kolejne lampy z palnikami HID.-BaRTeK- pisze:Lampa ma służyć do jazdy terenowej jako uzupełnienie 2 lamp roboczych firmy Wesem przerobionych na HID
Diody sprawdzą się tylko gdy jest potrzeba częstego zapalania/gaszenia lampy oraz w przypadku gdy potrzebna jest regulacja jasności.
LED wybrałem dlatego że jest sporo mniejszy i zawsze to alternatywa wysiądzie HID to zostaje LED.
LED by był używany głównie do szybkiej jazdy i wtedy by był włączany.
romanroman coś takiego jak podałeś w linku było by rewelacją (chodzi mi o wersje 7 XP-G na odzielnych MCPCB
- romanroman
- Posty: 67
- Rejestracja: piątek 26 lut 2010, 10:00
- Lokalizacja: warszawa