Strona 1 z 1
UltraFire A10B
: niedziela 11 kwie 2010, 10:15
autor: Seb
Witam wszystkich
Mam latarkę Ultrafire A10B zasilaną 1x18650
Mam tutaj pięć trybów Hi-Med-Low- Strobo- S.O.S
Moja wiedza elektroniczna i elektryczna jest słaba ale lutownicę w ręku miałem.
Zamontowałem tą lampkę na rower, podczas jazdy po ścieżce czy drodze asfaltowej wszystko jest OK, jednak wjechałem do lasu i na dołkach zaczęły mi się zmieniać tryby w kolejności jak wyżej.
Pytanie do wszystkich znających się w temacie, da się to wyeliminować nie zmieniając latarki na inną
Moim zdaniem winowajcą jest tutaj kiepski włącznik ale jednak nie jestem pewny.
Proszę nie pisać postów typu, ta latarka nie nadaje się na rower wywal ja i kup tą czy inną bla bla... itp
Foto rozebranej latarki:
: niedziela 11 kwie 2010, 10:44
autor: ElSor
Nasmaruj wylacznik preparatem WD40 i zwieksz odleglosc wylacznika od gumki ucinajac lekko ten bolec wewnatrz gumki.
: niedziela 11 kwie 2010, 11:08
autor: Seb
Włącznik był nasmarowany.
Utnę gumkę i sprawdzę.
Dzięki za rady.
: niedziela 11 kwie 2010, 11:28
autor: Pyra
Witam
Jak na moje "oko" to będzie winny styk akumulatorka z driverkiem. Aby zachować styk podczas wstrząsów trzeba tam też zastosować sprężynkę, aby akus nigdy nie tracił kontaktu z polem stykowym driverka. Sprężynka powinna mieć taką długość, aby zapewnić stały kontakt z plusem, nawet wtedy gdy minus opiera się o wyłącznik przy całkowitym zgnieceniu sprężynki wyłącznika.
Włącz latarkę i za symuluj uderzenie o rękę w kierunku dupki, zobaczysz czy zmieni tryb.
Pozdrawiam
: niedziela 11 kwie 2010, 12:19
autor: Seb
Pyra pisze:Aby zachować styk podczas wstrząsów trzeba tam też zastosować sprężynkę, aby akus nigdy nie tracił kontaktu z polem stykowym driverka. Sprężynka powinna mieć taką długość, aby zapewnić stały kontakt z plusem, nawet wtedy gdy minus opiera się o wyłącznik przy całkowitym zgnieceniu sprężynki wyłącznika.
Pytanie:
Jakby akus od strony "+" tracił kontakt ze sprężynką przy diodzie (ten kawałek aluminium z diodą) to chyba by mi traciła zasilanie i mrugała na dołkach?
Latarka działała cały czas nie zauważyłem braku światła tylko przełączanie trybów.
Kolejne lamerskie pytanie
Driver w tej latarce jest wlutowany w ten kawałek aluminium za diodą?
Rozebrałem nasmarowałem wszystko co się dało, złożyłem z powrotem.
Może, coś było nie dokręcone lub za słabo skręcone... A teraz już jest OK.
Wszelkie symulacje uderzeniowe nie sprawiły, że tryb się zmienił na inny.
Trzeba w takim razie przetestować na rowerze, wtedy będę wiedział czy nastąpiła poprawa.
: niedziela 11 kwie 2010, 14:06
autor: Pyra
Seb pisze:
Pytanie:
Jakby akus od strony "+" tracił kontakt ze sprężynką przy diodzie (ten kawałek aluminium z diodą) to chyba by mi traciła zasilanie i mrugała na dołkach?
Latarka działała cały czas nie zauważyłem braku światła tylko przełączanie trybów.
Właśnie przez chwilowy zanik zasilania są zmieniane tryby. Przerwanie zasilania na ułamek sekundy daje sygnał procesorowi o zmianie trybu, może to być przerwa niezauważalna dla oka.
Może to też być jakiś zimny lut ujawniający się podczas wstrząsów.
Seb pisze:Kolejne lamerskie pytanie
Driver w tej latarce jest wlutowany w ten kawałek aluminium za diodą?
Tak.
Pozdrawiam
: niedziela 11 kwie 2010, 14:35
autor: night_82
Przerwa jest tak mała że tego nie widać a tryby zmieniają się, na rowerze masz dużo wieksze przyspieszenia jak symulacja uderzenia ręką, możesz spróbować upuścić latarkę z kilku 3-5cm na twardą powierzchnię (stół, podłoga, parapet)
: poniedziałek 12 kwie 2010, 06:03
autor: mkorbel
Przeszło przez moje ręce kilka UltraFire A10B, większość z nich wymagała tylko dokręcenia zarówno przy wyłączniku jak i od strony piguły (LED + driver).
Bardzo dobrze od tego celu nadają się końcówki pomiarowe tanich "mierników"
Latarka ma sprężynki stabilizujące 18650 z obu stron co pozwala na pracę na rowerze.
: poniedziałek 19 kwie 2010, 14:59
autor: Seb
Niedługo przetestuję czy wszystko jest OK jak nie będzie, będę kontynuował wątek.
Wszelkie testy uderzeniowe i wypadkowe (upadkowe?? chyba nie ma takiego wyrazu z języku polskim) zakończyły się bez zmiany trybów.
EDIT:
Latarka przestała zmieniać tryby po dokładniejszym skręceniu wnętrzności.
Tryby się nie zmieniają, nawet przy dużych wstrząsach na rowerze.
Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
To się nazywa szybka i fachowa pomoc
Pozdrawiam Seb