Strona 1 z 1

UltraFire A10B

: niedziela 11 kwie 2010, 10:15
autor: Seb
Witam wszystkich
Mam latarkę Ultrafire A10B zasilaną 1x18650
Mam tutaj pięć trybów Hi-Med-Low- Strobo- S.O.S
Moja wiedza elektroniczna i elektryczna jest słaba ale lutownicę w ręku miałem.

Zamontowałem tą lampkę na rower, podczas jazdy po ścieżce czy drodze asfaltowej wszystko jest OK, jednak wjechałem do lasu i na dołkach zaczęły mi się zmieniać tryby w kolejności jak wyżej.
Pytanie do wszystkich znających się w temacie, da się to wyeliminować nie zmieniając latarki na inną :-)
Moim zdaniem winowajcą jest tutaj kiepski włącznik ale jednak nie jestem pewny.

Proszę nie pisać postów typu, ta latarka nie nadaje się na rower wywal ja i kup tą czy inną bla bla... itp

Foto rozebranej latarki:
Obrazek

: niedziela 11 kwie 2010, 10:44
autor: ElSor
Nasmaruj wylacznik preparatem WD40 i zwieksz odleglosc wylacznika od gumki ucinajac lekko ten bolec wewnatrz gumki.

: niedziela 11 kwie 2010, 11:08
autor: Seb
Włącznik był nasmarowany.
Utnę gumkę i sprawdzę.
Dzięki za rady.

: niedziela 11 kwie 2010, 11:28
autor: Pyra
Witam
Jak na moje "oko" to będzie winny styk akumulatorka z driverkiem. Aby zachować styk podczas wstrząsów trzeba tam też zastosować sprężynkę, aby akus nigdy nie tracił kontaktu z polem stykowym driverka. Sprężynka powinna mieć taką długość, aby zapewnić stały kontakt z plusem, nawet wtedy gdy minus opiera się o wyłącznik przy całkowitym zgnieceniu sprężynki wyłącznika.

Włącz latarkę i za symuluj uderzenie o rękę w kierunku dupki, zobaczysz czy zmieni tryb.

Pozdrawiam

: niedziela 11 kwie 2010, 12:19
autor: Seb
Pyra pisze:Aby zachować styk podczas wstrząsów trzeba tam też zastosować sprężynkę, aby akus nigdy nie tracił kontaktu z polem stykowym driverka. Sprężynka powinna mieć taką długość, aby zapewnić stały kontakt z plusem, nawet wtedy gdy minus opiera się o wyłącznik przy całkowitym zgnieceniu sprężynki wyłącznika.
Pytanie:
Jakby akus od strony "+" tracił kontakt ze sprężynką przy diodzie (ten kawałek aluminium z diodą) to chyba by mi traciła zasilanie i mrugała na dołkach?
Latarka działała cały czas nie zauważyłem braku światła tylko przełączanie trybów.

Kolejne lamerskie pytanie :cool:
Driver w tej latarce jest wlutowany w ten kawałek aluminium za diodą?

Rozebrałem nasmarowałem wszystko co się dało, złożyłem z powrotem.
Może, coś było nie dokręcone lub za słabo skręcone... A teraz już jest OK.

Wszelkie symulacje uderzeniowe nie sprawiły, że tryb się zmienił na inny.
Trzeba w takim razie przetestować na rowerze, wtedy będę wiedział czy nastąpiła poprawa.

: niedziela 11 kwie 2010, 14:06
autor: Pyra
Seb pisze: Pytanie:
Jakby akus od strony "+" tracił kontakt ze sprężynką przy diodzie (ten kawałek aluminium z diodą) to chyba by mi traciła zasilanie i mrugała na dołkach?
Latarka działała cały czas nie zauważyłem braku światła tylko przełączanie trybów.
Właśnie przez chwilowy zanik zasilania są zmieniane tryby. Przerwanie zasilania na ułamek sekundy daje sygnał procesorowi o zmianie trybu, może to być przerwa niezauważalna dla oka.
Może to też być jakiś zimny lut ujawniający się podczas wstrząsów. :roll:
Seb pisze:Kolejne lamerskie pytanie :cool:
Driver w tej latarce jest wlutowany w ten kawałek aluminium za diodą?
Tak.

Pozdrawiam

: niedziela 11 kwie 2010, 14:35
autor: night_82
Przerwa jest tak mała że tego nie widać a tryby zmieniają się, na rowerze masz dużo wieksze przyspieszenia jak symulacja uderzenia ręką, możesz spróbować upuścić latarkę z kilku 3-5cm na twardą powierzchnię (stół, podłoga, parapet)

: poniedziałek 12 kwie 2010, 06:03
autor: mkorbel
Przeszło przez moje ręce kilka UltraFire A10B, większość z nich wymagała tylko dokręcenia zarówno przy wyłączniku jak i od strony piguły (LED + driver).
Bardzo dobrze od tego celu nadają się końcówki pomiarowe tanich "mierników" ;)
Latarka ma sprężynki stabilizujące 18650 z obu stron co pozwala na pracę na rowerze.

: poniedziałek 19 kwie 2010, 14:59
autor: Seb
Niedługo przetestuję czy wszystko jest OK jak nie będzie, będę kontynuował wątek.

Wszelkie testy uderzeniowe i wypadkowe (upadkowe?? chyba nie ma takiego wyrazu z języku polskim) zakończyły się bez zmiany trybów.

EDIT:
Latarka przestała zmieniać tryby po dokładniejszym skręceniu wnętrzności.
Tryby się nie zmieniają, nawet przy dużych wstrząsach na rowerze.

Dziękuję wszystkim za porady i pozdrawiam.
To się nazywa szybka i fachowa pomoc :wink:

Pozdrawiam Seb