Jako ze skończyłem budować światełko na rower (przedstawione w innym dziale) zabrałem się za myśleniem nad latarką na sst50 mam już głowicę z soczewką i część body z miedzianym rdzeniem pod LEDa teraz zastanawiam się nad jakimś sensownym zasilaniem.
I tu pojawiają się problemy.
Jaki sterownik użyć? Myślałem o driverku 5A od Mr elektronik. I ten chyba zakupię chyba ze istnieje jakieś leprze rozwiązanie.
A największą zagadką dla mnie jest zasilanie tego chciałbym aby to poświeciło przynajmniej z 2h obudowa będzie duża więc ilość ogniw jest kwestią do przedyskutowania. Nie mam też pojęcia jak łączyć te ogniwa? W pakiety np po 2 równolegle i dalej szeregowo? Chciałbym użyć ogniw bez zabezpieczenia i zrobić zabezpieczenie na cały pakiet czy to ma sens?
Wiem że zadałem mnóstwo pytań i może niektóre są nie do końca mądre ale w sprawach budowy pakietów Li-ion jestem mocno początkujący.
latarka na sst-50 czym to zasilić (ogniwa)
Witaj.
Jesli bedziesz uzywal sterownika tego na 5A to to jest step down prawda?
Trzeba wtedy tak dobrac ilosc ogniw by gorna i dolna granica napiec drivera miescila sie w przedziale napiec pracy pakietu, tzn chodzi mi o to, by dolny prog dzialania drivera byl nizszy, niz prog bezpiecznego rozladowania ogniw-troche zamotalem ale chyba wiadomo o co chodzi.
Czyli np jak driver pracuje od 12V to musza byc min 4 ogniwa polaczone w szereg.
Co do dalszego laczenia(juz rownolegle) to juz zalezy od tego jak dlugo lampka ma dzialac, jaki masz zapas ogniw i potem jakiej elektroniki do zabezpieczenia uzyjesz.
Dobrym sposobem byloby zaladowanie na poklad ogniw PROTECTED, ale z tego co piszesz wynika, ze ich nie masz.
Masz juz jakas elektronike do tych ogniw na oku?
Jesli myslisz o podlaczeniu elektroniki do biegunow calego pakietu, to powiem Ci, ze to kiepski pomysl. Kazde ogniwo rozladowuje sie inaczej!
Pozdrawiam
DNF
Jesli bedziesz uzywal sterownika tego na 5A to to jest step down prawda?