Strona 1 z 7

MTE SSC P7

: niedziela 04 kwie 2010, 12:28
autor: familyguy
witam,
zgodnie z obietnicą dzielę się wrażeniami (i fotkami) z zakupu lampki mte ssc p7
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22567

generalnie jestem zadowolony z wykonania - nigdzie nie było kleju, żadnych rys itp.
nie sprawdzałem jak jest osadzona dioda, bo nie mam wystarczającej wiedzy i się dygam za bardzo ingerować. kable trochę cienkie, ale chyba będzie tak musiało zostać.

wstawiam fotki po świeżym załadowaniu aku 2500 - ustawienia a'la Bocian (iso400/F2,8/0,3s), tyle, że ciężko porównywać, bo jest trawka zamiast śniegu ;)

tryb HI
http://images41.fotosik.pl/275/5fe67afc7d439bd2.jpg
MID
http://images36.fotosik.pl/166/0b4a34fe523f6d2a.jpg

i znowu HI
http://images45.fotosik.pl/280/7510e674061196ec.jpg
http://images47.fotosik.pl/279/1534e0edbb3d46c2.jpg

bardzo mi się podoba rozkład światła - szeroki snop, bez odcięcia spot/spill - i jego neutralna barwa. JA jestem "hepi" i jak na razie, niczego więcej nie potrzebuję :mrgreen:

a Wy jak to widzicie?
pozdr

: niedziela 04 kwie 2010, 14:34
autor: licha89
ja właśnie także się zastanawiam nad kupnem tej latarki na rower :) jak na razie mam cateye 530 + quarka aa tactical dziś wieczorem wypad do lasu więc porobie jakieś foto :) powiedz mi jak wyglada sprawa z gwintami i ogólnym wykonaniem ?

: niedziela 04 kwie 2010, 16:33
autor: familyguy
jak pisałem, IMO jest bardzo przyzwoicie, o ile można generalizować na podstawie jednej sztuki. do tego odbłyśnik jest z alu i szklana szybka. jeżeli ktoś się zna, może sobie sprawdzić/poprawić zamocowanie leda na pigule i przy okazji wymianić kable na grubsze, ale mam nadzieję, że i bez tego nie będzie przykrych niespodzianek :roll:

mnie całość (latarka + 2x18650 + ładowarka + uchwyt rowerowy) wyniosła 135 zły, więc myślę, że nie ma co narzekać? :)

foty z tymi samymi ustawieniami aparatu powinny być względnie miarodajne. zapomniałem dodać, że balans bieli miałem ustawiony na "słoneczny dzień".
(aparat canon powershot 590 IS)

: poniedziałek 05 kwie 2010, 10:17
autor: vandar
JAk dla mnie za wąsko do jazdy w teren albo zdjęcia tego dokładnie nie oddają.... no i za mało światła do ostrego brykania w ciemnościach i dlatego zrobiłem sobie dwururkę :D ale ja mam już chorobę światełkową :twisted: ,. Poza tym uniwersalne bo i do ręki zabrać można tylko czy nie oślepiasz nadto wszystkiego przed tobą? :?:

: poniedziałek 05 kwie 2010, 21:51
autor: familyguy
to moje też jak najbardziej uniwersalne :smile:

no i chyba nie do końca Cię rozumiem - najpierw piszesz, że trochę słabo świeci i za wąsko, a potem masz wątpliwości, czy nie oślepiam wszystkiego przede mną? :wink:

foty były robione "na pałę", ustawiałem snop z ręki a drugą trzymałem aparat. czekam jeszcze na uchwyty do roweru, których żółci najwidoczniej nie ogarniają. podejrzewam że jutro przyjdą... być może jak lampa będzie na kierownicy, to snop będzie ustawiony bliżej - jeżeli o to Ci chodziło. jeszcze z nią nie jeździłem, ale z tego co widziałem, nie potrzebuję niczego więcej i jeśli chodzi o szerokość świecenia, to dla mnie jest to w zupełności wystarczające. no ale może to dlatego, że nie jestem downhillowcem, albo jeszcze nie zachorowałem na to co Ty vandar :mrgreen:

edit. z tego co wiem, najbardziej optymalna konfiguracja na rower, składa się z lampki na kierę + czołówka. jeżeli będę z czasem odczuwał potrzebę doinwestowania, to kupię takową np mactronica - podobno całkiem niezłe.

: wtorek 06 kwie 2010, 07:30
autor: vandar
familyguy pisze:to moje też jak najbardziej uniwersalne :smile:

no i chyba nie do końca Cię rozumiem - najpierw piszesz, że trochę słabo świeci i za wąsko, a potem masz wątpliwości, czy nie oślepiam wszystkiego przede mną? :wink:

foty były robione "na pałę", ustawiałem snop z ręki a drugą trzymałem aparat. czekam jeszcze na uchwyty do roweru, których żółci najwidoczniej nie ogarniają. podejrzewam że jutro przyjdą... być może jak lampa będzie na kierownicy, to snop będzie ustawiony bliżej - jeżeli o to Ci chodziło. jeszcze z nią nie jeździłem, ale z tego co widziałem, nie potrzebuję niczego więcej i jeśli chodzi o szerokość świecenia, to dla mnie jest to w zupełności wystarczające. no ale może to dlatego, że nie jestem downhillowcem, albo jeszcze nie zachorowałem na to co Ty vandar :mrgreen:

edit. z tego co wiem, najbardziej optymalna konfiguracja na rower, składa się z lampki na kierę + czołówka. jeżeli będę z czasem odczuwał potrzebę doinwestowania, to kupię takową np mactronica - podobno całkiem niezłe.
Strzeż się tej choroby :twisted:
Co do rozbieżności wypowiedzi chodziło mi o to że jako tako jak dla mnie za mało światła a co do oślepiania to że latarka nie ma ukształtowanej wiązki światła wypada szerokim strumieniem w kształcie koła a nie np tak http://www.swiatelka.pl/upload_img/obra ... 006078.jpg
W tym przypadku mam oświetloną drogę przed sobą , szeroko i nie oślepiam nikogo z przeciwka a jak wpadne w teren/ las to odpalam MC-E z wiązką jak w Twojej latarce i wtedy to "4 wymiar" przechodzę i gnam do przodu :twisted:

: wtorek 06 kwie 2010, 18:32
autor: familyguy
w trybie mid a w ostateczności (i po mieście) w low, to myślę, że nie będzie problemu oślepiania innych użytkowników ;-)

: wtorek 06 kwie 2010, 20:52
autor: Piotrek K.
familyguy pisze:myślę, że nie będzie problemu oślepiania innych użytkowników
Oślepianie jest niestety pewne przez to że bezpośrednio widać strukturę świecącą diody :kwasny: . Nie ma co się łudzić - każda lampka z tradycyjnym reflektorem będzie oślepiać innych użytkowników.

: wtorek 06 kwie 2010, 21:23
autor: familyguy
zobaczy się na drodze ;)
myślę, że nie ma co dramatyzować zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość samochodów ze źle ustawionymi światłami.
swoją drogą, na drogach publicznych (na których raczej nie ma niespodzianek) powinien wystarczyć tryb low a ten, ustawiony pod kontem w dół, nie ma prawa oślepiać w dosłownym tego słowa znaczeniu. nadal jestem optymistą :mrgreen:

: wtorek 06 kwie 2010, 22:46
autor: Piotrek K.
familyguy pisze:myślę, że nie ma co dramatyzować zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość samochodów ze źle ustawionymi światłami.
Tylko zauważ, że widząc lampę samochodową nie patrzysz bezpośrednio na mały rozżarzony żarnik (wielkość świecącej powierzchni jest duża i nie tak bardzo uciążliwa), a w przypadku takiej latarki patrząc z przodu patrzysz bezpośrednio na świecącą diodę (mała powierzchnia o bardzo dużej jasności ).
familyguy pisze:ustawiony pod kontem w dół, nie ma prawa oślepiać w dosłownym tego słowa znaczeniu.
Jak ustawisz tak że nie będzie z przeciwka widać diody to nie będzie oślepiać (a to raczej nie możliwe bo musiałbyś ustawić latarkę pionowo w dół).

: środa 07 kwie 2010, 01:31
autor: familyguy
tylko lampa samochodowa ma "trochę" większą moc i nie trzeba patrzeć w żarnik, żeby oślepiała. serio uważasz, że moja ledóweczka włączona na... ile tam, 10% mocy(?), będzie jeszcze kogoś oślepiała? z całym szacunkiem - nie wydaje mi się... no chyba, że ktoś uparcie się będzie w nią gapił, to wtedy na własne życzenie ;)

pozdr

: środa 07 kwie 2010, 01:33
autor: Fluxor
familyguy, daj komus rower, stan sobie przy drodze i patrz w niego jak bedzie sie zblizac.

: środa 07 kwie 2010, 01:37
autor: familyguy
no właśnie coś dopisałem - ostatnie zdanie :)

: środa 07 kwie 2010, 01:42
autor: Piotrek K.
familyguy, zrób tak jak to opisał Fluxor, i przekonaj się sam na własnych oczach :mrgreen:

EDIT
Uwaga ryzyko zobaczenia Mroczków przed oczami :lol:
:wink:

: środa 07 kwie 2010, 01:54
autor: familyguy
ja nie zamierzam, ale jeżeli ktoś bardzo chce, to olśnienie na własne życzenie :twisted:

Mroczki? a kysz! :zly: