Romek RC-29 ożeniony z SKU7880 - fotostory
: poniedziałek 22 mar 2010, 13:35
Przeróbka niby banalna ale zdjęć akurat tego światełka z innym driverem nie widziałem więc wrzucam.. Jakość nie powala ale na tym obiektywie makro robi się ciężko..
Najpierw sam driver SKU7880:
A więc rozbieramy latareczkę.. Standardowo - przedni pomarańczowy pierścień, gumowy oring (uszczelka) no i plastikowa (niestety) soczewka:
Nowy driver jest niestety większy.. Da się go wsadzić ale piłować trzeba wg. mnie dość dużo.. Przelotki z masą na około płytki są spiłowane na ok 50%.. Dobrze dołożyć na nie lutowia żeby miały lepszy kontakt i z aluminiową pigułą i lepiej łączyły obie strony płytki. Z piguły wydłubałem też metalowy pierścień pośredniczący między pigułą a elektroniką:
Następnie wykręcamy aluminiową gwintowaną tulejkę. Na niej opierała się soczewka.. Trzeba się trochę pomęczyć bo jak jest dobrze dokręcona ciężko ją ręką ruszyć.. Od dołu ma dwie dziurki także odpowiednim narzędziem można by ją wykręcić zawsze ale zakładam że takowego nie mamy. Następnie część która jest również mechanizmem zoomu skręcamy w dół tak aż schodzi z gwintu:
Dobieramy się do piguły. Najpierw przedni plastikowy kapselek aby dostać się od diody następnie piguła w imadło i grzejemy.. Ja radziłem sobie hotairem ale można to ściągnąć na pewno zwykłą lutownicą.. Nie wyglądało mi to na zwykłe lutowie raczej na taką cynową papkę która klei się do aluminium (coś podobnego widziałem na alledrogo - tzw. lutowie do aluminium):
Spiłowany driverek sku.7880 i wjazd do piguły:
Na koniec lutowanie kabelków, czyszczenie i składanie całej latareczki do kupy:
Jeszcze kilka słów o samym driverku.. Z zasilacza przy 1.5V bierze w trybie Hi 1,88A / Low 370mA. Przy 1.2V prąd maleje do ok 1,3A w trybie Hi i 230mA w trybie Lo. Zmiana trybów jest niestety jakimś złym snem bo ze względu na nią zastanawiam się nad powrotem do oryginały albo na jakiejś przeróbce z ATTiny W grę wchodzi też projekt płytki chociaż koszty przy małoseryjnej produkcji może mnie zniechęcą.. Podejrzewam, że zmiana kondensatora zasilającego proca na większy trochę polepszy sprawę przełączania trybów ale niestety ma też tu swój wpływ ten ...piiii... przełącznik.. Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś z oświeconych forumowiczów zabierał się za program do oryginalnego PICa.. Powstało coś takiego? Mi generalnie bardziej pasowałoby 3 tryby Hi Low i FastStrobo przełączane w prosty sposób - co włączenie następny tryb..
Pozdrawiam
Piotr
Najpierw sam driver SKU7880:
A więc rozbieramy latareczkę.. Standardowo - przedni pomarańczowy pierścień, gumowy oring (uszczelka) no i plastikowa (niestety) soczewka:
Nowy driver jest niestety większy.. Da się go wsadzić ale piłować trzeba wg. mnie dość dużo.. Przelotki z masą na około płytki są spiłowane na ok 50%.. Dobrze dołożyć na nie lutowia żeby miały lepszy kontakt i z aluminiową pigułą i lepiej łączyły obie strony płytki. Z piguły wydłubałem też metalowy pierścień pośredniczący między pigułą a elektroniką:
Następnie wykręcamy aluminiową gwintowaną tulejkę. Na niej opierała się soczewka.. Trzeba się trochę pomęczyć bo jak jest dobrze dokręcona ciężko ją ręką ruszyć.. Od dołu ma dwie dziurki także odpowiednim narzędziem można by ją wykręcić zawsze ale zakładam że takowego nie mamy. Następnie część która jest również mechanizmem zoomu skręcamy w dół tak aż schodzi z gwintu:
Dobieramy się do piguły. Najpierw przedni plastikowy kapselek aby dostać się od diody następnie piguła w imadło i grzejemy.. Ja radziłem sobie hotairem ale można to ściągnąć na pewno zwykłą lutownicą.. Nie wyglądało mi to na zwykłe lutowie raczej na taką cynową papkę która klei się do aluminium (coś podobnego widziałem na alledrogo - tzw. lutowie do aluminium):
Spiłowany driverek sku.7880 i wjazd do piguły:
Na koniec lutowanie kabelków, czyszczenie i składanie całej latareczki do kupy:
Jeszcze kilka słów o samym driverku.. Z zasilacza przy 1.5V bierze w trybie Hi 1,88A / Low 370mA. Przy 1.2V prąd maleje do ok 1,3A w trybie Hi i 230mA w trybie Lo. Zmiana trybów jest niestety jakimś złym snem bo ze względu na nią zastanawiam się nad powrotem do oryginały albo na jakiejś przeróbce z ATTiny W grę wchodzi też projekt płytki chociaż koszty przy małoseryjnej produkcji może mnie zniechęcą.. Podejrzewam, że zmiana kondensatora zasilającego proca na większy trochę polepszy sprawę przełączania trybów ale niestety ma też tu swój wpływ ten ...piiii... przełącznik.. Gdzieś kiedyś czytałem że ktoś z oświeconych forumowiczów zabierał się za program do oryginalnego PICa.. Powstało coś takiego? Mi generalnie bardziej pasowałoby 3 tryby Hi Low i FastStrobo przełączane w prosty sposób - co włączenie następny tryb..
Pozdrawiam
Piotr