UniqueFire R5 Cree XPG
: środa 17 lut 2010, 00:50
Sprzęt robi wrażenie solidnej i estetycznej latarki. UniqueFire R5 Cree XPG-1AO-R4 Color BIN: White 1 x 18650 / 2 x 16340 2.6~4.2V, 4.2V max 5 Mode Hi > Mid > Low > Fast Strobe > SOS Digital Regulated 1000mA Current Output Brightness: 330 lumens maximum brightness 50 minutes Lens: Coated Glass Lens Reflector: Aluminum Textured/OP Reflector
Gwinty bez zastrzeżeń od strony głowicy anodyzowany od strony dupki gołe Alu ale dobrze wykonane nic nie piszczy nic nie trze. Po wytarciu fabrycznego smaru wszystko jest ładnie spasowane. Szybka szklana nie potrafię rozpoznać czy ma powłokę.
Całość uszczelniona można zaryzykować wodoszczelność na dupce dwa oringi.
Pomysłowy patent to dwa szerokie oringi na obudowie zapobiegające wyślizgnięciu się latarki z ręki.
Kaloryfer za głowicą poprawi odprowadzenie ciepła a będzie co odprowadzać.
Włącznik pracuje poprawnie, jest złota sprężynka przykryta kapturkiem. Mogą niepokoić plastikowe elementy śruba zabezpieczająca włącznik oraz tuleja-gniazdo włącznika. Ale rodzaj plastiku jest twardy i wielokrotne rozebranie nie zaszkodziło mu. Rezystancja całości modułu włącznika 0,15 ohma można przeżyć.
Moduł emitera z refem wchodzi głęboko z małym luzem w gniazdo body. Ścianki w tym miejscu są grube 3 mm co powinno termicznie być korzystne. Szybka dokręcona koroną szturmową co daje możliwość użycia taktycznego. Przedział akumulatora oddzielony od przedziału emitera wykręcaną aluminiową przegrodą.
Ref R5 jest aluminiowy, teksturowany/OP ma średnicę 26,5 mm ale jest głębszy o 1mm od refa XR-E R2, otwór na LED 5mm średnicy i to jest mniej od R2 o 2mm.
LED osadzony w pigule chyba na silikonowym termo-kleju co osobiście mi się nie podoba. Słabo to będzie odprowadzać ciepło. Styki Leda są blisko emitera i chińskie główki wpadły na pomysł zabezpieczenia przed zwarciem do refa wklejką dwuwarstwowej podkładki papierowej. To już prawdziwy dramat. Led w takim opakowaniu się chyba usmaży przecież przez refa też bedzie odprowadzał ciepło. To trzeba będzie poprawić i ten klej też. Pytanie tylko czy ten papierowy izolator nie ma również funkcji podkładki dystansowej ustawiającej emiter do ogniskowej refa.
Obudowa ma długość 135mm trochę dużo jak na kierownicę roweru może to być problem.
Tryby Hi > Mid > Low > Fast Strobe > SOS
Pora na test. Świeżo naładowany 4,2 V aku 18650 do środka i ognia. Jest nieźle.
Spill jest co do jasności na oko podobny do XR-E R2 ale ten ogromny bardzo jasny spot napawa optymizmem. Na rower powinno być super. Beamshoty niestety tylko wewnętrzne korytarz 9m, robione z ręki, ustawienia auto dlatego jakość fatalna.
LoMidHi
Kilka pomiarów w Hi
Uzas=4.2V Jzas=2.25A
TmaxLED=110 C – straszne
TmaxObudowy=50 C – parzy ręce, ale podczas jazdy powinno być mniej
Czas pracy w Hi 70 minut
Uzas=3.9V Jled=1.2A (Mid Jled=0.7A, Lo Jled=0.15)
Pytanie do Światełkowców. Co to może być za driver i czy można na zworkę wyłączyć tryby SOS i Strobo?
Latarka z uwagi na bardzo korzystną charakterystykę świecenia LEDA XP-G w tej konfiguracji wydaje się być ciekawą propozycją jako lampka rowerowa. Co sądzicie?
Gwinty bez zastrzeżeń od strony głowicy anodyzowany od strony dupki gołe Alu ale dobrze wykonane nic nie piszczy nic nie trze. Po wytarciu fabrycznego smaru wszystko jest ładnie spasowane. Szybka szklana nie potrafię rozpoznać czy ma powłokę.
Całość uszczelniona można zaryzykować wodoszczelność na dupce dwa oringi.
Pomysłowy patent to dwa szerokie oringi na obudowie zapobiegające wyślizgnięciu się latarki z ręki.
Kaloryfer za głowicą poprawi odprowadzenie ciepła a będzie co odprowadzać.
Włącznik pracuje poprawnie, jest złota sprężynka przykryta kapturkiem. Mogą niepokoić plastikowe elementy śruba zabezpieczająca włącznik oraz tuleja-gniazdo włącznika. Ale rodzaj plastiku jest twardy i wielokrotne rozebranie nie zaszkodziło mu. Rezystancja całości modułu włącznika 0,15 ohma można przeżyć.
Moduł emitera z refem wchodzi głęboko z małym luzem w gniazdo body. Ścianki w tym miejscu są grube 3 mm co powinno termicznie być korzystne. Szybka dokręcona koroną szturmową co daje możliwość użycia taktycznego. Przedział akumulatora oddzielony od przedziału emitera wykręcaną aluminiową przegrodą.
Ref R5 jest aluminiowy, teksturowany/OP ma średnicę 26,5 mm ale jest głębszy o 1mm od refa XR-E R2, otwór na LED 5mm średnicy i to jest mniej od R2 o 2mm.
LED osadzony w pigule chyba na silikonowym termo-kleju co osobiście mi się nie podoba. Słabo to będzie odprowadzać ciepło. Styki Leda są blisko emitera i chińskie główki wpadły na pomysł zabezpieczenia przed zwarciem do refa wklejką dwuwarstwowej podkładki papierowej. To już prawdziwy dramat. Led w takim opakowaniu się chyba usmaży przecież przez refa też bedzie odprowadzał ciepło. To trzeba będzie poprawić i ten klej też. Pytanie tylko czy ten papierowy izolator nie ma również funkcji podkładki dystansowej ustawiającej emiter do ogniskowej refa.
Obudowa ma długość 135mm trochę dużo jak na kierownicę roweru może to być problem.
Tryby Hi > Mid > Low > Fast Strobe > SOS
Pora na test. Świeżo naładowany 4,2 V aku 18650 do środka i ognia. Jest nieźle.
Spill jest co do jasności na oko podobny do XR-E R2 ale ten ogromny bardzo jasny spot napawa optymizmem. Na rower powinno być super. Beamshoty niestety tylko wewnętrzne korytarz 9m, robione z ręki, ustawienia auto dlatego jakość fatalna.
LoMidHi
Kilka pomiarów w Hi
Uzas=4.2V Jzas=2.25A
TmaxLED=110 C – straszne
TmaxObudowy=50 C – parzy ręce, ale podczas jazdy powinno być mniej
Czas pracy w Hi 70 minut
Uzas=3.9V Jled=1.2A (Mid Jled=0.7A, Lo Jled=0.15)
Pytanie do Światełkowców. Co to może być za driver i czy można na zworkę wyłączyć tryby SOS i Strobo?
Latarka z uwagi na bardzo korzystną charakterystykę świecenia LEDA XP-G w tej konfiguracji wydaje się być ciekawą propozycją jako lampka rowerowa. Co sądzicie?