Strona 1 z 1
szlifowanie pada termalnego
: środa 10 lut 2010, 12:33
autor: murzynek
Witam chciałem zapytac się o budowe diody dostałem sampelka z Cree i chciałem przykleic ją bezposrednio na miedziany radiator po wczesniejszym spiłowaniu kontaktow od spodniej strony i tu mam własnie pyt ile moge diode spiłować? i czy mimo zeszlifowania kontaktów nie bede musiał izolowac połączeń do nich prowadzących i 3 jezeli dobrze mnie się wydaje to spiłowanie powinno poprawic odprowadzanie ciepła z diody moze ktos tego już próbował?
Re: szlifowanie pada termalnego
: środa 10 lut 2010, 18:30
autor: Pyra
murzynek pisze:Witam chciałem zapytac się o budowe diody dostałem sampelka z Cree i chciałem przykleic ją bezposrednio na miedziany radiator po wczesniejszym spiłowaniu kontaktow od spodniej strony i tu mam własnie pyt ile moge diode spiłować? i czy mimo zeszlifowania kontaktów nie bede musiał izolowac połączeń do nich prowadzących i 3 jezeli dobrze mnie się wydaje to spiłowanie powinno poprawic odprowadzanie ciepła z diody moze ktos tego już próbował?
Napisz może jakiej diody XP-G XR-E MC-E?
: środa 10 lut 2010, 18:33
autor: murzynek
A przepraszam XP-G -chyba tylko je wysyłaja...Chociaż w sumie nie napisałem kiedy ją otrzymałem:D
: środa 10 lut 2010, 18:48
autor: greg
W sumie można tak zrobić, zeszlifować delikatnie pady kontaktowe, a zostawić jedynie termalny. Jego też należy lekko zeszlifować, jest to pocynowana miedź. Od góry, po delikatnym zeskrobaniu lakieru, można przylutować kynarek i gotowe
: środa 10 lut 2010, 18:50
autor: Pyra
A teraz najważniejsze pytanie: Po co chcesz coś piłować?
Jeśli chodzi o mocowanie diod bezpośrednio na radiatorach, to odpowiednio przygotowuje się radiator, tak aby posiadał występ wielkości pada.
Nie wiem czy posiadasz czy może chcesz wykonać lub kupić miedziany radiator, bo tylko do takiego przylutujesz diodę, ale najlepiej wykonać dookoła diody zagłębienia na pady elektryczne, lub nawet dolutować cokolik odpowiednio spreparowany.
Masz kilka przykładów na forum, może nie XP-G, ale MC-E i XR-E.
Swoja drogą musisz mieć precyzyjne narzędzia do tej pracy.
Pozdrawiam
: środa 10 lut 2010, 19:01
autor: murzynek
Własnie z wymienionych powodow przez Ciebie chciałem to zrobic aby sprawe uproscic a chciałem podkraść pomysł flagiusza
http://flagiusz.republika.pl/flashlight ... ed_001.jpg a sama diode przymocowac na radiator lecz z powodu wymiarów diody Xp-g nie jest to proste dlatego chciałbym pozbyc sie kontaktów od spodu emiterka.
: środa 10 lut 2010, 20:17
autor: Pyra
Ja bym mimo wszystko pokombinował z radiatorem. Piłowanie padów w czymś takim jak XP-G jest trochę ryzykowne.
A może ktoś próbował z pozytywnym skutkiem, poczekajmy na zdania innych.
Pozdrawiam
: czwartek 11 lut 2010, 01:27
autor: murzynek
W takim razie ktos musi przetrzeć szlak sprobuje zrobic to na diamentowej osełce dam znac jakie będą efekty, szkoda ze wyrzuciłem uszkodzone xp-e mogłbym na nich potestować. Jeżeli sie uda to dam zdjęcia bo wydaje mi się ze mozna w ten sposób poważnie stuningować diode zmniejszając grubość pada termalnego.
Pozdrawiam
: czwartek 11 lut 2010, 06:09
autor: Pyra
Czekamy na wyniki testów.
Pozdrawiam
: czwartek 11 lut 2010, 09:42
autor: pawelsz
pomysł ciekawy, ale lutowanie kabelków od góry w wielu przypadkach będzie przeszkadzać w poprawnym ustawieniu diody w refie, ponadto nie wiem czy oszlifowana dioda od dołu (pozbawienie miedzi itd) i jej przyklejenie na klej da lepsza termikę, niż jej przylutowanie do dobrego PCB
: czwartek 11 lut 2010, 11:47
autor: DNF
Pawelsz, z tego co zrozumialem to kolega chce do zera zeszlifowac jedynie pola lutownicze pod kabelki, a z pada zedrzec jedynie cyne-czyli do golej miedzi. Pewno zwiekszy to przewodnictwo cieplne i co za tym idzie-wpakuje wiekszy prad przy utrzymaniu mniejszej temperatury chipa
Pozdrawiam
DNF
: czwartek 11 lut 2010, 12:30
autor: pawelsz
na nowej diodzie nie ma cyny- jest czysta miedź, a szlifowanie pól zasilających to tylko dremelem albo patent Dominika i delikatny szlif ino przejścia zasilania
ino po co czyścic pada z cyny jak zaraz będzie to lutowane ?
: czwartek 11 lut 2010, 12:36
autor: Gardol
murzynek pisze:chciałem przykleic ją bezposrednio na miedziany radiator
Nie było mowy o lutowania tylko klejeniu
A efekty mnie bardzo interesują, bo też mnie takie rozwiązanie kusi...
Pozdrawiam,
Paweł
: czwartek 11 lut 2010, 12:52
autor: greg
Paweł, pady LEDa, takiego wyjętego bezpośrednio z fabrycznego opakowania - taśmy, są pocynowane. Srebrne w kolorze. Niestety, nie jest to supergładkie, lekko podszlifować trzeba.
: czwartek 11 lut 2010, 15:31
autor: murzynek
No więc tak zeszlifowałem miedziane kontakty zostały w 4 rogach druciki ktore prowadzą przez pad, pad z tego co gdzies czytałem jest z ceramiki i juz widac mocowanie w nim emitera od spodu i nie wiem ile jeszcze mógłbym spiłować. Żałuje ze wyrzuciłem stare xpe bo mogłbym dokładniej poznac budowe emiterka.teraz zastanawiam się na pasta lub klejem pasty lepiej przewodzą klej łatwiej zastosowac.Odpada collaboratory bo przewodzi prad zostaje ic diamond lub zalman stg2 badz 1.Z klejow mam zalmana dwuskładnikowego ale nie moge znależć jego przewodnosci a wydaje mnie sie że to jest koło 1 W/mK jest jakis arctic i niby ma 7.5 W/mK ale przewodnosc jest tylko obnizona(elektryczna) i nie wiem czy by sie nadał.zalmana uzywałem i kleił gołe emiterki na radiator bez przewodzenia prądu.Piguła ma byc cała z miedzi, soczewka z dx, bateria 18650 a co do zasilania myslałem o DD
ale czekam na sampelki z maxima i lineara i bede testował zalezy mi na sprawnosci.A propo nie wiem jak inni ale ja za ChRL nie moge dobić sie do takiej sprawności jak podaje maxim dla 1797 nie wiem jak oni to mierzą.