Czy ten żyrandol da odpowiednią ilość światła?
Czy ten żyrandol da odpowiednią ilość światła?
Jak w temacie, a chodzi mi o ten żyrandol
http://www.skleplampy.pl/?p=4757&o=zyra ... _markslojd
Zasilany jest on 5 żarówkami G4 20W. Czy te pięć żaróweczek da podobne natężenie światła co pojedyncza żarówka 100 watowa? Zamierzam zastosować go do pokoju o powierzchni 16 m2. Nie chciał bym się nie miło zaskoczyć, jak po zapaleniu powstanie klimat "pub-owy" a nie domowy.
Proszę o radę.
Nadmieniam że nie jestem elektrykiem, tak więc jeśli pytam o oczywiste rzeczy, to z góry przepraszam.
http://www.skleplampy.pl/?p=4757&o=zyra ... _markslojd
Zasilany jest on 5 żarówkami G4 20W. Czy te pięć żaróweczek da podobne natężenie światła co pojedyncza żarówka 100 watowa? Zamierzam zastosować go do pokoju o powierzchni 16 m2. Nie chciał bym się nie miło zaskoczyć, jak po zapaleniu powstanie klimat "pub-owy" a nie domowy.
Proszę o radę.
Nadmieniam że nie jestem elektrykiem, tak więc jeśli pytam o oczywiste rzeczy, to z góry przepraszam.
Ja oświetlam pokój 25m2 DWOMA świetlówkami kompaktowymi 11W, takimi z Ikei, które są mało awaryjne i mają bardzo odpowiadającą mi barwę. Światła w zupełności wystarcza do normalnego życia, najczęściej włączona jest tylko jedna taka świetlóweczka. Oczywiście do nawlekania igły bądź czytania światła jest ciut mało, ale do wszelkiej innej aktywności jest wystarczająco dużo. Jednak nie jest to oświetlenie sufitowe, tylko lampy wolno stojące, kierujące światło do góry, tak że pokój oświetlony jest światłem odbitym (białe ściany i sufit). Mam też żyrandol na 5 żarówek po 40W, ale subiektywnie odbierana ilość światła jest niewiele większa od tych dwóch świetlówek, bo świeci spod sufitu głównie w dół, a żre 200W.
Oświetlenie rzecz baaaardzo subiektywna. W mojej opinii w mieszkaniu lepsze jest kilka słabszych źródeł światła. Ten (swoja drogą ciekawy) żyrandol może więc być wystarczający, ale klimat będzie raczej pubowy.