2 Projekty modowania znanych konstrukcji PETZL MYO 3 i MICRO
: czwartek 17 gru 2009, 20:25
Witajcie
Chciałem poradzić się waszej opinii na temat mojego projektu i/lub poprosić o sugestie dotyczące zmian w samym układzie dodatkowo do drugiego układu będę zamawiał "Driverek by Df&Cali" po dostosowaniu go do moich potrzeb.
Oto mój obecny układ:
1x Dioda XPG R4 Low VF STAR 20mm
OUP100 (z LEDIM) http://sklep.ledim.pl/?misc=26
Obudowa z latarki czołowej PETZL MYO3 LITE MYO 3
Zasilanie: Akumulator NP-400 7,4V 4000mAh zasilaniel
Czekam także na dostawę do Polski soczewki FA10832_LXP-W http://www.ledil.fi/datasheets/DataSheet_LXP-G.pdf
Mały specjalnie dostosowany radiator(made in ZSSR)
Założenia:
Lekka czołówka o realnej mocy około 300lm, która wytrzymuje jak najdłużej na powyższym akumulatorze, o bardzo szerokim kącie świecenia ±25°, umieszczenie zmodyfikowanego układu we wnętrzu MYO3.
Z moich obliczeń wynika, że na pełnej mocy układ pociągnie około 5h. Niestety sterownik diody jest dość prostej konstrukcji i posiada tylko 3 tryby pracy, nie posiada także regulowanego prądu wyjściowego, kolejna rzecz to, że przy moim napięciu zasilania (7,4V) i oczekiwanym spadku napięcia na XPG rzędu 3,4-3,8 V przy prądzie 1A, sprawność układu będzie wynosiła około 80%. Układ także jest niedoskonały pod względem możliwości sterowania prądem wyjściowym, małą ilością trybów, brakiem stabilizacji oraz brakiem sygnalizacji rozładowania baterii.
Pytania do układu:
1. Czy dałoby się zmodyfikować układ by zwiększyć jego prąd wyjściowy do około 1,4A
2. Czy możliwe byłoby zastosowanie sterowania drivera poprzez mikroprocesor tak jak to jest opisanie w driverze Flagiusza?
3. Jak poprawić sprawność układu?
4. Jaką optykę zastosować?
Także by usprawnić projekt 1 lub całkowicie go zmodyfikować kupiłem następną obudowę:
Docelowo będzie to lżejsza wersja pierwszego projektu z zasilaniem na kablu
Petzl Micro Micro
Wymiary obudowy: Pojemnik na baterie 6cm x 3,5 o głębokości 1,4 cm
Głowica: Długość 2,5cm średnica: 4cm
Założenia podobne: Zmiany: zastosowanie zasilania z 2-3 ogniw Li-Ion lub 4x akumulatorki R6 lub R14. Zasilanie będzie umieszczone na kablu w zabezpieczonym koszyczku. Także nie będzie problemem zmieszczenie samego drivera i diody w oryginalnej obudowie. Zastosowanie innego drivera(np "Driverek by Df&Cali")
Najlepiej w moim przypadku było by użycie opisywanego na forum "Driverek by Df&Cali". W idealnym przypadku dla mnie potrzebowałbym 4-5 trybów pracy ciągłej: H 100%(1,2A),M 80%(1A) L 50%(0,6A) ML 30%(0,36A) i tryb SL 10%(0,12A) oraz trybu BOST 130%(1,5A) reszta trybów ma dla mnie małe znaczenie te były by najważniejsze. Układ mikroprocesorowy odpowiadający za to sterowanie miałby w założeniu także rozwiązanie problemu sygnalizacji rozładowania baterii. Ważna byłaby także pamięć poprzedniego trybu.
Co do obudowy: spokojnie pomieści duży układ ze sporym radiatorem(jest dużo dodatkowego miejsca po usunięciu koszyczka na 2x R6), jest wodoszczelna, posiada dobrej jakości kable, zaizolowany przełącznik MS(opcja).
Kolejnym problemem będzie tutaj zamontowanie soczewki LPG W jeżeli wg uda mi się ją dostać w Polsce, jeżeli nie będę kombinował z oryginalnym kolimatorem + rozpraszacz własnej produkcji z rozpraszacza do lampy błyskowej, oryginalny rozpraszacz raczej nie pozwoli na uzyskanie szerokiego kąta.
Pytania do układu:
1. Czy dało by się dostosować "Driverek by Df&Cali" do moich przedstawionych potrzeb?
2. Jakich kabli mam użyć do skonstruowania koszyczka
3. Może posiada ktoś z Was dostęp do optyki dla XPG( Ledim czeka na dostawę)
4. Widziałem testy Bocialatarki i ta miała bardzo szeroki strumień, może możliwe byłoby zastosowanie podobnej optyki?
Bardzo bym prosił o jakąś pomoc w tej sprawie, jest to projekt na zaliczenie przedmiotu urządzenia elektroniczne w technikum, nie będę wykorzystywał tego do celów komercyjnych. Projekt ma na celu zbudowanie wydajnej latarki do zastosowań speleologicznych
Chciałem poradzić się waszej opinii na temat mojego projektu i/lub poprosić o sugestie dotyczące zmian w samym układzie dodatkowo do drugiego układu będę zamawiał "Driverek by Df&Cali" po dostosowaniu go do moich potrzeb.
Oto mój obecny układ:
1x Dioda XPG R4 Low VF STAR 20mm
OUP100 (z LEDIM) http://sklep.ledim.pl/?misc=26
Obudowa z latarki czołowej PETZL MYO3 LITE MYO 3
Zasilanie: Akumulator NP-400 7,4V 4000mAh zasilaniel
Czekam także na dostawę do Polski soczewki FA10832_LXP-W http://www.ledil.fi/datasheets/DataSheet_LXP-G.pdf
Mały specjalnie dostosowany radiator(made in ZSSR)
Założenia:
Lekka czołówka o realnej mocy około 300lm, która wytrzymuje jak najdłużej na powyższym akumulatorze, o bardzo szerokim kącie świecenia ±25°, umieszczenie zmodyfikowanego układu we wnętrzu MYO3.
Z moich obliczeń wynika, że na pełnej mocy układ pociągnie około 5h. Niestety sterownik diody jest dość prostej konstrukcji i posiada tylko 3 tryby pracy, nie posiada także regulowanego prądu wyjściowego, kolejna rzecz to, że przy moim napięciu zasilania (7,4V) i oczekiwanym spadku napięcia na XPG rzędu 3,4-3,8 V przy prądzie 1A, sprawność układu będzie wynosiła około 80%. Układ także jest niedoskonały pod względem możliwości sterowania prądem wyjściowym, małą ilością trybów, brakiem stabilizacji oraz brakiem sygnalizacji rozładowania baterii.
Pytania do układu:
1. Czy dałoby się zmodyfikować układ by zwiększyć jego prąd wyjściowy do około 1,4A
2. Czy możliwe byłoby zastosowanie sterowania drivera poprzez mikroprocesor tak jak to jest opisanie w driverze Flagiusza?
3. Jak poprawić sprawność układu?
4. Jaką optykę zastosować?
Także by usprawnić projekt 1 lub całkowicie go zmodyfikować kupiłem następną obudowę:
Docelowo będzie to lżejsza wersja pierwszego projektu z zasilaniem na kablu
Petzl Micro Micro
Wymiary obudowy: Pojemnik na baterie 6cm x 3,5 o głębokości 1,4 cm
Głowica: Długość 2,5cm średnica: 4cm
Założenia podobne: Zmiany: zastosowanie zasilania z 2-3 ogniw Li-Ion lub 4x akumulatorki R6 lub R14. Zasilanie będzie umieszczone na kablu w zabezpieczonym koszyczku. Także nie będzie problemem zmieszczenie samego drivera i diody w oryginalnej obudowie. Zastosowanie innego drivera(np "Driverek by Df&Cali")
Najlepiej w moim przypadku było by użycie opisywanego na forum "Driverek by Df&Cali". W idealnym przypadku dla mnie potrzebowałbym 4-5 trybów pracy ciągłej: H 100%(1,2A),M 80%(1A) L 50%(0,6A) ML 30%(0,36A) i tryb SL 10%(0,12A) oraz trybu BOST 130%(1,5A) reszta trybów ma dla mnie małe znaczenie te były by najważniejsze. Układ mikroprocesorowy odpowiadający za to sterowanie miałby w założeniu także rozwiązanie problemu sygnalizacji rozładowania baterii. Ważna byłaby także pamięć poprzedniego trybu.
Co do obudowy: spokojnie pomieści duży układ ze sporym radiatorem(jest dużo dodatkowego miejsca po usunięciu koszyczka na 2x R6), jest wodoszczelna, posiada dobrej jakości kable, zaizolowany przełącznik MS(opcja).
Kolejnym problemem będzie tutaj zamontowanie soczewki LPG W jeżeli wg uda mi się ją dostać w Polsce, jeżeli nie będę kombinował z oryginalnym kolimatorem + rozpraszacz własnej produkcji z rozpraszacza do lampy błyskowej, oryginalny rozpraszacz raczej nie pozwoli na uzyskanie szerokiego kąta.
Pytania do układu:
1. Czy dało by się dostosować "Driverek by Df&Cali" do moich przedstawionych potrzeb?
2. Jakich kabli mam użyć do skonstruowania koszyczka
3. Może posiada ktoś z Was dostęp do optyki dla XPG( Ledim czeka na dostawę)
4. Widziałem testy Bocialatarki i ta miała bardzo szeroki strumień, może możliwe byłoby zastosowanie podobnej optyki?
Bardzo bym prosił o jakąś pomoc w tej sprawie, jest to projekt na zaliczenie przedmiotu urządzenia elektroniczne w technikum, nie będę wykorzystywał tego do celów komercyjnych. Projekt ma na celu zbudowanie wydajnej latarki do zastosowań speleologicznych