Samoróbka, ale...nie wiem nic

Coś Ci się zepsuło? Nie chce działać jak powinno? Opisz dokładnie swój problem a postaramy się pomóc...
Karbon

Samoróbka, ale...nie wiem nic

Post autor: Karbon »

Witam Państwa pięknie.
Chcę sobie zrobić latarkę opartą na diodzie MC-E. Używam Bocialarki, ale jest ona dla mnie za słaba zdecydowanie. W nocy źle widzę i muszę mieć dużo światła, aby komfortowo się przemieszczać. W dodatku codziennie jeżdżę rowerem do pracy i wracam około godziny 19, w tym kawałek drogi prowadzi przez las.

Chcę kupić diodę MC-E, mam dwa ogniwa 18650. Dioda będzie zamontowana na radiatorze takim jaki używa się do chłodzenia chipsetów na płytach głównych w komputerach PC.
Mam kilka pytań jak to łatwo zbudować. Z wykształcenia jestem elektrykiem, ale o elektronice nie mam pojęcia, więc siłą rzeczy nie mam zamiaru bawić się w sterowniki i inne cudy, jeśli to możliwe.
Najprostszym rozwiązaniem byłoby podłączenie MC-E do tego ogniwa, które ma 3,9 V, i rezystorem, np. 10 ohmów ograniczyć prąd do 390 mA. Jakiś spadek napięcia na rezystorze się pewnie pojawi, więc popłynie trochę mniejszy prąd.
Drugie ogniwo jest raczej nie do wykorzystania, ponieważ dążę do maksymalnie prostej konstrukcji. Ogniwo i wyłącznik, oraz rezystor chcę zmieścić w rurce z włókien węglowych.
Czy przy jednym ogniwie 18650 jest sens dawać prąd 700 mA? Jaki czas świecenia bym uzyskał? Ewentualnie myślę o zastosowaniu dwóch rezystorów, w tym jednego dołączanego, więc uzyskałbym dwa tryby pracy - ~350 mA i ~650 mA.
I równie ważna dla mnie informacja - jak podłączyć zaciski tej diody? Plusy wszystkie razem i minusy wszystkie razem?
Będę wdzięczny za kilka słów wyjaśnienia.
Awatar użytkownika
lennin

Post autor: lennin »

Witamy.