Tuning MLF-1W
Tuning MLF-1W
Witam,
przed wakacjami zakupilem na dealextreme latarke podobna do mactronica ktorego mode mam w temacie (link). Pozniej dokupilem do niej diode SSC P4 i driver. O ile dioda dotarla do mnie w miare szybko, to na driver musialem czekac 2 miesiace. Od razu jak ja dostalem to zamontowalem. Dzisiaj wymienillem driver w tej latarce. Wszystko ladnie pieknie, swieci, moge zmieniac tryby, ale jak to wylaczyc nie wyciagajac baterii? ; D I wydaje mi sie ze prad ktory dostaje dioda jest bardzo maly, ale to moze dlatego ze 3 akumulatorki z ktorych to zasilam sa rozladowane (przy high jest 162mA). Dziwi mnie tylko, dlaczego ten prad caly czas rosnie (juz jest 166mA)? Jakby mogl mi ktos pomoc ja wylaczyc, ewentualnie doradzic co z nia jeszcze zrobic, aby lepiej swiecila to bylbym wdzieczny ; )
Pozdrawiam.
przed wakacjami zakupilem na dealextreme latarke podobna do mactronica ktorego mode mam w temacie (link). Pozniej dokupilem do niej diode SSC P4 i driver. O ile dioda dotarla do mnie w miare szybko, to na driver musialem czekac 2 miesiace. Od razu jak ja dostalem to zamontowalem. Dzisiaj wymienillem driver w tej latarce. Wszystko ladnie pieknie, swieci, moge zmieniac tryby, ale jak to wylaczyc nie wyciagajac baterii? ; D I wydaje mi sie ze prad ktory dostaje dioda jest bardzo maly, ale to moze dlatego ze 3 akumulatorki z ktorych to zasilam sa rozladowane (przy high jest 162mA). Dziwi mnie tylko, dlaczego ten prad caly czas rosnie (juz jest 166mA)? Jakby mogl mi ktos pomoc ja wylaczyc, ewentualnie doradzic co z nia jeszcze zrobic, aby lepiej swiecila to bylbym wdzieczny ; )
Pozdrawiam.
Witam
Na początek, ten driver daje w diodę, przeraszam, może dać w diodę 1050mA, ale nie potrafi samoczynnie rozłączyć obwodu, potrzebuje klasycznego wyłącznika.
Twoja latarka posiada przycisk a nie wyłącznik (swoją drogą zastanawiam sie jak to podłączyłeś, zwierasz zasilanie do zmiany trybów?), tak więc ten driverek, bez zmiany oprogramowania procesora nie będzie wyłączał latarki.
Poza tym, jeśli zasilasz to ze zwykłaych baterii cynkowych to te 160mA to i tak dużo, to ich granica możliwości (wydajności) i bez zmiany źródła zasilania nic z tego więcej nie wyciśniesz, a puszczając 1A w diodę przy tak kiepskim odprowadzaniu ciepła jak w tej latarce, to możesz szybko LEDa zniszczyć.
Pozdrawiam
Na początek, ten driver daje w diodę, przeraszam, może dać w diodę 1050mA, ale nie potrafi samoczynnie rozłączyć obwodu, potrzebuje klasycznego wyłącznika.
Twoja latarka posiada przycisk a nie wyłącznik (swoją drogą zastanawiam sie jak to podłączyłeś, zwierasz zasilanie do zmiany trybów?), tak więc ten driverek, bez zmiany oprogramowania procesora nie będzie wyłączał latarki.
Poza tym, jeśli zasilasz to ze zwykłaych baterii cynkowych to te 160mA to i tak dużo, to ich granica możliwości (wydajności) i bez zmiany źródła zasilania nic z tego więcej nie wyciśniesz, a puszczając 1A w diodę przy tak kiepskim odprowadzaniu ciepła jak w tej latarce, to możesz szybko LEDa zniszczyć.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Wiem, bo na jeden 7135 przypada 350mA.
No to wszystko jasne w kwestii wyłączania. Czy są drivery które mają taką funkcję? Wydawało mi się że funkcje "off" mają wszystkie drivery ; D Lepiej zmienić driver czy zmienić przycisk na włącznik? Przycisk podłączony do + i - zasilania.
Hmmm, zasilałem to z dwóch akumulatorków NI-MH Energizera 1000mAh i jednego "no name" 600mAh, ale tak jak pisałem nie były one naładowane do końca. Jaką wydajność prądową mają takie akumulatorki AAA? Zdadzą egzamin w latarce, czy lepiej wymienić je na jakieś inne ogniwo?
Jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła, to star leży na aluminiowej "główce" wydawało mi się, że będzie to wystarczający radiator.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 8:10 pm ]
nikt juz nie pomoze?...
[ Dodano: 20 Luty 2010, 18:51 ]
Odświeżam temat.
Do dzisiaj lampka świeciła na "standardowym" driverku, ale przez nieuwagę przy "pomiarach" podłączyłem omomierz do wyjścia sterownika i padł.
Więc teraz już muszę go wymienić. Czy ten zakupiony już wcześniej przeze mnie sku.6190 będzie dobry, czy kupić coś innego? Jeżeli zostałby ten co mam to muszę zmienić włącznik, na jaki? Ten z dx sie nada?
Pozdrawiam
No to wszystko jasne w kwestii wyłączania. Czy są drivery które mają taką funkcję? Wydawało mi się że funkcje "off" mają wszystkie drivery ; D Lepiej zmienić driver czy zmienić przycisk na włącznik? Przycisk podłączony do + i - zasilania.
Hmmm, zasilałem to z dwóch akumulatorków NI-MH Energizera 1000mAh i jednego "no name" 600mAh, ale tak jak pisałem nie były one naładowane do końca. Jaką wydajność prądową mają takie akumulatorki AAA? Zdadzą egzamin w latarce, czy lepiej wymienić je na jakieś inne ogniwo?
Jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła, to star leży na aluminiowej "główce" wydawało mi się, że będzie to wystarczający radiator.
Pozdrawiam
[ Dodano: Wto Gru 01, 2009 8:10 pm ]
nikt juz nie pomoze?...
[ Dodano: 20 Luty 2010, 18:51 ]
Odświeżam temat.
Do dzisiaj lampka świeciła na "standardowym" driverku, ale przez nieuwagę przy "pomiarach" podłączyłem omomierz do wyjścia sterownika i padł.
Więc teraz już muszę go wymienić. Czy ten zakupiony już wcześniej przeze mnie sku.6190 będzie dobry, czy kupić coś innego? Jeżeli zostałby ten co mam to muszę zmienić włącznik, na jaki? Ten z dx sie nada?
Pozdrawiam
-
- Posty: 602
- Rejestracja: wtorek 29 lip 2008, 02:49
- Lokalizacja: podlasie
O ile się orientuję to df przerabia taki driverek na możliwość sterowania przyciskiem, pogadaj z nim na PW.Us3r pisze: Do dzisiaj lampka świeciła na "standardowym" driverku, ale przez nieuwagę przy "pomiarach" podłączyłem omomierz do wyjścia sterownika i padł.
Więc teraz już muszę go wymienić. Czy ten zakupiony już wcześniej przeze mnie sku.6190 będzie dobry, czy kupić coś innego? Jeżeli zostałby ten co mam to muszę zmienić włącznik, na jaki? Ten z dx sie nada?
Pozdrawiam
Osobiście, to ja tam za bardzo nie widzę możliwości sensownej przeróbki.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Poczytaj to jest możliwość sterowania przyciskiem, tylko nadal uważam, że 1A to może być za dużo dla diody w tej latarce, trzeba by jeszcze popracować nad odprowadzaniem ciepła.
Pozdrawiam
PS: Ten driverek na AMCkach, który próbowałeś da się przerobić na sterowanie przyciskiem
Pozdrawiam
PS: Ten driverek na AMCkach, który próbowałeś da się przerobić na sterowanie przyciskiem
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Czytałem tamten temat, ale żeby mój driver działał tak jak tamten to muszę wgrać do niego oprogramowanie Flagiusza, zgadza się? A niestety nie za bardzo mam pojęcie jak to zrobić.
Jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła, to nic nie stoi na przeszkodzie aby je poprawić Miejsca w środku trochę będzie, a prawdopodobnie będę miał możliwość wytoczenia nowej "główki".
Aczkolwiek najpierw chciałbym załatwić wszystko od strony elektronicznej.
O jakim driverze piszesz w PS'ie?
Czy mogę zasilić ten układ z kompletu 4 akumulatorków? Na DX "Manufacturer rated maximum input voltage" wynosi 4.5V, ale w podanym przez Ciebie temacie z Twojej zresztą wypowiedzi wynika, że nic nie stoi na przeszkodzie.
Pozdrawiam!
Jeżeli chodzi o odprowadzanie ciepła, to nic nie stoi na przeszkodzie aby je poprawić Miejsca w środku trochę będzie, a prawdopodobnie będę miał możliwość wytoczenia nowej "główki".
Aczkolwiek najpierw chciałbym załatwić wszystko od strony elektronicznej.
O jakim driverze piszesz w PS'ie?
Czy mogę zasilić ten układ z kompletu 4 akumulatorków? Na DX "Manufacturer rated maximum input voltage" wynosi 4.5V, ale w podanym przez Ciebie temacie z Twojej zresztą wypowiedzi wynika, że nic nie stoi na przeszkodzie.
Pozdrawiam!
Ale Darek Ci może to zrobić.Us3r pisze:Czytałem tamten temat, ale żeby mój driver działał tak jak tamten to muszę wgrać do niego oprogramowanie Flagiusza, zgadza się? A niestety nie za bardzo mam pojęcie jak to zrobić.
SKU6190Us3r pisze: O jakim driverze piszesz w PS'ie?
Możesz.Us3r pisze:Czy mogę zasilić ten układ z kompletu 4 akumulatorków? Na DX "Manufacturer rated maximum input voltage" wynosi 4.5V, ale w podanym przez Ciebie temacie z Twojej zresztą wypowiedzi wynika, że nic nie stoi na przeszkodzie.
4 akumulatorki dają nominalnie 4,8V; świeżo naładowane trochę poniżej 6V, ale bardzo krótko, czyli są to parametry mieszczące się w granicach pracy elementów użytych w driverku. Tym nie mniej mogą być małe kłopoty z odprowadzeniem nadmiaru ciepła z AMC przy takim napięciu zasilania i trybie max.
4 baterie alkaliczne na początku dadzą ponad 6V a podczas pracy około 6V, tu już może być mały problem, choć mogą wytrzymać to nie zalecam.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
To zaraz w takim razie napiszę do kolegi Darka.
SKU6190, no bo inny się nie pojawił w tej dyskusji, tak? ; )
Dzisiaj zakupiłem już 4 eneloopy AAA z myślą wykorzystania ich w tym "projekcie".
Zaraz, to jak driver dostanie większe napięcie to jego skuteczność spada, i jego nadmiar jest wydzielany w postaci ciepła, tak? Czy jest w takim razie sens stosowania 4 akumulatorków, czy lepiej użyć 3, skoro i tak ten energia z tego czwartego będzie zamieniana w ciepło?
Pozdrawiam.
SKU6190, no bo inny się nie pojawił w tej dyskusji, tak? ; )
Dzisiaj zakupiłem już 4 eneloopy AAA z myślą wykorzystania ich w tym "projekcie".
Zaraz, to jak driver dostanie większe napięcie to jego skuteczność spada, i jego nadmiar jest wydzielany w postaci ciepła, tak? Czy jest w takim razie sens stosowania 4 akumulatorków, czy lepiej użyć 3, skoro i tak ten energia z tego czwartego będzie zamieniana w ciepło?
Pozdrawiam.
Us3r pisze: Zaraz, to jak driver dostanie większe napięcie to jego skuteczność spada, i jego nadmiar jest wydzielany w postaci ciepła, tak?
Us3r pisze:Czy jest w takim razie sens stosowania 4 akumulatorków, czy lepiej użyć 3, skoro i tak ten energia z tego czwartego będzie zamieniana w ciepło?
Pozdrawiam.
Przy 4 sztukach masz pełną jasność do końca, ale większe straty w postaci ciepła.
Przy 3 sztukach masz spadającą pod koniec jasność trybu max, ale dużo mniejsze straty i co za tym idzie większą sprawność driverka.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Czyli:
przyjmując że 4 akumulatorki będą miały 4,8v, spadek napięcia na diodzie wynosi 3,25v, to reszta jest zamieniana w ciepło, tj przy prądzie 1A będę miał 1,55w grzałkę w postaci amc, tak? Ale za to napięcie akumulatorków nie spadnie poniżej Vf diody i ta będzie świeciła z pełną mocą dłużej, a przy 3 napięcie po kilkunastu minutach spadnie poniżej Vf i dioda będzie świeciła ciemniej.
Chyba dobrze to wszystko zinterpretowałem ; D Pewno dla was to wszystko jest oczywiste, ale ja dopiero zaczynam i "odkrywam" od początku.
Pozdrawiam!
przyjmując że 4 akumulatorki będą miały 4,8v, spadek napięcia na diodzie wynosi 3,25v, to reszta jest zamieniana w ciepło, tj przy prądzie 1A będę miał 1,55w grzałkę w postaci amc, tak? Ale za to napięcie akumulatorków nie spadnie poniżej Vf diody i ta będzie świeciła z pełną mocą dłużej, a przy 3 napięcie po kilkunastu minutach spadnie poniżej Vf i dioda będzie świeciła ciemniej.
Chyba dobrze to wszystko zinterpretowałem ; D Pewno dla was to wszystko jest oczywiste, ale ja dopiero zaczynam i "odkrywam" od początku.
Pozdrawiam!
Us3r pisze:Czyli:
przyjmując że 4 akumulatorki będą miały 4,8v, spadek napięcia na diodzie wynosi 3,25v, to reszta jest zamieniana w ciepło, tj przy prądzie 1A będę miał 1,55w grzałkę w postaci amc, tak? Ale za to napięcie akumulatorków nie spadnie poniżej Vf diody i ta będzie świeciła z pełną mocą dłużej,
Us3r pisze:a przy 3 napięcie po kilkunastu minutach spadnie poniżej Vf i dioda będzie świeciła ciemniej.
Tu jest trochę lepiej niż przypuszczasz. Akumulatorki NiMH maja pewną wado-zaletę (zależy od punktu widzenia) przez większość czasu utrzymują napięcie około 1,2V, które potem stosunkowo szybko maleje. Przez większość czasu masz więc do dyspozycji 3,6V. Biorąc pod uwagę, że AMC potrzebuje min. 0,12V do poprawnej pracy, to okazuje się, że przy Vf 3,25V, możesz sobie pozwolić na wycyckanie akumulatorków do
3,25V +0,12V +0,1V (na połączenia)=3,47V.
Co nam daje średnio około 1,14V na ogniwo, czyli nieźle.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.