Szukam przetwornicy step-down do swojego projektu
Szukam przetwornicy step-down do swojego projektu
Szukam przetwornicy step-down (dwie sztuki) do swojego projektu lampki rowerowej. Lampka będzie zbudowana na czterech diodach XP-G w systemie 2x2 czyli dwie przetwornice, każda zasilająca dwie diody. Nie znalazłem żadnej na DX ani u Edima dlatego proszę o rady. Pożądane cechy idealnej przetwornicy:
- najważniejsze, by dało się ją zasilić sześcioma akusami 18650 połączonymi szeregowo czyli 22,2V. Takie połączenie wymusza obudowa na nie czyli długa rurka.
- minimum cztery tryby: Hi, Lo, Strobo, Boost
- prąd na każdą z dwóch diod w standardzie (tryb Hi) powinien wynosić około 700mA a tryb Lo około 350mA
- tryb Boost powinien wynosić około 1 - 1,2A i być realizowany osobnym przyciskiem i działać tylko w czasie jego trzymania
- wielkość optymalna to koło o średnicy do 18mm ale może być i większy prostokąt
Czy można zakupić gdzieś przetwornicę o powyższych parametrach? Czy może ktoś ma do zaoferowania podobną z możliwością modyfikacji dla mnie?
- najważniejsze, by dało się ją zasilić sześcioma akusami 18650 połączonymi szeregowo czyli 22,2V. Takie połączenie wymusza obudowa na nie czyli długa rurka.
- minimum cztery tryby: Hi, Lo, Strobo, Boost
- prąd na każdą z dwóch diod w standardzie (tryb Hi) powinien wynosić około 700mA a tryb Lo około 350mA
- tryb Boost powinien wynosić około 1 - 1,2A i być realizowany osobnym przyciskiem i działać tylko w czasie jego trzymania
- wielkość optymalna to koło o średnicy do 18mm ale może być i większy prostokąt
Czy można zakupić gdzieś przetwornicę o powyższych parametrach? Czy może ktoś ma do zaoferowania podobną z możliwością modyfikacji dla mnie?
Ostatnio zmieniony czwartek 12 lis 2009, 07:43 przez Kuras77, łącznie zmieniany 2 razy.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
6x Li-Ion to daje ci 25,2V w maksie - o ile zrezygnujesz z "niezgodnego z polskim prawem" pomysłu Strobo to jest bardzo dobra przetwornica Luxdrive typu Buck która pociągnie 4 ledy z płynną regulacją światła za pomocą potencjometru.
Ostatnio zmieniony poniedziałek 09 lis 2009, 08:36 przez Dominik, łącznie zmieniany 2 razy.
Dominik, przyjrzałem się tym driver'kom i wyglądają ciekawie ale już bardziej spełnia moje założenia przetwornica UP100 Edima. Potencjometr nie bardzo mi odpowiada, wolę ustalone tryby. Tak jak napisałem chciałbym by przetwornica posiadała tryb Boost oraz Strobo - wbrew pozorom tryb Strobo jest dobry do miasta bo widoczność rowerzysty mocno wzrasta. W połączeniu dwóch lampek na strobo i dwóch na Hi będę dobrze widoczny i sam dużo widział
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Nigdy nie spotkałem się ani nie słyszałem, żeby ktoś źle reagował na Strobo w rowerze. Ale przy tym trybie się nie upieram - bardziej zależy mi na trybie Boost.
Jakieś inne sugestie?
Jakieś inne sugestie?
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Witam
UP100, może być na takie napięcie, jeśli kupujący sobie zażyczy.
Jest tez taka możliwość by dolutować dodatkowy rezystor w celu zrobienia z 700mA - 1000mA.
Ale ja ogólnie bym wolał zrobić modyfikację w programie, tak by to załatwiał odpowiedni tryb.
UP100, może być na takie napięcie, jeśli kupujący sobie zażyczy.
Jest tez taka możliwość by dolutować dodatkowy rezystor w celu zrobienia z 700mA - 1000mA.
Ale ja ogólnie bym wolał zrobić modyfikację w programie, tak by to załatwiał odpowiedni tryb.
Pozdrawiam
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
--
EdiM
Zapraszam do sklepu http://sklep.ledim.pl/
Zapytaj jak zdobyć dodatkowy rabat 15-20%
Opcja zmiany programu wydaje się "estetyczniejsza" jednak zapewne zmianę trybu na Boost trzeba by dokonać włącznikiem a ja wolałbym mieć do tego osobny przycisk na kierownicy. Tryb Boost byłby używany sporadycznie na zasadzie doświetlenia jakiegoś zakamarku trasy powiedzmy raz na 15 minut przez 2-5 sekund. Jeśli jeden dodatkowy rezystor załatwi sprawę bez skutków ubocznych to byłoby to chyba dobre rozwiązanie. Myślę, że taki driver z chwilową opcją Boost pod osobnym przyciskiem mógłby wzbudzić zainteresowanie wśród konstruktorów lampek rowerowych czy latarek.
Ale chyba o to właśnie mi chodzi (pomijając że w założeniach napisałem 1,2A) - czy nie można w miejscu tego "ewentualnego" rezystora dającego 1000mA wyprowadzić kabelki i jakoś tak sprytnie podłączyć przycisk by po jego naciśnięciu wystąpiła pożądana rezystancja?EdiM na PW pisze:Niestety rezystor nie wystarczy do zmiany na boost, a jedynie do zmiany prądu max z 700 na 1000mA
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Niezupełnie, wzrost prądu stabilizowanego przez zmianę rezystora spowoduje tylko przyrost jasności, gdyż PWM cały czas będzie ograniczał jasność.Kuras77 pisze:Ale chyba o to właśnie mi chodzi (pomijając że w założeniach napisałem 1,2A) - czy nie można w miejscu tego "ewentualnego" rezystora dającego 1000mA wyprowadzić kabelki i jakoś tak sprytnie podłączyć przycisk by po jego naciśnięciu wystąpiła pożądana rezystancja?EdiM na PW pisze:Niestety rezystor nie wystarczy do zmiany na boost, a jedynie do zmiany prądu max z 700 na 1000mA
W Twoim przypadku, najlepszym wyjściem było by poprosić EdiM'a o przeróbkę programu tak, aby po podaniu sygnału na któryś z wolnych portów procka, wyłączyć regulację PWM na czas trzymania przycisku.
Pozdrawiam
Izali miecz godniejszy niżli topór w boju?
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Piszmy po polsku, wszak jesteśmy Polakami.
Ok, chyba rozumiem. Ale na mój mało-elektroniczny rozumek w najwyższym trybie Hi modulacja PWM chyba jest wyłączona i płynie maksymalny ustawiony prąd. A właśnie na tym mi zależy bo trybu Boost będę używać 95% będąc w tybie Hi.Pyra pisze:Niezupełnie, wzrost prądu stabilizowanego przez zmianę rezystora spowoduje tylko przyrost jasności, gdyż PWM cały czas będzie ograniczał jasność.
To by było najlepsze rozwiązanie bo tryb Boost działał by wtedy chyba zawsze tak samo, niezależnie od aktywnego trybu.Pyra pisze:W Twoim przypadku, najlepszym wyjściem było by poprosić EdiM'a o przeróbkę programu tak, aby po podaniu sygnału na któryś z wolnych portów procka, wyłączyć regulację PWM na czas trzymania przycisku.
Tak więc tym samym proszę Edima o przemyślenie sprawy i ewentualną modyfikację świetnej przetwornicy UP100, którą to zresztą od roku z powodzeniem używam w swojej obecnej dwururce
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
- Calineczka
- Posty: 7578
- Rejestracja: niedziela 11 lis 2007, 20:19
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Dokładnie - rowerowe strobo na miasto nie powinno błyskać od 0 do 100% pełnej mocy a np. 20% do 50%. Wtedy nie denerwuje a bardziej zwraca uwagę - dodatkowo da się przy tym jechać nawet w ciemności.pawelsz pisze:nie uważam strobo na rower za durny pomysł- przy niskim poziomie jasności jest to bardzo przydatne na miasto- zdecydowanie lepiej widać rowerzystę niż przy nie błyskającym med, natomiast strobo w max jest upierdliwe bardzo
Ostatnio zmieniony wtorek 10 lis 2009, 16:44 przez Kuras77, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę światełko w tunelu...coraz mocniejsze...
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy
Rowerowy zestaw kombinowany DIY czyli światła długie i krótkie z przełącznikiem na kierownicy