Jaka latarka ogólna + sporadycznie na rower?
: poniedziałek 24 sie 2020, 04:24
Cześć,
Czytam forum i głowa puchnie od ilości informacji.
Jaką wybrać latarkę ogólnego zastosowania:
- poświecić "pod wanną" jakby coś kapało,
- poświecić pod maską pojazdu i pooglądać wycieki z silnika ;)
- poświecić w domu jak prąd w całej okolicy wysiądzie,
- na spacer po nieoświetlonej okolicy,
z opcją na sporadyczne użycie na rowerze:
- dojazd do domu jak zacznie się ściemniać na wycieczce rowerowej (nie - jazda po ciemku z założenia)
Założenia:
1. najmocniejsza latarka na osiedlu :) - w przypadku pracy na najmocniejszym trybie ma być turbo mega power,
2. kilka trybów pracy, np. 5%, 20%, 40%, 60%, 80%, 100% mocy. Błyskanie niepotrzebne.
3. Równomierne wypełnienie światłem widzialnej szerokości pola świecenia, i w miarę szerokie to pole świecenia. To są kluczowe elementy.
NIE tak jak ma większość latarek, które przejrzałem tu na forum i na youtube, które mają charakterystykę typu mocny strumień świetlny "daleki" skierowany w dal do przodu (tak, nawet przy rzekomo szerokich), a patrząc w bok ciemne niedoświetlone rejony/plamy, i następnie przy krawędzi ostra linia światła zaznaczająca granicę reflektora/odbłyśnika.
4. barwa w okolicy 4000K, CRI 80 lub lepiej
Mile widziane konstrukcje forumowiczów Darek/Greg/inni.
Tak, wiem, że tryb świecenia "szeroki" i użycie na rowerze trochę się rozmijają. Może jest opcja zamówić latarkę z dodatkową szybką z tymi poziomymi paskami, która niby daje szeroki strumień, i wkładając latarkę na rower przekładałbym sobie w 30 sekund przed wyjściem szybkę przezroczystą na tą z rozpraszaczem poziomym?
Pozdrawiam
M.
Czytam forum i głowa puchnie od ilości informacji.
Jaką wybrać latarkę ogólnego zastosowania:
- poświecić "pod wanną" jakby coś kapało,
- poświecić pod maską pojazdu i pooglądać wycieki z silnika ;)
- poświecić w domu jak prąd w całej okolicy wysiądzie,
- na spacer po nieoświetlonej okolicy,
z opcją na sporadyczne użycie na rowerze:
- dojazd do domu jak zacznie się ściemniać na wycieczce rowerowej (nie - jazda po ciemku z założenia)
Założenia:
1. najmocniejsza latarka na osiedlu :) - w przypadku pracy na najmocniejszym trybie ma być turbo mega power,
2. kilka trybów pracy, np. 5%, 20%, 40%, 60%, 80%, 100% mocy. Błyskanie niepotrzebne.
3. Równomierne wypełnienie światłem widzialnej szerokości pola świecenia, i w miarę szerokie to pole świecenia. To są kluczowe elementy.
NIE tak jak ma większość latarek, które przejrzałem tu na forum i na youtube, które mają charakterystykę typu mocny strumień świetlny "daleki" skierowany w dal do przodu (tak, nawet przy rzekomo szerokich), a patrząc w bok ciemne niedoświetlone rejony/plamy, i następnie przy krawędzi ostra linia światła zaznaczająca granicę reflektora/odbłyśnika.
4. barwa w okolicy 4000K, CRI 80 lub lepiej
Mile widziane konstrukcje forumowiczów Darek/Greg/inni.
Tak, wiem, że tryb świecenia "szeroki" i użycie na rowerze trochę się rozmijają. Może jest opcja zamówić latarkę z dodatkową szybką z tymi poziomymi paskami, która niby daje szeroki strumień, i wkładając latarkę na rower przekładałbym sobie w 30 sekund przed wyjściem szybkę przezroczystą na tą z rozpraszaczem poziomym?
Pozdrawiam
M.