Strona 1 z 1

przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: niedziela 19 kwie 2020, 13:30
autor: agnostyk
Potrzebuję czegoś, co pozwoli mi zimą pojechać w trasę, gdzie przez 6-8h będę mógł liczyć na mocne światło, powyżej 1000 lumenów.

Opcje z zewnętrznymi pakietami zasilającymi odpadają, bo z mojego doświadczenia wynika, że są niewygodne i awaryjne.

Niewygodne, bo jadąc w miasto i zatrzymując się trzy razy musiałem każdorazowo odłączać lampkę od pakietu, odpinać lampkę, odpinać pakiet, chować to wszystko i potem przy ponownym ruszaniu składać do kupy. Upierdliwe strasznie to jest jak się wchodzi do sklepu na 5 minut, a zabawa z lampką trwa drugie tyle.

Awaryjne, bo najpierw padł mi normalny pakiet, a teraz box TrustFire EB03. Podejrzewam, że spiesząc się przy którymś odpinaniu uszkodziłem kabel, bo wygląda na naderwany.

Opcje typu Convoy S2+ i inne latarki na jeden akumulator mają tę wadę, że trzeba ten akumulator dość często wymieniać, więc zamieniłbym jedną niewygodę na inną. Do tego nie można raczej liczyć na strumień światła o mocy powyżej 1000 lumenów przez dłuższy czas. Jestem przyzwyczajony do jeżdżenia z BL70s i to po trasach, gdzie czasami mid mający 1500 lumenów był mniej komfortowy niż high i jego 3000, więc przesiadka na paręset lumenów mogłaby być bolesna.

Najlepiej brzmią dwa wymienialne akumulatory 18650 i szukając tego typu lampek znalazłem Fenixa BC30, jest też wersja 2.0. Problem w tym, że kosztuje to prawie 400zł, może da się taniej? Jedyne co na ten moment znalazłem to XANES XL29. Wymianę baterii poprzez odkręcanie 4 śrubek jakoś jeszcze przeżyję, bo bardzo długich tras nie robię zbyt często, ale obawiam się, że zapewnienia producenta o 1500 lumenach są z czapy. Miał ktoś do czynienia z tą lampką? Może ktoś jest w stanie polecić coś innego?

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: niedziela 19 kwie 2020, 15:26
autor: Mociumpel
A mogą być dwie latarki 2x np. 800-900lm w dwóch uchwytach na ogniwa 21700/5000mAh przy czasie działania 2,5h całość np. viewtopic.php?f=2&t=24417 (wynalazki Bociana - do kupienia) lub viewtopic.php?f=2&t=24223 (mój wynalazek - prostszy konstrukcyjnie i tylko 4 tryby ale czas działania minimalnie dłuższy - ok 3h - nie do kupienia - jako pomysł do zrobienia se ...)
W obydwu przypadka jedyna "trudność" to akceptacja dwóch osobnych latarek na kierownicy np. po lewej i po prawej stronie mostka (lub gdziekolwiek - kwestia sposobu mocowania) i ewentualnego dobrania optyki dla odpowiedniego "zrobienia" plamy świetlnej.
Do tego na wszelki wypadek dodatkowe ogniwo do kieszeni jako awaryjne i voila.
Sprawa drugą jest to, że BL70 zasilane jest zazwyczaj z 4 ogniw (2S2P) co daje ok. 50Wh, a jedyne ogniwo które dałoby radę nawiązać "walkę" przy mniejszej ilości to 26650 - dla 2 sztuk dałoby wydusić ok. 40Wh, przy czym sensowna latarka i prosta konstrukcyjnie to S11 - tutaj dałoby się zrobić podobnie jak S21A "dwa rurki" ale trudno jest kupić dwa uchwyty o możliwości mocowania tak grubych walców - nie to że nie ma ale są trudniejsze do zdobycia.
S11 zrobiłem niedawno na XHP70.2 CRI 92 o barwie 5000K na TIR-ze 25 stopni (dla fotografa) o wydajności przy prądzie 4A ok. 2500lm (dla XHP70.2 CRi70 byłoby to jakieś 3500 lm) - na niższych trybach też lepiej niż XHP50.2 ale już nie mam notatek więc szczegółów na teraz nie podam - mogę odszukać ale to na PW.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: poniedziałek 20 kwie 2020, 05:37
autor: agnostyk
Nigdy nie używałem układu z dwoma latarkami, ale czytałem wpis Diodka na ten temat, gdzie bardzo polecał takie rozwiązanie. Tyle że potem kupił BL70s i polecał je już nieco mniej entuzjastycznie. :smile:

Temat na pewno do przemyślenia, musiałbym policzyć ile wyjdą mnie akumulatory 21700, bo na ten moment mam sporo 18650, a one nie dadzą takich czasów działania. Odezwę się na PW jak będę zainteresowany szczegółami, póki co poszukam jeszcze rozwiązań fabrycznych, żebym wiedział jak to cenowo wygląda w porównaniu. Plus kupowania ze sklepu jest taki, że mogę wziąć to na firmę, bo rower jest moim podstawowym środkiem transportu.

Co do latarek z diodami XHP, to znalazłem np. latarkę z XHP70.2 na trzy akumulatory 18650 i z XHP50.2 na jeden akumulator 18650 lub 21700. Obie wydają się być spore i mam wrażenie, że ciężko będzie ogarnąć taką lunetę z przodu bez jakichś grubych kombinacji z mocowaniem. Do tego fabrycznie te latarki mogą średnio nadawać się na rower, nikt projektując je nie przejmował się pewnie odcięciem czy doświetleniem boków, więc tak jak w Convoyach tutaj też trzeba by podłubać.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: poniedziałek 20 kwie 2020, 10:58
autor: Mociumpel
Nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą która najpierw trzeba "zrzucić z roweru" aby ponownie na niego wsadzić i pokazać "inaczej" - po prostu czasem stare nawyki są oporem do przyjęcia innych rozwiązań. Nie twierdzę że pomysł z dwoma latarkami jest najlepszy ale elastycznie praktyczny - to co do tej pory wydawało Ci się ideałem (bo moim zdaniem na MOCNE lub długotrwałe łamanie ciemności pakiet zewnętrzny jest idealny) to Twoja wiza użytkowania spaczona ciągłym zdejmowaniem/zakładaniem temu przeczy - po prostu wersja pakietowa jest b. dobra gdy się jej nie zdejmuje ;)
Z osób z forum prawdopodobnie Mocarny lub 1stein użytkowali latarkę S11 ( https://diodek.pl/wp-content/uploads/20 ... BD06-4.jpg - porównanie wielkości - optyczne) tyle że w wersji fabrycznej czyli z reflektorem bez odcięć - któryś z nich stwierdził że jest OK (ilość światła spora ale przydałaby się większa regulacja trybów) to ja dodałbym że nie tylko trybów ale i soczewka TIR o 10/15 stopniach.
Dlaczego wskazuje tę latarkę lub właściwie kierunek do zrobienia latarki? ano dlatego że moim zdaniem jak i osób trzecich na rower jest ... ciut za duża i za ciężka ale może być akceptowalna dla kogoś kto MUSI i nie ma wyjścia. Czyli tak:
- rozmiarowo duża ale akceptowalna, a poza tym prosta rurka bez wystających części
- konieczne mocne stabilne mocowanie aby w trakcie ostrego traktowania nie wylatała z uchwytu i nie zmieniała położenia
- przy odpowiedniej 26650 zapewnia ok. 22Wh
- konieczna jest dioda XHP70.2 jako najbardziej wydajna z ogólnodostępnych - przy jak najmniejszych prądach będzie dawała maksymalnie dużo światła
- dobrze zestrojony wysokosprawny sterownik z 4-5 trybami aby "nie machać" ale jednocześnie wykorzystać potencjał pomysłu
- dobrze dobraną soczewkę TIR aby odpowiadała potrzebom użytkownika (dla mnie jest to 10/15 stopni - świeci wystarczająco szeroko i daleko)
Mając powyższe założenia można byłoby przystąpić do kompletowania części aby złożyć całość.
Niestety trenowałem to i nie tyle nie wyszło co brakowało sterownika który miałby odpowiednie tryby - ostatecznie i tak wyszła latarka do kompletnie czego innego niż zamierzałem (dla fotografa o bardzo dobrych parametrach "kolorystycznych" nie nastawiona na osiągi.
Sterownik to był ten http://kaidomain.com/S028302-FX35-22mm- ... &limit=100 który teoretycznie na wyjściu za szkiełkiem latarki miałby takie tryby i parametry (dla XHP70.2 P2 5000K):
- 3000lm (teoretycznie do 50 minut - bo się grzeje więc nie da rady ciągle) - tutaj miałbyś chwilowo (przez 6-7 minut zanim by się zgrzała) osiągi jak w BL70 - ale krótko.
- 1500lm (przez prawie 110 min - tutaj ciągle latara tak pracuje na stałe) - ten tryb nadawałby się dobrze do Twoich wymagań - niestety czas podtrzymania tylko 110 min - to i tak maks dla tej rozmiarowo latarki i ogniwa - trzeba byłoby wozić drugie w kieszeni - razem 3,5h
- 600 lm (do 4,5h)
- 200lm (do 20h)
Powyższe to rozważania teoretyczne bo choć podobna latarka do tej powstała to poszła do ludzi i spełnia kompletnie inne niż Twoje założenia - teraz daje dużą plamę bo ma oświetlać równomiernie długo a nie punktowo przed siebie.
Poza tym niełatwo znaleźć tanią soczewkę 10/15 stopni.
To byłoby na tyle teorii z której wynika że 3 ogniwa to jednak za grube a 26650 tez jest grube ale przy naciągnięciu wymagań jak majtki na uszy dałoby się spełnić Twoje MINIMALNE wymagania.
Teraz tak - chwilowo NIE PODEJMUJĘ się wykonania tegoż "na już" bo nie mam części po prostu (świrus mocno przystopował chęć zakupów), a bardziej mi się klei S21 A jako latara bo jest mniejsza i zgrabniejsza.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: poniedziałek 20 kwie 2020, 19:39
autor: Mocarny
Mociumpel pisze: poniedziałek 20 kwie 2020, 10:58 Z osób z forum prawdopodobnie Mocarny lub 1stein użytkowali latarkę S11
Akurat tej nie miałem, ja to nie lubię takich parówkowych latarek...

Tu był kiedyś temat o lampce na 21700: viewtopic.php?f=23&t=23774
Uchwyt z mojego zdjęcia (gdzie wsadziłem M3) polecam, bardzo mocno trzyma latarkę i jest spora możliwość regulacji, S11 się zmieści.
Ale nie można mieć wszystkiego, wybierając latarkę pamiętaj:
1. Świeci długo
2. Świeci jasno
3. Jest kompaktowa
Musisz wybrać max dwie opcje. Jak chcesz kompaktową jasną latarkę, to będzie świecić krótko i tego nie przeskoczysz. S11 jest prawdopodobnie najlepszym wyborem tutaj, co prawda nie wiem jak się sprawdzi w praktyce, biorąc pod uwagę ciężar i to jak stabilnie będzie się trzymać w uchwycie, ale...hmm, ale w sumie to nawet możesz poszukać czegoś na 21700, bo one mają 5000mAh, z kolei 26650 mają 5500mAh, więc nie dużo więcej, a wymiary spore. Może Convoy S21A? Też parówkowy, więc chyba dobry na rower.
Albo taki Convoy S12, mój ulubiony model, można poprosić Simona, czyli właściciela sklepu, żeby wymienił ci diody na np XP-L HI czyli jaśniejsze o przyjemniejszej, bardziej neutralnej barwie.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: poniedziałek 20 kwie 2020, 21:02
autor: agnostyk
Chciałbym potrafić beztrosko zostawiać sprzęt wart paręset złotych przy rowerze idąc na chwilę do sklepu, ale niestety mam na to za słabą psychikę. :smile:

Jeśli chodzi o ogniwa, to będę prawie na pewno celował w coś co pomieści 21700, bo jest to przyszłościowe rozwiązanie, w przeciwieństwie do 26650. Do tego można w większych latarkach używać też 18650, których trochę mi zalega, więc przy dłuższej trasie biorę garść w kieszeń i mam spokój. Co prawda muszę tu patrzeć na nieco grubsze modele, ale bez przesady, ten uchwyt na spokojnie ogarnie, a czytałem o nim same dobre rzeczy.

Po przeczytaniu Waszych opinii rozpatruję już tylko dwa rozwiązania, z mocnym wskazaniem na drugie:
1. Jedna latarka z XHP70.2, najlepiej z paroma ogniwami, coś w stylu JKK03. Oczywistymi wadami są tutaj rozmiar i waga, a co za tym idzie gimnastyka przy mocowaniu. Poza tym tego typu modele z oczywistych względów są mało popularne jeśli chodzi o rowery, więc ciężko będzie o modyfikacje typu odcięcie albo doświetlenie boków. Zaletą jest na pewno czas działania, no i można celnym rzutem znokautować szarżującego niedźwiedzia. :smile:
2. Dwie, średniej wielkości latarki. Jak każda będzie miała ok. 1000 lumenów to myślę, że będę względnie zadowolony, bo to powinien być poziom mniej więcej mida BL70s, który w zdecydowanej większości przypadków wystarcza. Do tego jeśli jedną latarkę szlag trafi, to nadal będzie druga. Tutaj wybór padnie pewnie na Convoya M21A, M21B, S11, S12 albo S21A, bo to wydają się być najpopularniejsze i najłatwiej dostępne latarki.

Muszę zrobić research, pomyśleć o diodach i oszacować koszty, bo może się okazać że powyższe opcje będą droższe niż mi się wydaje.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: środa 22 kwie 2020, 00:08
autor: agnostyk
Poczytałem recenzje, brałem głównie pod uwagę jak fabrycznie prezentują się poszczególne Convoye i wyszło mi że:
  • S11 z XHP50.2 wygląda chyba najlepiej. Trochę za duża, mogłaby być na 21700, ale nie jest jakaś ogromna, a świeci jasno i długo.
  • M21A z SST40 w sumie się w Waszych sugestiach nie przewijało, a recenzje ma niezłe. Myślicie, że kombo S11 + M21A ma sens?
  • S12 wygląda najkorzystniej jeśli chodzi o rozmiary, wagę i ich stosunek do tego jak ta latarka świeci, ale fabrycznie ma słabe diody, a sam montowania diody zapewne nie ogarnę. Dlatego niestety raczej odpada, o ile Simon zgodnie z sugestią Mocarnego nie zgodzi się ich wymienić. No ale nadal, S11 z XHP50.2 poradzi sobie lepiej niż S12 z XP-L HI, prawda?
  • S21A brałbym gdyby zależało mi mocno na małym rozmiarze kosztem tego jak to świeci, a mi nie zależy, więc raczej odpada.
  • M21B nie jest warta uwagi raczej z tego co czytałem, przynajmniej w porównaniu do powyższych, więc też odpada.
EDIT: W sumie nadziałem się jeszcze na kaidomain na JKK70. Ciekawa opcja w sumie, bo choć latarka jest wielka, to jednak nie aż tak wielka, żeby było niemożliwym zamocowanie jej. Pytanie tylko jak to potem przerobić, żeby nadawało się na rower, bo odcięcia żadnego nie ma, nie wiem też jak szeroko to świeci. Recenzje tylko w jakichś dziwnych językach. :smile: Na aliexpress jest tego więcej, m.in. Convoy M3. Teraz to mam dylemat, bo może opcja z jedną, większą latarką nie jest taka głupia.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: środa 22 kwie 2020, 18:51
autor: Mocarny
Nie, M3 kojarzy mi się źle... Nie polecam niestety, bo choć wydawała się solidna i miała fajny design, to...to. Nie polecam.

Wydaje mi się, że S12 ma lepsze chłodzenie, więc pewnie na 100% dłużej poświeci. XP-L HI mają dobrą barwę i nie będziesz miał czegoś takiego jak w wypadku XHP50.2, czyli zmiany odcienia barwy na środku i na brzegach światła. Na rower pewnie to nie robi różnicy, ale jak będziesz używać normalnie, to pewnie byś wolał XP-L. Simona zawsze możesz spytać, raczej wymieni.
A tej podlinkowanej to nie ma jak zamocować w uchwyt, bo przód będzie za ciężki, a poza tym ten przycisk...on nie zmienia trybów dopiero przy przytrzymaniu?
S12 recenzowałem, możesz sobie zobaczyć jaki ma rozkład światła, jak na pieszą turystykę dla mnie idealnie, na rower nie testowałem, wydaje mi się, że byłaby dobra...dla mnie przynajmniej. Polecam tylko to co sam przetestowałem, wiem że dobre i mogę się pod tym podpisać, więc jedyne co mogę ci polecić to S12. viewtopic.php?f=8&t=24042


Co do S11 + M21A to nie jeżdżę z dwiema latarkami, więc nie wiem. Osobiście preferuję jedną, mniej śmieci na kierownicy, ale jeśli chcesz to powinno się sprawdzić.

Re: przednia lampka ok. 1500 lumenów na dwa wymienialne akumulatory

: środa 22 kwie 2020, 20:21
autor: agnostyk
Wczoraj się jakoś dziwnie podjarałem perspektywą dalszego używania XHP70.2 jak znalazłem te latarki, ale już mi przeszło. :smile: Nie będzie to wygodne, zdecydowanie, obsługa tych przycisków w rękawiczkach zimą to niemożliwość.

Kupię dwie latarki, na rower jedna świecąca szerzej i jedna dalej wydają mi się idealnym kombo, dzięki któremu może nie zaboli aż tak rozstanie z BL70s, bo jeśli cokolwiek można tej lampce zarzucić, to słabe doświetlanie boków przy zakrętach. Choć jak się wrzuci high, to ściana światła jest taka, że w ogóle tego nie czuć, no ale to są 3000 lumenów i o takim wyniku bez pakietu mogę zapomnieć.

Czytałem recenzję Convoya S12, tylko po angielsku i właśnie uświadomiłem sobie, że to Ty pisałeś. :smile: Widziałem jeszcze i recenzję. Wygląda na to, że S12 z fabrycznymi diodami to w dłuższej perspektywie jedynie 500-600 lumenów, więc bez wymiany diody odpada. Spytam o XP-L HI i XHP50.2, bo na rowerze odcienie tak jak piszesz nie zrobią mi raczej większej różnicy. Ja chcę widzieć czy nie wpadnę w jakąś dziurę albo nie nadzieję się na gałąź, barwy to tutaj kwestia drugorzędna. XHP50.2 jest też o tyle ciekawsza, że dłużej pociągnie przy 1000 lumenów. Pytanie jak te diody wpłyną na rozkład światła.

Największy problem to teraz wykombinować którą z wymienionych przeze mnie latarek można łatwo przerobić tak, żeby świeciła szerzej i nie oślepiała. Druga, świecąca daleko będzie na odludzia typu lasy i inne wertepy.

EDIT: Simon odpisał, że "XHP50.2 is not suitable" jeśli chodzi o S12. XM-L HI mnie nie przekonuje jak patrzę na to jak jasno i jak długo ta dioda świeci w porównaniu do XHP50.2. Szkoda, pozostaje wziąć S11 w takim razie chyba.