Regeneracja ogniw Ni-Mh baterii trakcyjnej hybrydy

Czyli wszystko co potrzebne prawdziwemu DIY'owi;) Porady, pytania i opisy używanego przez nas sprzętu.
LukUsc
Posty: 3
Rejestracja: środa 15 sty 2020, 04:34
Lokalizacja: Gdansk

Regeneracja ogniw Ni-Mh baterii trakcyjnej hybrydy

Post autor: LukUsc »

Witam Wszystkich,
temat dotyczy cel od systemu hybrydowego Toyoty Prius - jednak same ogniwa to "zwykłe" Ni-Mh 6 - 8V i poj. ok. 8000mAh tyle, że w kształcie "tabliczek czekolady" :)
W skrócie, muszę wykonać weryfikację stanu poszczególnych ogniw, określić pojemność, zdolność "do trzymania" prądu pod obciążeniem i zbalansować poszczególne pakiety (14 po 2 ogniwa).
Ustaliłem, że ładowarka typu TURNIGY REAKTOR lub HobbyKing Quattro pozwala obsłużyć kompleksowo bez problemu tego typu ogniwa.
Problem pojawił się w tym, że ten sprzęt nie jest już dostępny.
Nie w pełni wiem w czym leży problem, jednak np. IMAX B6 podobno błędnie odczytuje "Deltę" ogniwa przez co może dojść do jego uszkodzenia lub konieczne jest jakieś dodatkowe monitorowanie procesu, natomiast na powyższych ten problem nie występuje. Dodatkowo TURNIGY REAKTOR w bieżącej wersji ma podobno okrojoną funkcjonalność zapisu procesu ładowania / rozładowania (wersje bez NiZN i LiHV przed 2017 są podobno ok).
Z racji tego, iż nie jestem specjalistą od baterii potrzebuję sprzętu, który "reanimuje" i sprawdzi ogniwa możliwe automatycznie i rzetelnie.

W tym miejscu chciałem Was prosić o opinie i pomoc w wyborze odpowiedniego zamiennika powyższych ładowarek?
Z tego co znalazłem na forum Charsoon Antimatter np. 300W 20A jest klonem "starego" TURNIGY REAKTOR, czy ktoś może to potwierdzić (chodzi o pamięć wyników procesu ładowania)?
Ewentualnie macie wiedzę, czy w IMAX B6 v.2 odczyt wspomnianej Delty został poprawiony i ma funkcjonalność pamięci wyników?

W związku z ograniczoną dostępność Charsoon Antimatter z miłą chęcią, również kupię / wynajmę / wyleasinguję / cokolwiek byle lokalnie w PL ładowarkę na 1 - 1,5 tygodnia, ktoś coś? :)

z góry Wszystkim dziękuję za wsparcie i sorry za nie fachowe określenia.
murgrabia1410
Posty: 909
Rejestracja: piątek 05 wrz 2008, 23:10
Lokalizacja: POLAND

Re: Regeneracja ogniw Ni-Mh baterii trakcyjnej hybrydy

Post autor: murgrabia1410 »

Regenerować a może zregenerować, to sobie można? Może turbinę, reflektor, felgę lub zacisk hamulcowy itp. A nie ogniwa nimh. Podziel się tak tajemniczą wiedzą... :hyhy: Nie jest to złośliwy wpis!
LukUsc
Posty: 3
Rejestracja: środa 15 sty 2020, 04:34
Lokalizacja: Gdansk

Re: Regeneracja ogniw Ni-Mh baterii trakcyjnej hybrydy

Post autor: LukUsc »

murgrabia1410 pisze: sobota 28 mar 2020, 00:26 Regenerować a może zregenerować, to sobie można? Może turbinę, reflektor, felgę lub zacisk hamulcowy itp. A nie ogniwa nimh. Podziel się tak tajemniczą wiedzą... :hyhy: Nie jest to złośliwy wpis!
Jedno małe "Z", a tyle słów jakże "przydatnych" w temacie ;)
Wiadomo, co autor miał na myśli, czy naprawdę muszę precyzować??
Tak, oczywiście rzecz jasna chodzi o możliwie maksymalne odzyskanie pierwotnych parametrów poszczególnych ogniw poprzez zastosowanie optymalnych procesów elektro-sugestywnych realizowanych z wykorzystaniem zaawansowanego "pudełeczka z kabelkami"... Rozwijałem wątpliwości? 😜
ODPOWIEDZ