Strona 1 z 1

Wymiana sterownika w Convoy S21a

: środa 11 wrz 2019, 07:49
autor: Panjarek
Dzień dobry.
Posiadam latarkę convoy s21a której używam na rowerze.
Latarka posiada 4 tryby swiecenia: 1, 3, 30 i 100%
Przy 30% świeci trochę za słabo a przy 100 nagrzewa się za mocno.
Przydałby się tryb dodatkowy 60-70%.
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... cuit-Board
Ten sterownik ma 6 trybow:

Kod: Zaznacz cały

Moon (5mA) > Lo (200mA) > Med (1500mA) > Hi (4000mA)

Double Pressed: Turbo (5000mA)

Triple Pressed: Strobe
Tryb Hi daje 4A więc chyba by się wystrzelił między 30 a 100% standardowego sterownika s21a?
Czy ktoś ma pomysł czy taki sterownik by był dobry?

: środa 11 wrz 2019, 09:30
autor: Mociumpel
Łatarka S21A jest młodą latarką latarką i jeszcze mało popularną stąd propozycje modów poprzez zamianę sterownika to raczej modyfikacja teoretyczna czyli podpowiedź na czuja - bo raczej nikt tego przed Toba tego nie robił.
Sterownik w S21A to sterownik liniowy o max. wydajności 6A - wraz ze spadkiem napięcia ogniwa spada jego wydajność.
Sterownik zamienny z kaidomana jest sterownikiem typu buck czyli obniżający napięcie działający na 1 lub 2 ogniwa i RACZEJ NIE SPODZIEWAJ się wydajności podawanych na stronie DLA JEDNEGO ogniwa - to sa wartości prądowe dla 2 ogniw w szeregu - a Convoy S21A jest latarka JEDNOOGNIWOWĄ - stąd ten sterownik nie spełni Twoich oczekiwań (na jednym ogniwie wypluje Ci co najwyżej 3,5A przez krótki czas)
Ten https://pl.aliexpress.com/item/33024201368.html sterownik jest o tyle fajny że w leda idzie "prąd bez mrygania" czyli brak sterowania PWM co daje "małego boosta" do wydajności leda.
Potrzebujesz sterowanego w zakresie 0-7A sterownika liniowego (z możliwościa ustalenia zadanych poziomów mocy, lub z duża ilościa opcji - powiedzmy że nie ma tego zbyt wiele tym bardziej w wymiarze 20mm).
Z naszego podwórka - tego co wiem greg ( viewtopic.php?t=22154 ) mógłby coś takiego mocno programowalnego wykonać (w jego sterowniku jest kilkanaście możliwych opcji schodkowych plus chyba płynne ściemnianie możliwe - oczywiście niekoniecznie w zakresie 6A).
Z innych - https://led4power.com/product/ld-a4-20- ... ht-driver/ .
Ewentualnie gruby mod:
- http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... T-G2-MK-R2 - sterownik boost dla diody 6V
- http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... ED-Emitter - dioda XHP50.2 6V
mam takiego moda robionego od podstaw na S11 (nieco większa masa bo jest to latara na 26650) - zalety to:
- bardzo dobra wydajność na każdym trybie (szczególnie 3 podstawowe)
- na przedostatnim (czyli Twoim 30%) zamiast 600lm ma ok 950 lm czyli ciut mocniej ale DO KOŃCA OGNIWA nie ma spadku napięcia czyli latarka świeci TAKA SAMO od włączenia do samoczynnego wyłączenia.
- na maksie jest ok 2200 lm ale tez prawie do końca
- latarka mniej się grzeje ;)
Nie komentuję wyboru S21A na latarkę rowerową (moim zdaniem niczym poza pojemniejszą baterią się nie różni do S2+ która jest wygodniejsza a dwa ogniwa w 2 latarkach lepiej są w stanie przy mniejszej mocy doświetlać drogę - no ale to Twoja latarka i miejsce składowania.

: środa 16 paź 2019, 11:47
autor: Panjarek
Mociumpel, widziałem w innym temacie że będziesz tę latarkę modyfikować.
Próbowałeś już? Co wstawiles? A jeśli nie to co wstawiasz?

: środa 16 paź 2019, 12:43
autor: Mociumpel
Samą latarkę mam ale czekam na TIR-a w sensie soczewkę - trudno jest znaleźć tanie TIR-y średnicy ok. 23mm (tyle ma ref S21A) ale z pierwszej ("skrobanej" wprawdzie i nieco podrapanej i ostatecznie zniszczonej soczewki ;) ) próby wychodzi że coś z tego będzie - czekam na nowe 15 stopniowe TIR-y.
Stąd póki co host stoi rozebrany, a docelowe części to zależnie od potrzeb lub pomysłu.
Standardowo to:
- XHP50.2 3V 6000K (bo są najłatwiej dostępne) z 3Voltowych (niższe barwy to może kiedyś jak potanieją lub będą)
- sterownik led4power 7-9A 20mm - bo go lubię i ma regulowany bez PWM-a prąd do 9A
- ogniwo samsung 50E 21700 (lub zamiennik)
- TIR 15 stopni.
Niestandardowo może to:
- sterownik H-1A (3A boost) 20mm
- XHP 6V (czy 50 czy 70 to kwestia potrzeb)
- ogniwo jak wyżej ale bez TIR-a - na reflektorze tylko (z ewentualnym rozwierceniem pod XHP70.2)

Podsumowując - na razie po prostu sobie testuję i fanatykuję ;)

: środa 16 paź 2019, 12:55
autor: Panjarek

: środa 16 paź 2019, 13:28
autor: Mociumpel
LD-A4-20 - ten drugi z "A" - ten z "B" ma MOSFET-a na oddzielnej płytce co powoduje lepsze odprowadzanie ciepła.
Ogólnie LD-A4-16 i 20 w wersji 4-6A uważam za najbardziej optymalne z racji możliwości ustalenia najczęściej używanych prądów między 4-6A jako max a dodatkowy tryb DD czyli możliwość odblokowania do opcji "ile fabryka dała" daje możliwość pokazania co można wycisnąć z pary dioda-ogniwo (upaliłem tak jednego MZ-a i jedną XHP 3V - bo za bardzo zmostkowałem sprężynki ;) )
Wyższe opcje 7-9A i więcej nadają się do tri i quadów ale to raczej wtedy wersja "B".
Dodatkowo patent podejrzany na niemieckim forum - do tej wykręcanej piguły upycham odpowiednio dopasowan (wyciete z dużego arkusza) kostki silikonowe celem "wypełnienia cieplnego"(coś takiego https://pl.aliexpress.com/item/32241635201.html )

: środa 16 paź 2019, 15:29
autor: Panjarek

: środa 16 paź 2019, 16:46
autor: Mociumpel
Może być ta ale do płytkiego reflektora S21A sugerowałbym diodę z kopułką - bez niej masz może i "dalszy" zasięg o jakieś 50% ale mniej światła o 20% - no chyba że chcesz dalej wtedy ta dioda ze ściętą kopułka jest OK.