Strona 1 z 1

Solarforce L2r nie działa

: poniedziałek 22 lip 2019, 19:19
autor: orlowskm
Witam wszystkich i proszę o wyrozumiałość w związku moim nikłym aparatem pojęciowym w zakresie latarek.

Do rzeczy: kilka lat temu kupiłem latarkę Solarforce L2r, która z powodzeniem posłużyła mi na kilku wyjazdach, po czym nagle przestała działać i wylądowała w szufladzie.
Teraz, z chęcią zabrał bym się za przywrócenie jej do życia, ale nie wiem właściwie jak zdiagnozować co jej dolega. Elektronika ogólnie, a latarki w szczególe, są dla mnie materią obcą, dlatego liczę na pomoc entuzjastów i specjalistów.

Obrazek

Strzelam, że padł był moduł, bo co innego. Latarka bazowo była wyposażona w coś takiego:
Obrazek
Obrazek

Oznaczenia na module to LC-1, R2-M, napięcie 0.8V-4.2V. Niestety, nie udało mi się znaleźć czegoś takiego w polskim internecie i tu pojawia się pytanie: jaki modułem mogę to bezpiecznie zastąpić. Zależy mi na działaniu z 2 baterii AA, a więc, jak rozumiem, odpowiednim napięciu pracy modułu, zwłaszcza, że w ten korpus, dedykowany bateriom AA, ogniwa 18650 nie wejdą.

Z góry dzięki za pomoc!

: wtorek 30 lip 2019, 13:54
autor: Yantar
Witaj
0) nie miałem takiej latarki, mam Solarforce L2P, zakładam, że są bliźniaczo podobne;
1) mam nadzieję, że pomoże Ci jakiś specjalista, bo ja tylko staram się być entuzjastą :wink: ;
2) z rzeczy łatwo weryfikowalnych - mógł był paść włącznik - spróbuj złożyć całość za wyjątkiem nakrętki z włącznikiem i zewrzyj czymś na "krótko" baterię z tubą - jak zaświeci, to znaczy że włącznik;
3) spodziewam się, ze to jest standardowy pod względem wymiaru moduł, do którego wchodzi sterownik o średnicy 17 mm i dioda na podłożu 16 mm; można się upewnić, ale raczej inaczej nie będzie;
4) na stronie Kaidomain jest dostępny sterownik boost działający dla 1-2 xAA, czyli odpowiedni dla Twojego zasilania;
5) wg producenta (zapytałem, odpisali), sterownik zasili poprawnie diodę o napięciu przewodzenia ~ 3V, co oznacza że jest duży wybór diod, które można zamontować;
6) nie załączyłeś żadnego foto od frontu (więc jakbyś ew. mógł...) albo może masz informację jaka dioda tam siedzi, może też dla pewności mógłbyś odkręcić reflektor i pomierzyć średnicę otworu przy diodzie oraz długość boku diody.