Strona 1 z 2

Convoy M3

: czwartek 30 maja 2019, 12:44
autor: Mocarny
Niedawno przyszedł do mnie nowy Convoy M3 z Aliexpress od Simona, więc zrobimy sobie małą recenzję :cool:
Obrazek
Od początku. Latarka przyszła w ładnej żółtej kopercie, następnie w kartoniku i folii bąbelkowej. Na poczcie chyba mieli zły dzień...
ObrazekObrazek
Przy okazji wiadomo że jest odporna na upadki. :P Albo i więcej, kolega z poczty opowiadał że żółte przesyłki z Chin są u nich traktowane "jak węgiel", latają po całej sortowni.

W przesyłce znajdowała się sama latarka, jak i dwa gumowe adaptery z 18650 na 26650, w gratisie. Miło :)

Pierwsze wrażenie po wyjęciu z pudełka...o matko, jaka ciężka. 290g bez baterii. Ścianki są dość grube, nawet 4,3mm. Pewnie wytrzyma nawet rozjeżdżanie samochodem.
Obrazek
Od góry mamy szkiełko z powłokami AR, przepuszczalność na poziomie 96-97%, reflektor OP (dostępny jest do dokupienia SMO) i diodę XHP70.2
Obrazek
Głowica zaopatrzona jest w klasyczne użebrowanie które pomaga odprowadzać ciepło, a także włącznik którym zmieniamy tryby.
Obrazek
Osobiście preferuję włącznik taktyczny, z tyłu. Ten tutaj bardzo trudno było mi znajdować w zupełnej ciemności. Nieznacznie tylko wystaje poza obudowę, brakowało mi jakiegoś wyczuwalnego oznaczenia (jakiejś wypustki, rowka, może świecący włącznik) ułatwiającego jego zlokalizowanie. Nie mówiąc już o tym co by było w rękawiczkach. Poza tym może się przypadkiem włączyć w plecaku, a żeby tego uniknąć trzeba lekko odkręcić zakrętkę, dosłownie 0,5cm wystarczy.
Dalej, body posiada bardzo fajną, głęboką kratkę. Latarka nie ślizga się w deszczu i dobrze się ją trzyma. No i na końcu zakrętka, która nie pełni żadnej funkcji oprócz...samej zakrętki i miejsca na smyczkę, ale w fazie testów jest dodanie tam gwintu 1/4 cala, takiego jak w S9.

Znalazłem 4 O-ringi, przy szkiełku, pierścieniu głowicy, między głowicą a body i body a zakrętką.
W kwestii wodoodporności nie ma żadnych danych, ale nie spodziewałbym się IPX8 - O-ringi są, ale jakieś takie...za cienkie? Całkiem luźno się to wszystko skręca, no i tak trochę lata po odkręceniu do połowy. Gwint ma po prostu duży skok, prawie dwa razy większy niż w moim Solarforce L2P.
Obrazek
Dobrze spasowany jest natomiast pierścień, gwint o małym skoku i jakby grubsze O-ringi, ciasno się zakręca. Ten przy szkiełku nawet się do niego przykleił i już chyba będą razem na zawsze. Ale na deszcz czy nawet ulewę spokojnie da radę. Dzięki ostatniej pogodzie miałem okazję to przetestować.

A oto sama dioda, XHP70.2 , a także sterownik. Nie pokażę wam drugiej strony, bo kabelki są dosłownie na styk. Spod diody wylewa się pasta, jest jej też trochę na gwintach.
ObrazekObrazekObrazekObrazek

I rozkład światła
Obrazek

Co do sterownika, oferuje 4 tryby:
1%
10%
40%
100%
pamięć trybów i zabezpieczenie termiczne. Gdy wyłączona, dłuższe przytrzymanie uruchamia tryb 1%, dwuklik zaś - 100%. Zalecany akumulator o ciągłym poborze prądu conajmniej 11A. Bardzo brakowało mi jeszcze trybu moonlight, bo po oświetleniu z bliska mapy nie było komfortowo z niej czytać.

Sama głowica odczuwalnie nie grzeje się jakoś mocno, jednak latarka w trybie świeczki w temp. pokojowej, na 100% mocy świeci ok 1min 30s, potem zadziała zabezpieczenie termiczne. W terenie po kilku minutach marszu z trybem 40% po przełączeniu na 100% świeciła jakieś 40s i znów wróciła na 40%. Fajnie się grzeje, bo cała, a nie tylko głowica, sam aku potrafi się rozgrzać do ok 50°C.
Poza tym z trybem turbo pobawimy się tylko jeśli napięcie na akumulatorze bez obciążenia nie spadnie poniżej 3,7V, jeśli spadnie - turbo nie będzie chciało się nawet włączyć.

Ok, czas na beamshoty :D Pojechałem więc do lasu.
Odległość do drzewa ok 45m
ISO 200, f/3.5, t 2s, balans bieli światło słoneczne, a moja wersja diody to 5000K

Światło zastane i wszystkie tryby po kolei. Może i tego nie widać, ale na 1% można spokojnie oświetlać sobie drogę pod nogami, nie daje dużo światła ale idzie się w miarę komfortowo. Przy 10% światła jest naprawdę dużo i w zupełności wystarcza do oświetlania drogi przed sobą, 40 i 100% przydaje się natomiast gdy przechodzisz obok jakiejś grupki osób i chcesz poczuć ich zazdro :twisted:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

I porównanie L2P która daje ok 970lm (po lewej) z M3 i światłami długimi samochodu
ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Jako że nie jest to latarka "dalekodystansowa", a daje raczej równomierne, bliskie światło, nie było sensu testować jej na dale...a z resztą

Do skał 80m
Obrazek
Do lasku 150m
Obrazek
Trzeba wziąć pod uwagę, że trochę wtedy padało, ale myślę, że z 200m to dla niej max

Świeci dużo jaśniej niż światła samochodu, więc w razie awarii z powodzeniem można zastąpić nią reflektory
ObrazekObrazek
Testowałem w praktyce, polecam. Świetnie pasuje na środku maski, tuż pod wycieraczkami
Obrazek

Na koniec jeszcze kilka zdjęć:
ObrazekObrazekObrazek

Podsumowując, fajna latarka z mocną diodą za rozsądną cenę. 4 tryby, bez żadnych bajerów, bez SOS, nie strzela plazmą, bez zoomu, nie ma 8 000 W, ani 100 000 lm, komandosi ani służby specjalne jej nie polecają. Równomierne światło sprawdzi się w większości sytuacji. Jest też dość ciężka, wraz z etui i dodatkowym aku przekracza pół kilo, można więc przemyśleć branie jej na dłuższe wyprawy i backpackingi. Osobiście nigdy bym jej nie zabrał na piesze wędrówki, dziwnie by to wyglądało gdybym wyjął swoją mini szczoteczkę do zębów, ultralekki ręcznik i nagle przecieżką latarkę. :razz:
Dla kogo więc? Dla szukających mocnego światła w miarę kompaktowych wymiarach, dla miłośników latarek, dla tych co lubią dużo dźwigać, na jednodniowe wyprawy i na każdą okazję do zaszpanowania przed kolegami.

Zawsze chciałem mieć takie zdjęcie. Noo ok, może i czas naświetlania był trochę dłuższy, a latarką machałem żeby promień był szerszy...no ale jest mocarne! :twisted:
Obrazek

: czwartek 30 maja 2019, 13:12
autor: MIXTERek
dzięki za recenzję, jednak czas zamówić... przy okazji z ogniwami 26650 :)

: czwartek 30 maja 2019, 13:31
autor: Dziubek
Pamiętajcie o mojej zniżce -15% u Simona ;)

: czwartek 30 maja 2019, 23:04
autor: Tomeqp
A mój już od kilku dni leży i na mnie czeka, a będę mógł odebrać paczkę dopiero za 1,5 tygodnia. :cry: To pierwsza latarka od baaardzo dawna, która od razu tak mi się spodobała, że koniecznie musiałem ją kupić. :razz:

: piątek 31 maja 2019, 09:56
autor: Mocarny
Miałem tak samo, przystopowałem z latarkami, aż tu pewnego dnia znalazłem gdzieś przy torach takiego Nightsearchera
Obrazek
i stwierdziłem że czas ruszyć hobby. Od dawna planowałem jakiegoś Convoya i tak się złożyło, że zacząłem szukać jakiegoś dwa dni po premierze M3. Od razu ją pokochałem

: środa 19 cze 2019, 10:50
autor: wiejski
Myślę o zakupie tego potworka. Można coś tam zmodować / poprawić?

: środa 19 cze 2019, 11:50
autor: Panjarek
Ma ktoś bezpośrednie porównanie tego Convoy M3 z latarką Sofirn SP33?
Jak wypada na jej tle?

: środa 19 cze 2019, 12:00
autor: Goferjw
Jak nie będzie lało wieczorem to zrobię małą przechadzkę z obu modelami i będę mógł napisać wrażenia.
Z suchych danych wynika, że M3 zaświeci na pewno dalej od SP33, Sofirn może odrobinę szerzej.
No i z ważnych informacji, jak spadnie napięcie akumulatora to SP33 zbija najwyższy tryb, co jakis próg znika Ci najwyższy tryb świecenia ....

edit:
I
Do pierwszego znaku ~ 80-90m, do drugiego ~150
SP33
Obrazek
M3
Obrazek
L6
Obrazek

II
Do drzew ~140m, do krzaka na środku, który dopiero widzimy dzięki L6 ponad 200m
SP33
Obrazek
M3
Obrazek
L6
Obrazek

Nie krzyżujcie, tylko aparat w telefonie i na dodatek z wolnej ręki ...
Odległości też mocno orientacyjne bo byłem na takim zadupiu, że ani google nie wie o istnieniu tej drogi, mimo, że to dojazd do posesji obok drogi między krajowej ...

: czwartek 20 cze 2019, 17:28
autor: Mocarny
Gdy napięcie na akumulatorze (bez obciążenia) spadnie poniżej 3,7V w moim M3 w ogóle nie chce się włączyć ostatni tryb, tylko błyska ułamek sekundy i gaśnie. Wy też tak macie?

: czwartek 20 cze 2019, 19:08
autor: Mociumpel
Ten sterownik tak ma - na wejściu ma ograniczenie prąd do ok 10,5A - mimo że bateryjka dałaby radę to sterownik mówi pas i nie idzie więcej ;)
Bo to tani sterownik jest - takiego co to mógłby przy 3V turbo odpalić nie ma - przynajmniej nie luzem do kupienia.

: czwartek 20 cze 2019, 20:28
autor: Panjarek
Widać że lepiej świeci convoy m3 od sofirn SP33.
Żałuję że kupiłem sofirn ale mam sentyment po q8.
Ta M3 nada się na rower czy za duża i ciężka?

: czwartek 20 cze 2019, 23:04
autor: Dziubek
Jak lubisz wyzwania, to nawet L6 możesz zamontować :D
Nie, nie nadaje się. Masz chęć na XHP na rowerku to polecam BL70s https://diodek.pl/kdlight-bl70s-xhp70-2 ... h-lumenow/

: piątek 21 cze 2019, 11:28
autor: Mocarny
Nie no, ale że pod jakim względem się nie nadaje? Jeśli pytasz czy za duża, to w taki uchwyt wejdzie (swoją drogą polecam uchwyt, świetny). Jeśli o ciężar chodzi, to faktycznie trochę waży. Na rower preferuję 18650, 1000 lm w lesie w nocy mi wystarcza :)
Aha, no i ten...w sumie to nie wiem jak na rowerze, ale M3 w turbo działa krótko, a 40% to 1200 lm, więc no.

: sobota 22 cze 2019, 00:24
autor: Dziubek
M3 nie wejdzie w ten uchwyt, jest za duża.

: sobota 22 cze 2019, 10:53
autor: Mocarny
Zdjęcia beamshotów do recenzji robiłem z użyciem tego uchwytu, przymocowany był do statywu. Jak sobie przybliżysz to widać :wink: To prawda, fabrycznie nie wejdzie, ale po zdjęciu tych kolorowych "gumek"...to w ogóle nie są gumki tylko jakiś taki miękciejszy plastik...który wyblakł po pół roku...no, po zdjęciu tego wchodzi. A zdjąć łatwo, bo to tylko na wcisk i nawet samo wypada. Latarka trzyma się ciasno, nie lata i nic się nie rysuje.

Ale racja, jeśli ktoś potrzebuje tyle mocy na rower to lepiej, żeby kupił to co poleciłeś (bo zakładam że turbo działa dłużej niż 2 min - ale jeśli działa 4 lub 5, to bym brał Convoya). Ja po prostu jestem zwolennikiem uniwersalnych rozwiązań, latarka + uchwyt zamiast dedykowana latarka tylko na rower. Na zimę też nie mam grubych i mega ciepłych rękawiczek, tylko trzy pary różnych cieńszych i w razie potrzeby zakładam tyle ile trzeba. Większe pole manewru i oszczędniej :mrgreen: