Strona 1 z 3
Lampka rowerowa na ogniwo 21700
: piątek 10 maja 2019, 19:59
autor: Panjarek
Dzień dobry.
Kupiłem uchwyt rowerowy na latatke lecz niestety okazał się za duży na moją.
Latarka ma 22mm a uchwyt około 27.
Normalny człowiek zmieniłby uchwyt lub zastosował jakieś gumki ale nie ja
Poszukuję latarki na rower zasilana ogniwem 21700 (18650 są za cienkie a 26650 za grube).
Coś co mogę ściągnąć z roweru i używać w trakcie spaceru. Dobrze by było aby na całej długości miała taką samą grubość.
Macie jakieś rady?
: piątek 10 maja 2019, 21:27
autor: Dziubek
Convoy S21A (ciut większy s2+)
Tylko musisz środek sobie ogarnąć.
: sobota 11 maja 2019, 16:18
autor: cobra427
A nie lepiej zastosować pierścień redukcyjny 27 > 22?
: sobota 11 maja 2019, 19:48
autor: Panjarek
Dziubek pisze:Convoy S21A (ciut większy s2+)
Tylko musisz środek sobie ogarnąć.
W sensie żeby wziąć na aliexpress sam host i dokupić diodę oraz sterownik?
Jest jakaś widoczna różnica między takim led z aliexpress a oryginalna cree np ze sklepu maritex?
Sterownik taki
46,67 zł 9%OFF | H1-A 20mm 3A 1-komórkowy 5-tryb zwiększyć płytka drukowana sterownika dla Cree XHP50 6 V/MT-G2/ MK-R2 (1 pc)
https://s.click.aliexpress.com/e/4685gSy
I dioda xhp 50?
: niedziela 26 maja 2019, 14:30
autor: Mociumpel
Nie rozumiem (jeszcze) parcia na 20700 - póki co najbardziej pojemne ogniwa mają 4800mAh - standardowa S2+ na 18650 (3400mAh) jest mniejsza a dodatkowe ogniwo w kieszeni znacznie zwiększa pojemność całości (2x3,4 = 6,8Ah).
Lepszym wyborem jest S11 na 26650 z Shockli 6Ah której osiągi póki co są lepsze standardowe 20700 i bardziej do XHP50.2 przystosowane - w S11 ciągła moc 2000lm ze sterownikiem H1-A (bo nie ma regulacji temperaturowej i ma dużo lepsze tryby pracy - przyrosty światła na nich - niż oryginalna S11) możliwa przez 10-15 minut - fakt że staje się gorąca ale nie jest to kłopot na dworze gdy się nią rusza - chłodzenie wtedy jest dobre i nie grzeje się tak jak w czasie prób "domowych stojąc"
Fakt że uchwytu do S11 nie znalazłem sensownego ale używanie takiego klocka (masa) na rowerze poza entuzjazmem jest jeszcze kłopotliwe.
PS - a sterownik H1-A kup tu
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... T-G2-MK-R2 po wpisaniu BLF kupisz dodatkowo 5% taniej
czyli za 9,81 dolara.
: niedziela 26 maja 2019, 20:24
autor: Panjarek
Aktualnie używam na rowerze blf a6 ale światła jest w niej trochę za mało. Chcę latarkę która daje więcej światła i jest większe ale na tyle aby nadała się na rower.
Trochę grubsza i dłuższa niż moja blf będzie dla mnie poreczniejsza (zdejmuje z roweru i używam na spacerze czy na rybach) i da więcej światła.
Stąd właśnie pomysł na coś z ogniwem 21700 (26650 będzie za gruba do roweru).
: niedziela 26 maja 2019, 23:35
autor: Mociumpel
Spytam głupio - a jaka barwę preferujesz?
Bo jeśli zimną w okolicach 6000K to NA TERAZ można zrobić lampkę typu Convoy M2 na diodę typu XHP50.2 ale na napięcie 3V (bo są i takie) i dając jej prąd w okolicach do 5A uzyskać ok. 1500-1600lm i czas pracy ok. 40 min (na sterowniku 17mm) lub gotowca typu
http://kaidomain.com/Led-Flashlights/KD ... Flashlight na 18650 (i sterowniku 20mm) lub ostatecznie zrobić na hoście
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... _5mm-Black samemu - szczegółów nie chce mi się bo już późno ale ogólnie chodzi o małą latarkę dobrze chłodzoną i na 18650 mieszczącą się standardowym uchwycie z wygarem 2000 lm
: poniedziałek 27 maja 2019, 09:57
autor: marekwoj
Pytanie ile więcej światła potrzebujesz. BLF A6 w turbo ma około 1600 lm. Wprawdzie tylko przes 45 sekund, ale możesz porównać czy tyle jest OK, czy potrzebujesz więcej. Jak więcej, to trzeba powyżej 2000 lm, więc lepsze będzie zasilanie przez kilka ogniw 18650.
: poniedziałek 27 maja 2019, 10:09
autor: Panjarek
Preferuję barwę około 5000k lub mniej.
Z BLF w trybie turbo trochę światła jest za mało.
Concoy S21A w połączeniu z
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... T-G2-MK-R2
i diodą XHP50 nie sprawdzi się?
Kilka ogniw wchodzi w grę w przypadku lampki typowo rowerowej.
Tak swoją drogą to czy da się wykorzystać obudowę latarki solarstorm i wsadzić tam mocniejsze diody czy raczej będzie się grzała za bardzo? Bo kilka dni temu kupiłem na Alie niedrogo.
: poniedziałek 27 maja 2019, 13:29
autor: Mociumpel
Plusem S21A
https://www.aliexpress.com/item/convoy- ... 09997.html jest wymiar sterownika 20mm - stąd TAk H1-A zmieści się, przy czym dalej uważam S21A za zbyt mała latarę do XHP50.2 przy max prądzie - masa jest niemal taka sama jak S2+ a więc przy prądzie ok 7A pobieranym na TURBO z ogniwa ilość ciepła ze sterownika i diody dosłownie zagotuje S21A w ciągu 10 minut - stąd dalej uważam że wieksza bateryjka stanowi jedynie ulepszenie MAGAZYNOWE czyli da się dłużej używać ale z parametrami S2+ czyli z ok. 1000-1200lm ciągle (bo w ruchu powinno się dobrze chłodzić) - niestety sterownik H1-A na 3 poziomie daje ok. 1,7A co daje ok 900lm ciągle aż do wyładowania, i jest to dla TEJ latarki dobra CIĄGŁA moc.
naprawde dużo lepszym rozwiązaniem byłaby taka kombinacja -
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... _5mm-Black (płetwy radiatora głowicy sa niewielkie ale lepsze to niz płaska latarka S2) - ma sterownik 22m ALE ten sterownik
http://kaidomain.com/Flashlight-DIY-and ... -XHP70-LED z 4 trybami - na trzecim daje 2A w diodę co daje ok. 1400-1500lm mocy CIAGŁEJ - czyli przy masie 120g (S21A ma 75g) co z kolei powinno zapewnić nieco więcej niż BLF, dodatkowo jest tryb 4A co powinno wypluc ok 2800lm - ale wtedy latarka będzie sie grzała b. mocno - znowu za mała masa (z bardzo grubsza każde 1000lm wymaga ok 100g masy własnej latarki aby na rowerze w ciągłym ruchu nie przegrzewała się) - oczywiście powyższe cały czas na tańszych ogniwach 18650 = mały chwyt na kierownicy ...
PS - jestem po małym doświadczeniu - S11 (170g gołej metalowej masy) przy 2200lm na wyjściu za szybką utrzymuje przy wiatraku temperaturę ok. 55 stopni po ok. 10 minutach.
Stąd wniosek że każda inna mniejsza latarka nie wytrzyma dłużej jak 5-6 minut tych 2000 lm - po prostu się nie da bo zagrzeje zbyt mocno ...
: wtorek 02 lip 2019, 22:23
autor: Panjarek
Mam latarkę Sofirn SP33 która wg instrukcji ma 2500 lumenów i taka ilość światła w latarce rowerowej byłaby mi potrzebna.
: środa 10 lip 2019, 20:23
autor: Panjarek
A co z convoy s21a w wersji gotowej?
Na przykład
https://s.click.aliexpress.com/e/C6pDpdW
?
Barwa zimna ale mógłbym rozważyć taka.
Jeśli nie będzie odpowiadać to może diodę wymienić?
Rozmiar pasuje.
Co myślicie?
: środa 10 lip 2019, 21:28
autor: Mociumpel
Musiałbyś podszkolić się nieco w sterownikach - sterowniki tzw. liniowe dla diod 3V, a taki jest w S21a którą pokazałeś, sam z siebie generuje więcej ciepła niż sterownik boost (podnoszący napięcie) dla XHP 6V ale dla krótkotrwałego turbo każdy rozmiar latarki ma sens - niestety ale przyjmij zasadę prosta - na każde 1000 lm stałej mocy musisz mieć 100g czystego metalu - czyli pusta latara zdolna do długotrwałego wydatku 2500 lm musi mieć 230-250 gramów.Jest to wprawdzie zgrubne i uproszczone założenie ale wynikające z pewnych okoliczności praktycznych - w każdym razie działa.
Inna pozytywna dla użytkownika cecha tego sterownika w Convoyu to czujnik temperatury - przy 55 st C zbije moc niżej - niestety nie znam go ale najprawdopodobniej będzie to zbijanie skokowe do trybu niżej tj. po kilku minutach świecenia na maxa, latara zbije jak się zagrzeje do 900 lm - stąd nici z ciągłego 2300 lm.
Możliwe że szybka jazda schłodzi ostatecznie głowicę w trybie turbo, to po mojemu i tak wskutek braku stabilizacji i wyczerpywania się ogniwa po 7-10 minutach latara wyraźnie straci na jasności wskutek spadku napięcia na ogniwie i tym samym zmniejszeniu wydajności prądowej.
: czwartek 11 lip 2019, 07:07
autor: Panjarek
: poniedziałek 15 lip 2019, 07:14
autor: Yantar
Wg specyfikacji otwór na diodę ma średnicę 7mm, dioda wielkości XHP70 nie zmieści się bez modyfikacji reflektora.