Strona 1 z 2
Co na kierownice zamiast dwóch S2+ ?
: środa 06 lut 2019, 10:12
autor: WB
Ostatnio wzięło mnie na lampkę typowo rowerową, taką z kabelkiem i pakietem 8.4V, zastanawiam się, czy jest jakiś model który zaświeci lepiej niż dwie S2+ na kierownicy?
O BL70s nie piszcie, bo to oczywiste i szykuje się na nią.
Pytam o modele tańsze na diodach xm-l / xpl, jak wygląda rozkład światła z takich kablowych wynalazków.
: środa 06 lut 2019, 12:30
autor: Sosenia
Co prawda wciąż latarka i bez kabelka, ale może KDLITKER C8.2 CREE XHP50.2? Ja mam wersję z XHP35 HI i powiem Ci, że w trybie ¾ (nie pamiętam ile to dokładnie %) mogłaby działać samodzielnie bez S2+... Oczywiście tylko jako światła długie, w terenie zabudowanym to się nie sprawdza
![:)](./images/smilies/usmiech.gif)
: środa 06 lut 2019, 13:47
autor: WB
Latarki mam, rzuć okiem na stopkę. Jako długie używam S2+ xpl-hi smo i uważam, że wystarcza. Jak mnie ponosi to biorę C8.
Bardziej mi się rozchodzi o to, czy te kabelkowe lampki na dwóch lub trzech diodach zaświeca w oryginale bez przeróbek, równie dobrze jak dwie razem zaświecone S2+ z mojej stopki.
Pytam, bo nikt w okolicy nie ma takiej lampki i nie mam jak tego sprawdzić . Jazda jaką uprawiam to oczywiście tylko lasy i bezdroża.
: środa 06 lut 2019, 14:37
autor: Sosenia
Jak dla mnie S2 (bez +) XP-L HI SMO była niewiele ponad S2+ XM-L2 OP. Tak samo nie przemawiał do mnie Astrolux C8 na XP-L HI. Dopiero C8.2 z XHP35 HI okazał się dla mnie wystarczający, chodź i powoli też zaczynam się rozglądać za czymś takim jak np. "stacjonarny" BL70s. Mam jednak obawy, że da to niewiele więcej światła w porównaniu z moją aktualną konfiguracją na S2+ i C8.2.
: środa 06 lut 2019, 15:59
autor: Mociumpel
Cokolwiek większego od XML2 czyli XHP50/70 w refie "rozrzuci" światło w terenie zamiast je skupić - zdałby się TIR dopasowany do odpowiednio dużej głowicy aby to co leci szczególnie górą skupić w plamie głównej - da się to zrobić jeszcze dla Convoya M1/M2 (carcio 30mm ale wymaga odrobiny pracy).
Wygodniej więc byłoby skorzystać z gotowej obudowy typu Solarstorm 2x czy 3x i wydłubać co tam jest i stworzyć od nowa na bazie osobnych sterowników typu buck dla diody 6V (XHP50?) wykorzystując TIR o odpowiednich parametrach rozsyłu i zasilić to powerpackiem 6V.
Korzystając z osobnych latarek można byłoby zrobić dłubaninę typu
viewtopic.php?t=21569 z wyprowadzeniem kabla pod zasilanie zewnętrzne pakietem - wtedy dwie osobne latarki z odpowiednim sterownikiem można dowolnie na długość kabla zasilającego umieszczać na kierownicy, pod siodełkiem, w plecaku
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
i świecić wedle uznania.
ALbo ostatecznie poszukać takich wynalazków
https://allegro.pl/oferta/lampa-robocza ... 6726066124 na ali i dopasować środek pod siebie wraz z soczewka i usadzić to na kierownicy na uchwycie i ... tadam
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
Sekret moim zdaniem tkwi w TIR-ze odpowiednio dopasowanym do potrzeb - zamiast mocą z refa pół w ziemię pół w niebo skierować TIR-em całe światło w kierunku jazdy ...
: środa 06 lut 2019, 23:18
autor: Dziubek
Poszukaj na forum o tej lampce
https://www.jula.pl/catalog/wypoczynek/ ... 106/#tab01 Jest komplet w dobrej cenie i ktoś z forum ją ma (miał?). Możesz zapytać o jakieś foto poglądowe jeżeli osobnik posiada też s2+.
: czwartek 07 lut 2019, 10:39
autor: WB
Dziękuję Panowie za odzew.
Przypomnę jeszcze raz, szykuje się na zakup BL70s i wtedy wiadomo, że będzie lepiej, a temat jest o tym jak wypadają na tle dwóch S2+ z mojej stopki, inne tanie lampki kablowe na 8.4V (ofrty z przedziału 50-100zł w PL za samą lampkę bez akumulatora)
Co do wykorzystania jakichś halogenów 12-24V też o tym myślałem, ale tu pojawia się problem ze sterowaniem (lampa świeci tylko w trybie max) , poza tym, niektórzy sprzedawcy wrzucają jakieś dane producenta i podane tam prądy jakie pobiera owa lampa, są nienaturalnie duże dla przedziału zasilania 12V, więc przy ich cenach to zupełnie nieopłacalne i tu bezapelacyjnie wygrywa wspomniana BL70s. Więc temat tego co zaświeci lepiej raczej jest w tym wypadku zamknięty. Otwarty zatem jedynie wątek, co z tych tanich kablowych zaświeci równie dobrze bez żadnego kombinowania i przerabiania.
: piątek 08 lut 2019, 19:43
autor: murgrabia1410
A to świecidło z JULA to coś wartego uwagi? Jak tam jest zrealizowane chłodzenie?
: piątek 08 lut 2019, 23:08
autor: Dziubek
: piątek 15 lut 2019, 00:19
autor: WB
Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z Nitefighter BT40s.
Na rower kompletnie nie miałem czasu, ale na szybko poleciał test z okna przez szybę i wydaje mi się, że będę zadowolony.
Porównując BT40s z dwoma S2+ czyli standardowy OP na XM-L2 oraz SMO na XP-L Hi obie na sterownikach 2.8A, to zestaw Convoy-ów generuje nieco dalszą wiązkę, ale jest go jakby mniej na boki
Gdy zapaliłem dwie S2+ OP na XM-L2 2.8A, to zasięg świecenia oraz ilość światła na boki był bardzo podobny do generowanego przez BT40s, więc nie powinno być gorzej.
Co najważniejsze chyba, to fakt, ze BT40S w maksymalnym trybie świeci dłużej niż convoye. W sobotę zrobię przejażdżkę w ciemnościach i porównam jak to wygląda z za kierownicy
: sobota 16 lut 2019, 09:51
autor: cervandes
Dodam, że od kilku lat jeżdżę z dwoma S2 ręki Dariusz70, od dawna czaję się na zmianę na coś typowo rowerowego i właśnie BT40s jest aktualnie jedynym nad czym mógłbym się na poważnie zastanawiać.
: niedziela 17 lut 2019, 17:24
autor: Borsuczy
Nie jak sprawuje się BT40S, ale wiem jak się sprawują takie mocowania lampki na kawałek gumki- marnie. Przy większym wstrząsie, chociażby zjechaniu z krawężnika lampka schyla się w dół, to też weź pod uwagę, że jak chcesz coś takiego kupić, to możliwe że czeka cię kombinowanie z poprawianiem mocowania.
: niedziela 17 lut 2019, 21:39
autor: murgrabia1410
Taśma dwustronna załatwia całkowicie sprawę z takimi mocowaniami. A ta BT40S vs JULA? Pomijając pakiet akumulatorów. Porównywalne?
: poniedziałek 18 lut 2019, 16:14
autor: WB
O ile idzie o Nitefightera to diody mają przyjemną dla oka barwę, nie jest to nigdzie napisane poza napisem w broszurce "neutral white", ale świecą barwą w okolicy 5000K, więc jest OK, no i tu jest jeszcze dodatkowy kolimator bardziej rozpraszający, choć moim zdaniem raczej nie jest potrzebny, bo ta lampka świeci szerzej niż standardowy S2+.
W latarce z Juli tego dodatkowego kolimatora chyba nie ma, no i w powyższym linku z innego forum, opisujący chciał w niej wymienić diody na cieplejsze, to możliwe, ze Julowy produkt rzeczywiście ma zimniejszą barwę.
Generalnie ja za identyczne pieniadze niż kosztowałoby mnie w Juli, kupiłem Nitefightera na portalu ogłoszeniowym, więc dobra barwa światła, kolimator rozpraszający i pojemniejszy akumulator wydają mi się nieco lepszą ofertą.
: środa 27 lut 2019, 00:28
autor: WB
Zeszło mi troszeczkę z testem porównawczym, ale jest
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
dzisiaj, a właściwie wczoraj odbyła się pierwsza jazda, z której wróciłem mając trochę fotek, oraz filmik, który jak to filmik, nie oddaje w pełni tego co widziało oko, ale to w zasadzie nieważne, bo wyraźnie widać jaka jest różnica w porównaniu do popularnej S2+, która świeci w lesie bardzo poprawnie.
Jako uzupełnienie pomiary poboru prądu jakie zmierzyłem na Bt40s (tani miernik z marketu)
Low 0.4A
Mid 0.8A
High 1.17A
Turbo 1.57A
https://www.youtube.com/watch?v=_2mdy0c ... e=youtu.be
[youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=_2mdy0c ... e=youtu.be[/youtube]