@contar323 - nie pchaj się w rowerowy świat z lampką na XHP50 pędzoną 18650 - to za słabe ogniwo do tak mocnej diody - owszem jest ona wydajna i to bardzo ale zdecydowanie wygodniejszym i równie sprawnym jest posiadanie 2 latarek typu Convoy S2+ z optyką 10-25 stopni i drugą 20x60.
Tu masz to co chcesz zrobić
viewtopic.php?t=22762 jedyna różnica to zamiast refa (który na rowerze trochę razi jednak koroną) optyka podniesiona na jakimś klocku aluminiowym lub miedzianym - Bocian chyba i greg takie robią - więcej powiedzieliby na ten temat.
M1-2 z XHP50 jest dobra na przyświecenie sobie w trybie max na kilka minut, a potem robi się z tego grzałka - fajnie mieć W RĘKU chwilowe turbo 2000 lm ale masa latarki M1-2 jest odrobinę za mała a ogniwo ma za małą pojemność aby wykrzesać z niej to czym może być. Idealna bateryjka pod XHP zakładając jednoogniwowy korpus to 21700 lub 26650 ...
Elsor to dobrze już ...4 lata temu rozwiązał
viewtopic.php?p=158650 - na samym dole sa fajne obrazki jego wypocin i ostatecznego rozwiązania, z czego to:
upload_img/obrazki/IMG_53b9c249ac15e4191.jpg uważam za podstawowe i naprawde idealnie dopracowane, do długich nie ma obrazka ale 10 stopni da moim zdaniem idealny "przecinek" w razie WU.
Myślę, że ze względu na to iż obecnie dostępne ledy są ok. 25% wydajniejsze to sensowne rozwiązanie dałoby się zrobić oszczędnie i optymalnie na 2xS3 z optyką 10-25 i 20x60 ... na diodzie Luxeon V
bo 4000K to bardzo ładna barwa jest ...
Sam używam w zasadzie S3 z optyką Yajamej
10 stopni - na drogach sprawdza się znakomicie - z tym że ja mam inny rower i nie potrzebuje specjalnie szerokiego światełka choć czasem zmieniam optykę na 20x60 to jakoś MNIE nie urzekła - kwestia wysokości montażu światełka - kierownica normalnego roweru jest na wysokości ok. 120cm - ja mam inaczej
i złoty cytat:
ElSor pisze:Do rekreacyjnej jazdy 1000lm spokojnie wystarczy i ważniejsze jest dobre rozłożenie światła niż jego nadmierna ilość skierowana po prostu do przodu. Dużo przyjemniej jeździ mi się na swoich szeroko rozstawionych w trybach dających ~300lm niż z 1 świecącą na wprost z mocą 1000lm.
S2+ z owalnym światłem będzie dobry na początek jako jedyne światło do jazdy rekreacyjnej, za czasem będziesz mógł dołożyć S2, żeby czuć się pewniej przy wyższych prędkościach i móc szybciej przewidywać nadchodzące sytuacje na ścieżce.
Dodatkowo CRI w ledach przy dynamicznej jeździe jest moim zdaniem demonizowane/przesadzone - przy statycznym delektowaniu się barwami lub płynnym ale wolnym przemieszczaniu źródła światła np. przy filmowaniu czy obserwacji czegoś ma to sens, im szybszy ruch plus chęc szczegółowego "wsysaniu okiem" szczegółów ilość światła do rozświetlenia terenu rośnie geometrycznie - spójrz na stadion w meczu międzynarodowym w kolorowej TV i 65 cali i 4K - trzeba gigamocy aby szybką akcję kolorowo ubranych facetów dostrzegać z rozróżnieniem na piksele. A potem zerknij na podobnie szybką akcję na orlikach - niby tez emocje i nawet szczegóły da się rozróżnić ale ... dużo mniejszym/tańszym kosztem.
Krótko - najpierw światło, potem rozkład, potem możliwość stopniowania ilości a na końcu daleko gdzieś to CRI ...
Zresztą ostatnio sprawdzałem ciekawostkę - moje czopki i pręciki poddałem doświadczeniu statycznemu - zapaliłem sobie zooma Palighta (z taka diodą
https://led4power.com/product/new-osram ... dtp-mcpcb/ CRI 70?) i oświetliłem kolorową szmatę z odległości ok 10m, koło szmaty dałem miernik luksomierz i starałem się ustalić ile luksów muszę mieć abym rozpoznawał kolory (prąd w diodę ok. 300mA i ok. 80 lumenów i zmiana strumienia przez ogniskowanie). Wyszło, że kolor zaczynam rozpoznawać przy ok. 15 luxach a komfortowo dopiero przy ok. 50 luxach.
Z kolei na innej latarce z taką diodą
https://led4power.com/product/luxeon-mz ... dtp-mcpcb/ - barwa 5700K i CRI 90+ rozpoznawanie barw (szczególnie czerwonopodobnych) zaczęło się w okolicach 10 luxów i pełna rozróżnialność ok. 35 luxów.
Przekładając to na proporcje CRI90 pozwala MI dostrzec kolory w pełnej krasie przy ok. 30% mniejszej mocy niż przy CRI70 przy czym jest to percepcja statyczna, im szybszy ruch latarkami tym jakoś mi było wszystko jedno jaki kolor ma szmata
a bardziej gdzie znajduje się snop światła - wprawdzie obydwa światła są zimne i "dostrzegalność jakościowa" jest po stronie CRI90 ale ... nie umiem powiedziec w 100% czy to jakaś super przewaga bo ... podniesienie mocy do 25% na latarce CRI70 spowodowało że ... widziałem więcej
Stąd:
- jeśli moc światła idzie w parze z jakością - ma to sens
- jeśli mam epatować CRI90+ za większe pieniądze .. .wole używac 2 mocnych latarek z CRI70 ale w okolicach 4000K - bo to dobra barwa jest
- DLA MNIE na pewno ...
Poza tym wsparło/potwierdziło to jedynie wiedzę zawodową i tyle było prób