Strona 1 z 1
Jak rozpoznać światła samochodowe typu 'flat-beam headlight'
: czwartek 17 sty 2019, 22:56
autor: mstankie
Cześć!
Zamierzam kupić auto w Polsce i sprowadzić je do Wielkiej Brytanii, gdzie chwilowo mieszkam.
Ponieważ będę chciał je tam zarejestrować, muszę zmienić lampy przednie, aby odpowiadały ruchowi lewostronnemu.
Zgodnie z wymogami dot. rejestracji aut importowanych spoza GB, lamp nie trzeba zmieniać gdy auto ma fabrycznie zainstalowane reflektory 'flat-beam':
Original factory fitted flat-beam headlights (we can not accept a right dipping beam that is adjusted to flat-beam unless that is a standard
feature of the vehicle, e.g. done via operation of a lever)
Czy ktoś wie co to są flat-beam headlights i jak rozpoznać czy auto ma właśnie takie?
Auto które chcę kupić to Renault Grand Scenic IV (2018).
Dzięki!
: piątek 18 sty 2019, 07:50
autor: Fluxor
Wszystko jest opisane np w tym dokumencie
http://www.headlamp-shop.com/wp-content ... ations.pdf
Rozkład światła z reflektora UK powinien wyglądać tak
Rozkład z Flat Beam powinien wyglądać tak:
Większość nowych samochodów z reflektorami XEON lub LED ma właśnie taki Flat Beam rozkład światła.
Patrz jak świecą światła samochodów stojących w korku obok.
: piątek 18 sty 2019, 08:29
autor: Mieciu
Czy to nie jest tak, że u nas światło prawe powinno świecić nieco wyżej (na pobocze)?
U mnie w starym gracie świeci tak jakby odwrócić ten obrazek z UK o 180°.
Od 12 lat przechodzi badania techn. i nigdy diagnosta do świateł się nie czepiał.
: piątek 18 sty 2019, 08:37
autor: Fluxor
Mieciu, w załączonym dokumencie jest to opisane.
: piątek 18 sty 2019, 09:53
autor: Mieciu
no tak, za leniwy byłem żeby otworzyć pdf'a
: piątek 18 sty 2019, 12:43
autor: mstankie
Jak dobrze z mądrym pogadać!
Wielkie dzięki, wszystko jest teraz jasne.
A czy ktoś (nie będę ukrywał, że patrzę na @Fluxor) wie czy w Polsce można zarejestrować auto z lampami dostosowanymi ruchu i prawo- i lewostronnego? -Mam na myśli to oznaczenie ze strzałkami w obydwie strony nad symbolem E4.
: piątek 18 sty 2019, 13:02
autor: Fluxor
Reflektor z dwoma strzałkami nazywany jest także symetrycznym i takie są stosowane np. w USA.
Świecą z płaską linią odcięcia:
Europejskie są asymetryczne i powinny świecić tak:
Wg przepisów należy asymetryczny przerobić na symetryczny, żeby jeździć w Europie.
Przy okazji dowiedziałem się do czego służy ruchoma przysłona w moich reflektorach samochodowych. Mogę zrobić sobie zarówno symetryczny jak i asymetryczny reflektor.
: piątek 18 sty 2019, 23:27
autor: skaktus
Fluxor, odcięcie na drugiej fotce jest dla xenonu, dla halogenu jest nieco inne, ale "założenie" identyczne.
: niedziela 20 sty 2019, 20:43
autor: zrazik
skaktus pisze:Fluxor, odcięcie na drugiej fotce jest dla xenonu, dla halogenu jest nieco inne, ale "założenie" identyczne.
Dokładnie dla ksenonu i leda fabrycznego
Parę lat temu rejestrowałęm amerykańca i się nie czepiali przy przeglądzie rejestracyjnym, za to czasem na okresowym potrafią się uczepić płaskiego odcięcia.
W niektórych modelach występowała ruchoma przesłona soczewki i wystarczyło śrubokrętem pokręcić by zmienić, ale to tak ok 2005r
W nowych autach jak masz matrix beam etc to zmieniasz na ekraniku ew przez interfejs LHD/RHD i gotowe. Przy zwykłych ledach/ksenonach/halogenach to najtaniej kupić lampy z anglika na alle czy olx, całe lub same wnętrza i dać do wymiany bebechów. 1000zł doliczyć do ceny auta i gotowe
: niedziela 20 sty 2019, 23:27
autor: Fluxor
Mam Forda z 2001 r. z soczewkowymi reflektorami i ma ruchomą przesłonę tzn. manualnie ruchomą jak się rozbierze reflektor i samemu przestawi.
Zastanawiało mnie po co to jest. Na zdjęciu widać jak wygląda ruchoma przesłona.
: niedziela 20 sty 2019, 23:52
autor: BKK
A co one takie ospowate?
: poniedziałek 21 sty 2019, 08:02
autor: Fluxor
BKK pisze:A co one takie ospowate?
Zużyte. Dostały nową powłokę.