Ładowanie akumulatorów Graphite Energy+ ładowarką IMAX B6
: wtorek 04 gru 2018, 22:05
Witam serdecznie. Zakupiłem ostatnio szlifierkę akumulatorową marki Graphite, a do niej 2 akumulatory 18V 4Ah tej samej marki. Akumulatory wykonane oczywiście w technologii Li-ion, w środku prawdopodobnie 10 akumulatorów wysokoprądowych 18650 połączonych w pakiet 5S2P. Nie kupowałem do nich dedykowanej ładowarki, bo posiadam kilka ładowarek modelarskich (Dwa IMAXy B6 oraz jednego no-name), którymi zamierzam ładować wspomniane wyżej akumulatory. Moje pytanie jest następujące: czy akumulatory Graphite Energy+ posiadają układ BMS który potrzebuje stałego napięcia końcowego (5*4.2V = 21V) czy może zastosowane BMSy regulują tylko napięcia na celach, a mimo to i tak wymagają metody ładowania CC CV? Spotykałem się z takimi i takimi (przynajmniej na aliexpress, ale marka Graphite produkowana jest w chinach, więc wolę zapytać), niespecjalnie mam ochotę rozbierać nowe akumulatorki, więc zwracam się z tym pytaniem tutaj. Jeśli ktoś z was posiada zarówno ładowarkę jak i akumulatorki, to czy mógłby dla mnie zmierzyć napięcie ładowania przy rozładowanych akumulatorkach? jeśli ładowarka to tak naprawdę tylko zasilacz o napięciu wyjściowym 21V to czy mimo to mogę bezpiecznie ładować akumulatorki metodą CC CV jako zwykły pakiet 5S? Dodam tylko, że moja decyzja nie jest kierowana jedynie oszczędnością, a bardziej wygodą - chciałbym móc ładować akumulatorki także w terenie, np. z większego pakietu, ładowarka IMAX upraszcza to znacznie bo zakres jej napięcia wejściowego to 11-18V, natomiast oryginalna ładowarka graphite potrzebuje 230VAC, przez co musiałbym dodatkowo zaopatrzyć się w odpowiedni inverter. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Chciałbym jeszcze dodać, że na zdjęciach katalogowych oryginalna ładowarka ma tylko 2 piny, więc zakładam (co chyba oczywiste) że balansowanie ogniw zapewnia układ wewnątrz baterii.
Chciałbym jeszcze dodać, że na zdjęciach katalogowych oryginalna ładowarka ma tylko 2 piny, więc zakładam (co chyba oczywiste) że balansowanie ogniw zapewnia układ wewnątrz baterii.