Strona 1 z 1
Convoy C8+ na światła długie
: środa 28 lis 2018, 11:44
autor: pawelj5
Witam.
Używam lampki przedniej Philips Saferide 80. Świeci przyzwoicie i nie oślepia. Jednak przy większych prędkościach światła jest za mało. Zamontowałem więc Convoya C8+ jako "długie". Światła jest dużo i zasięg też ogromny, ale świeci mocno w punkt. Nie potrzebuję zasięgu 200m, lepiej byłoby gdyby snop światła był szerszy a zasięg wystarczy w okolicach 80-100m. Czy jest jakieś rozwiązanie na taki efekt? Znalazłem
reflektor OP dedykowany do XPL-HI, ale to chyba nie będzie to czego bym chciał.
: środa 28 lis 2018, 12:44
autor: plecho1
A jaką masz diodę w tej latarce?
Prawdopodobnie wystarczyła by Ci Convoy S2+, było by bliżej i znacznie szerzej.
: środa 28 lis 2018, 14:32
autor: Mociumpel
C8 to zawsze będzie świecił punktowo - zmiana refa na OP nie pomoże.
Najbardziejne byłoby rozwiązanie 2 w 1 - "gupi" Convoy S2+ z odpowiednio dobrana optyką (przykładowa wymiana
viewtopic.php?t=14347) np. na 10 lub 25-stopniowy powinna pomóc Ci widzieć i blisko i daleko.
Niestety nikt nie podpowie Ci jaki najlepszy "soczewek" włożyć - tutaj każdy ma swoje wymagania "naoczne empiryczne" - ja jeżdżę na 10 stopniowym a światełko jest dość nisko nad ziemią (ok. 60 cm - więc przy okazji nie oślepiam z tym kątem) a niesie daleko - przy dużych prędkościach szosowych szerokość nie jest potrzebna.
: środa 28 lis 2018, 15:07
autor: pawelj5
Mociumpel pisze:przy dużych prędkościach szosowych szerokość nie jest potrzebna.
To zależy od terenu. Mam po drodze zjazdy z zakrętami i przydałby się szerszy snop światła. Do S2 wybór soczewek i kolimatorów jest bardzo duży, a do C8 nie mogę znaleźć nic co by się nadawało.
: środa 28 lis 2018, 15:11
autor: plecho1
Bo C8 miały raczej tylko odbłyśniki, są to raczej typowe szperacze a nie latarki EDC.
: czwartek 29 lis 2018, 11:17
autor: pawelj5
W takim razie chyba nie trafiłem z zakupem.
: czwartek 29 lis 2018, 11:49
autor: Mociumpel
no chyba nie ...
Ale zawsze możesz sprzedać za 2/3 ceny i kupic dowolnego taniego S2+ za 12 dolarów z prądem 2,1A i mieć to o czym marzyłeś kupując C8
: czwartek 29 lis 2018, 13:18
autor: Dziubek
2/3 ceny ? On w kraju jeszcze swój narzut może zrobić i zarobi parę groszy. Chyba że latarka ma już trochę czasu, ale i tak ten sprzęt trzyma cenę.
: czwartek 29 lis 2018, 14:45
autor: pawelj5
Dzięki za rady. Muszę to przemyśleć. Jeżeli zdecyduję się na zmianę latarki, to czy są jakieś przeciwwskazania do zbudowania Convoya S2 z diodą XPL-HI i sterownikiem 2,8A?
: czwartek 29 lis 2018, 15:07
autor: Dziubek
Żadne. Nowe wersje - cyan, purple i magenta są takie. Dodatkowo jest tam sterownik Biscotti. Simon ma je w ofercie i możesz kombinować z mocą czy diodą
https://convoy.aliexpress.com/store/gro ... 73945ikPSI
Dodatkowo 15% rabatu możesz ugrać jak coś.
Latarka będzie się grzać, to normalne. Warto chociaż pastę pod podłożem wymienić.
: czwartek 29 lis 2018, 15:34
autor: Sosenia
Jak używałem Astroluxa C8 XP-L HI to miałem podobne odczucia - za bardzo w punkt i niewiele na boki. Wymieniłem na KDLITKER C8 XHP35 HI i teraz mój S2+ XM-L2 jest ledwo widoczny przy włączonej KDL... Jest to teraz moje ulubione światełko na rower. Chętnie porównałbym do wersji na XHP50, ale kolejna C8 może być źle w domu odebrana
: czwartek 29 lis 2018, 16:56
autor: pawelj5
Zdecydowałem się na zakup S2. Porównam obie latarki, ewentualnie przetestuje jakieś kolimatory do S2 których jest spory wybór. Lepsza dla moich potrzeb latarka zostanie, a drugą spróbuję odsprzedać. Latarki używam na rowerze szosowym z kierownicą typu baranek. Żeby można było wygodnie włączać i wyłączać długie światło bez odrywania rąk od kierownicy użyłem
takiego włącznika. Chciałbym użyć tego patentu również w przypadku S2, ale nie znalazłem dedykowanego włącznika. Czy gwint końcówki w C8 i S2 jest taki sam?
: czwartek 29 lis 2018, 18:51
autor: Mociumpel