Strona 1 z 2

Latarka na światła długie na rower

: niedziela 29 lip 2018, 17:32
autor: Mr.P
Witam,

poszukuję latarki na światła długie na rower, posiadam obecnie S2 z kolimatorem 20x60 ale brakuje zasięgu, czy latarka L2 Hi SMO będzie dobrym pomysłem? Czy ktoś ma doświadczenie z mocowaniem jej do kierownicy? Jej średnica to 35mm a S2 ma 25mm więc pewnie uchwyty które mam (te popularne z allegro) nie będą kompatybilne?

: niedziela 29 lip 2018, 21:39
autor: ElSor
Mr.P pisze:czy latarka L2 Hi SMO będzie dobrym pomysłem?
Wg mnie słabym pomysłem. Pomijając rozmiary, wagę i problem z montażem to strumień światła będzie raczej za wąski i wręcz irytujący, bo będzie biegała "gdzieś z przodu" biała plama światła. Wg mnie nawet C8 może być czasem za wąska, choć u mnie jako dodatkowe długie czasem jest zakładana. Zwykłe S2 lub S2+ SMO będzie lepszym dopełnieniem na rowerze do kolimatora. Oczywiście oczekując dłuższego czasu świecenia lepiej zainwestować w coś z pakietem na kablu i wtedy masa na kierownicy nie będzie przeszkadzała.

: poniedziałek 30 lip 2018, 07:05
autor: Mr.P
No wlasnie tą L2 zainteresowałem się że względu na pojemna baterie. A czy w takim razie jest w sprzedaży jakiś battery pack do S2 i zewnętrzny wylacznik/wlacznik ewentualnie czy dało by radę coś takiego zrobić?

: poniedziałek 30 lip 2018, 12:12
autor: Dziubek
Oficjalnie nie ma, ale nie jest to technologia nie do przejścia. Pokombinować i pewnie da się coś zmajstrować. Jak nie czujesz się na siłach możesz dać ogłoszenie do odpowiedniego działu na forum.

: poniedziałek 30 lip 2018, 19:31
autor: Mr.P
Na długie lepsza S2 czy S2+?

Czy jest jakieś porówanie dystansu świecenia S2 OP i S2 SMO?
Znalazłem jedynie informacje na Fasttechu że S2 OP ma zasięg beamu 50-100m, a S2 SMO 100-200m, prawda to?

: poniedziałek 30 lip 2018, 20:14
autor: Mociumpel
To nie tak że Convoy X jest lepszy od Convoya Y - sedno tkwi w poprawnym doborze diody, odbłyśnika, jego głębokości i prądu sterownika do oczekiwanych parametrów:
1. S2+ krótkie reflektory - to skraca zasięg, S2 ma głębszy reflektor - to wydłuża zasięg.
2. reflektor SMO (gładki) wyostrza spota (powoduje wyraźniejsze oddzielenie jasnego środka od otoczki) co powoduje wydłużenie zasięgu, reflektor OP (pomarszczony) rozmazuje spota powodując skrócenie zasięgu.
3A. małe diody np. XPG3 - wydłużają zasięg, większe diody np. XPL2 skracają zasięg ALE - mała dioda to mała moc i to co duża dioda straci na zasięgu idzie nadrobić większym prądem i mocą - przy okazji jest więcej światła.
3B. diody płaskie - oskalpowane bez kopuły - specyficzna dioda - bardzo zwiększa zasięg - czasem nawet 2x.
4. prąd - im większy tym zasięg dalszy - dla Convoya stabilnym w miarę wysokim prądem przy którym latarka się nie przegrzewa jest 2,1A, przy dobrze dopracowanej termicznie z dobrym sterownikiem - do 3A.
5. barwa diody - tutaj opinie są zbalansowane - ogólnie barwa zimna "wyostrza" w nocy postrzeganie konturów ale jest męcząca, ciepła wyostrza kolory ale nie daje zasięgu - optimum to coś pomiędzy 4-5000K.

I teraz podsumowując najlepsze cechy:
- najdalszy zasięg uzyska Convoy S2 z reflektorem SMO na diodzie XP-L HI o barwie zimnej 6500K pędzony prądem 2,8-3A - nawet użyteczne 250m - na odległości 25-30m będzie to kropka nijak nieużyteczna na bliskie podglądy.
- najkrótszy zasięg uzyska Convoy S2+ z reflektorem OP na diodzie XM-L2 o barwie ciepłej 3000K pędzona prądem zbalansowanym 2,1A - powstanie bardzo przyjemna plama użyteczna na bliskie odległości.

Powyższe to podsumowanie dwóch ekstremalnych stanów "Convoyowania" reflektorami - wybierając mutacje "pomiędzy uzyskasz "coś dla siebie".

Ogólnie - najpierw zastanawiasz się co chcesz, a potem znając cechy komponentów wybierasz te, które dadzą Ci oczekiwany efekt - który i jaki Tobie będzie odpowiadał? no sorry, ale to sam sobie musisz spróbować - bezpieczny bo "średni" jest Convoy S2+ z SMO i z dioda XP-L2 2,1A - w miarę mocny, w miarę daleki i dający w miarę dużo światła.

: poniedziałek 30 lip 2018, 22:20
autor: Mr.P
Dziękuję za jasne przedstawienie sprawy Mociumpel, czy latarka z taką specyfikacją będzie ok (Convoy S2 LED Flashlight, SMO, 1*Cree XP-L HI U6-3A / 2-group 3/5 mode / 996.1LM / pure white / 1*18650)

: poniedziałek 30 lip 2018, 22:53
autor: Mociumpel
Jeśli szukasz i potrzebujesz igły to jak najbardziej.
Tu http://budgetlightforum.com/node/55883 masz na którymś zdjęć dokładne przedstawienie tego co osiągniesz - obrysowane kółkami spoty pokażą różnice w wielkości.
Jak widać z porównania S2+ na SMO nie jest wiele gorszy od S2 z SMO - zaletą/wadą? S2+ jest bardzo szeroki spill czyli otoczka - dużo więcej widać po bokach - mi akurat taki rozkład "na dalekość" przeszkadza - wole mniejsze kółko spilla.

: wtorek 31 lip 2018, 13:59
autor: murgrabia1410
A nie lepiej na długie C8 z XML2? Większa głowica, lepsze chłodzenie.

: środa 01 sie 2018, 07:35
autor: Mr.P
A dlaczego Xml a nie xpl-hi? Nie lepsza ta druga dioda?

: środa 01 sie 2018, 10:03
autor: murgrabia1410
Z xp-l hi. Będzie bardzo wąsko świecić. Jak szperacz - thrower. Na rower to się nie nadaje.

: środa 01 sie 2018, 13:52
autor: Mociumpel
Przy tym samym rozmiarze reflektora widoczna różnicę w wielkości spota wprowadza wielkość diody - czy to pozorna (dioda standard czyli z kopułką) czy też realna - dioda skalpowana czyli HI.
Reflektor OP ładnie rozmywa spota co jest moim zdaniem pożądane przy "paczaniu" pod nogi lub niedaleko od siebie - tutaj bardzo ładnie właśnie sprawdzają się Convoye S2+ - bardzo miękkie przejścia są dobre.

: czwartek 02 sie 2018, 17:11
autor: Mr.P
Znalazłem włącznik na kabelku do latarki C8 na znanym serwisie aukcyjnym, pytanie czy będzie też pasował do S2? To cały element ktory jest nakrecany tam gdzie oryginalnie jest przycisk do włączania/wyłączania?

: czwartek 02 sie 2018, 19:22
autor: pietros
Nie, nie będzie pasował. I do każdej C8 też nie będzie pasował, bo wychodziły kolejne wersje z różnymi gwintami.

: piątek 03 sie 2018, 00:35
autor: Dziubek
https://www.banggood.com/Convoy-C8-Tail ... rehouse=CN Podmieniasz dupkę latarki na tą z s2+ i wszystko śmiga.