Jeśli nie drugi Convoy to co ??
Jeśli nie drugi Convoy to co ??
Hej,
Obecnie mam standardowego Convoya S2+ na kierownicy.
W lesie jest fajnie, ale brakuje mi światła w zakrętach na krętych singletrackach.
Przydałaby sie tez wieksza glebia ostrosci, stad pomysł na drugiego Convoya na kask, z jakims wąskim kolimatorem (no właśnie ile stopni?)
A moze jednak nie? Co proponujecie w zamian??
Moze Skilhunt H03 na kierownice, a obecny Convoy po zmianie optyki na kask?
Dodatkowo skilhunt zastapilby moja wysluzona Tikke xp, jako czolowke turystyczna/edc.
Any thoughts?
Obecnie mam standardowego Convoya S2+ na kierownicy.
W lesie jest fajnie, ale brakuje mi światła w zakrętach na krętych singletrackach.
Przydałaby sie tez wieksza glebia ostrosci, stad pomysł na drugiego Convoya na kask, z jakims wąskim kolimatorem (no właśnie ile stopni?)
A moze jednak nie? Co proponujecie w zamian??
Moze Skilhunt H03 na kierownice, a obecny Convoy po zmianie optyki na kask?
Dodatkowo skilhunt zastapilby moja wysluzona Tikke xp, jako czolowke turystyczna/edc.
Any thoughts?
Ostatnio zmieniony środa 20 cze 2018, 17:56 przez mmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
--
mmateusz
mmateusz
Na długie to może Convoy C8 lub z ciekawszą diodą coś takiego http://www.kaidomain.com/p/S026929.KDLI ... ight-Black
Przy specjalizacji laterek - jedna w dal druga do bliży - Convoy S2+ 60x20 na blisko https://www.youtube.com/watch?v=EZSoKGhudvM (czyli obecna zostaje wymiana tylko optyki) i na dalsze dystanse S2 (bez plusa) z gładkim reflektorem SMO, można w wersji XP-L Hi - znacznie poprawi to zasięg.
Zasada działania - S2+ 60x20 oswietla to co przed kołem i mocno na boki - zasięg 7-10m, S2 SMO spotem (czyli tym jasnym w środku ) oświetli to co daleko - do 25-30m, a spillem(czyli to co jest wkoło spota - delikatnie teren za zasięgiem s2+ 60x20
Zasada działania - S2+ 60x20 oswietla to co przed kołem i mocno na boki - zasięg 7-10m, S2 SMO spotem (czyli tym jasnym w środku ) oświetli to co daleko - do 25-30m, a spillem(czyli to co jest wkoło spota - delikatnie teren za zasięgiem s2+ 60x20
Właśnie nie wiem, czy potrzebna mi jest szersza optyka, czy też druga lampka na kasku, do 'celowania' w zakręt. Albo i to i to
Da się uzyskać efekt świecenia taki jaki ma S2 w S2+ za pomocą zmiany OP na kolimator (ile stopni) ?
A skilhunt jak świeci w porównaniu do S2+/S2?
Da się uzyskać efekt świecenia taki jaki ma S2 w S2+ za pomocą zmiany OP na kolimator (ile stopni) ?
A skilhunt jak świeci w porównaniu do S2+/S2?
Ostatnio zmieniony czwartek 21 cze 2018, 15:25 przez mmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
--
mmateusz
mmateusz
Może coś takiego
https://youtu.be/s6ZFbl40BNU
https://youtu.be/s6ZFbl40BNU
natek - ale po co osobie której "prawie" starcza S2+ wiadro światła o mocy 40W i zapewne ok. 4000 lm z dodatkowym balastem ogniw na bagażniku/ramie/inne miejsce - toż to rozrzutność godna ... politowania?
Takie światło idealnie nadaje się aby "pokazać moc" lub dla "wariata gór" zjeżdżającego na złamanie karku nocą po wertepach na krechę z jakiejś górki ...
Odpowiednia optyka dwóch niewielkich latarek na 40-50% mocy wygeneruje ok. 800-1000 lumenów i 2000 lm na 100 ja trzeba będzie, o odpowiednim rozkładzie światła przy 1/10 masy wynalazka z jutuba - może to i fajne epatować mocą ale czy potrzebne do frajdy jazdy nocą - nie dość że taka ilość światłą przepala oko to jeszcze żre prądu z ogromnej baterii jak smok...
No ale co kto lubi.
mmateusz - podciągnij się trochę z fizyki i przyjrzyj się swojemu Convoyowi uważniej:
- reflektor płytki tworzy mocny środek którego wymiar zależy od wielkości leda i (im większy tym spot większy) i od płytkości refa (im płytszy tym szerzej świeci) - S2+ świeci "dość szeroko" - to "dość" to pojęcie względne dla jednych za szeroko dla innych w sam raz.
- reflektor głęboki tworzy mniejszego spota przy tej samej diodzie co w S2+
- mniejsza dioda stworzy jeszcze mniejszy spot, większej niż XM-L2 do S2 nie wepchasz bez modzenia
- wpychanie do S2+ TIR-a o kącie wiązki 15-30 stopni - pozwoli CI uzyskać równomierne "długie" (osobiście polecałbym coś między 10-15 stopni z druga 60x20) jako uzupełnienie do drugiej latarki - co ważne obie takie same to części zamienne gdyby "coś".
Z powyższego - S2+ ze względu na łatwość wymiany refa i optyki stanowi dobra podstawę do regulacji szerokości wiązki w łatwy samodzielny sposób.
Takie światło idealnie nadaje się aby "pokazać moc" lub dla "wariata gór" zjeżdżającego na złamanie karku nocą po wertepach na krechę z jakiejś górki ...
Odpowiednia optyka dwóch niewielkich latarek na 40-50% mocy wygeneruje ok. 800-1000 lumenów i 2000 lm na 100 ja trzeba będzie, o odpowiednim rozkładzie światła przy 1/10 masy wynalazka z jutuba - może to i fajne epatować mocą ale czy potrzebne do frajdy jazdy nocą - nie dość że taka ilość światłą przepala oko to jeszcze żre prądu z ogromnej baterii jak smok...
No ale co kto lubi.
mmateusz - podciągnij się trochę z fizyki i przyjrzyj się swojemu Convoyowi uważniej:
- reflektor płytki tworzy mocny środek którego wymiar zależy od wielkości leda i (im większy tym spot większy) i od płytkości refa (im płytszy tym szerzej świeci) - S2+ świeci "dość szeroko" - to "dość" to pojęcie względne dla jednych za szeroko dla innych w sam raz.
- reflektor głęboki tworzy mniejszego spota przy tej samej diodzie co w S2+
- mniejsza dioda stworzy jeszcze mniejszy spot, większej niż XM-L2 do S2 nie wepchasz bez modzenia
- wpychanie do S2+ TIR-a o kącie wiązki 15-30 stopni - pozwoli CI uzyskać równomierne "długie" (osobiście polecałbym coś między 10-15 stopni z druga 60x20) jako uzupełnienie do drugiej latarki - co ważne obie takie same to części zamienne gdyby "coś".
Z powyższego - S2+ ze względu na łatwość wymiany refa i optyki stanowi dobra podstawę do regulacji szerokości wiązki w łatwy samodzielny sposób.
Ostatnio zmieniony piątek 22 cze 2018, 05:54 przez Mociumpel, łącznie zmieniany 1 raz.
Mociumpel dzieki.
taka opcja wydaje sie najlepsza:
drugie S2+, garść kolimatorów i testy bezpośrednio w lesie.
Nie ma zagrożęnia, że C8, czy S2 mi nie podpasuje.
taka opcja wydaje sie najlepsza:
drugie S2+, garść kolimatorów i testy bezpośrednio w lesie.
Nie ma zagrożęnia, że C8, czy S2 mi nie podpasuje.
Ostatnio zmieniony piątek 22 cze 2018, 16:38 przez mmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
--
mmateusz
mmateusz
zalezy mi na drugiej lampce jak najbardziej uniwersalnej, wiec drugi konwoj odpada na rzecz H03. i teraz, która wersja:
a) Convoy S2+ z kolimatorem 20x60 na kierownice + Skilhunt H03R na kask. wydaje sie sensowne, ale czy H03R nadaje sie tez na spacer do lasu? wiec może:
b) odwrotnie Skilhunt H03 na kiere + Convoy z wąskim kolimatorem na kask.
wtedy H03 tez sie nadaje jako czolowka do lasu, bo lepiej rozprasza.
c) Jest jeszcze H03F, ale nie ufam tej klapce.
a) Convoy S2+ z kolimatorem 20x60 na kierownice + Skilhunt H03R na kask. wydaje sie sensowne, ale czy H03R nadaje sie tez na spacer do lasu? wiec może:
b) odwrotnie Skilhunt H03 na kiere + Convoy z wąskim kolimatorem na kask.
wtedy H03 tez sie nadaje jako czolowka do lasu, bo lepiej rozprasza.
c) Jest jeszcze H03F, ale nie ufam tej klapce.
Ostatnio zmieniony wtorek 26 lut 2019, 19:09 przez mmateusz, łącznie zmieniany 1 raz.
--
mmateusz
mmateusz