B&M LUMOTEC IQ CyoT LED senso Premium 42/6V - jak podłąc
: niedziela 13 maja 2018, 18:46
Zgubiłem moją X1 z 3xXP-L i owalną optyką, a że jeżdżę na rowerze cały rok, stanąłem przed koniecznością zakupu (do jesieni) czegoś nowego, najlepiej nieoślepiającego otoczenie (bo jednak X1 czy to ze zwykłą czy owalną optyką, nadaje się raczej na drogi niepubliczne).
Kupiłem więc na Allegro lampę rowerową BUSCH & MULLER LUMOTEC IQ Cyo T LED senso Premium 42/6V DC (tylko Niemcy mogą wymyślać takie długie zbitki słowne). Wydawało mi się, że zrobiłem doskonały interes, kupując w niskiej cenie lampkę mocną (80lx), z odcięciem, uniwersalną bo napędzaną prądem o napięciu 6-42V (model dedykowany do e-Bike'ów). Tyle, że teraz… nie mam pojęcia jak to podłączyć. Z lampy wychodzą dwie pary kabli. Czarny i czarno-biały oraz czarny i czarno-czerwony. Znalazłem instrukcję (ale do wersji napędzanej dynamem), z której wynika, że:
czarno-biały -> zasilenie „masa”
czarny -> zasilanie „+”
czarno-czerwony -> WY na lampkę tylną „masa”
czarny -> WY na lampkę tylną „+ 6V”
Zastanawia mnie brak jakiegokolwiek włącznika. Czy to możliwe, że ten model podpina się pod sterownik e-Bike'a i bez tego lampki nie uruchomię? Dodatkowo, ten model posiada czujnik jasności i samodzielnie przełącza się pomiędzy światłem do jazdy w dzień a światłem do jazdy w nocy (a więc moim zdaniem lampka powinna mieć przełącznik czterostanowy: OFF - tylko ś.dzienne - tylko ś.nocne - AUTO, a takiego przełącznika nie ma)
Podpiąłem czarny i czarno-biały do źródła napięcia 11V (rozbebeszona bateria laptopowa) i… nic. A więc jak ją uruchomić?
Miernik wskazał, że pomiędzy czarnym z jednej pary a czarnym z drugiej pary jest zwarcie. To by sugerowało, że to jednak czarny jest masą.
Czy dysponując zwykłym miernikiem elektronicznym i nie rozbierając lampki, jestem w stanie odkryć rzeczywiste przeznaczenie poszczególnych przewodów?
Kupiłem więc na Allegro lampę rowerową BUSCH & MULLER LUMOTEC IQ Cyo T LED senso Premium 42/6V DC (tylko Niemcy mogą wymyślać takie długie zbitki słowne). Wydawało mi się, że zrobiłem doskonały interes, kupując w niskiej cenie lampkę mocną (80lx), z odcięciem, uniwersalną bo napędzaną prądem o napięciu 6-42V (model dedykowany do e-Bike'ów). Tyle, że teraz… nie mam pojęcia jak to podłączyć. Z lampy wychodzą dwie pary kabli. Czarny i czarno-biały oraz czarny i czarno-czerwony. Znalazłem instrukcję (ale do wersji napędzanej dynamem), z której wynika, że:
czarno-biały -> zasilenie „masa”
czarny -> zasilanie „+”
czarno-czerwony -> WY na lampkę tylną „masa”
czarny -> WY na lampkę tylną „+ 6V”
Zastanawia mnie brak jakiegokolwiek włącznika. Czy to możliwe, że ten model podpina się pod sterownik e-Bike'a i bez tego lampki nie uruchomię? Dodatkowo, ten model posiada czujnik jasności i samodzielnie przełącza się pomiędzy światłem do jazdy w dzień a światłem do jazdy w nocy (a więc moim zdaniem lampka powinna mieć przełącznik czterostanowy: OFF - tylko ś.dzienne - tylko ś.nocne - AUTO, a takiego przełącznika nie ma)
Podpiąłem czarny i czarno-biały do źródła napięcia 11V (rozbebeszona bateria laptopowa) i… nic. A więc jak ją uruchomić?
Miernik wskazał, że pomiędzy czarnym z jednej pary a czarnym z drugiej pary jest zwarcie. To by sugerowało, że to jednak czarny jest masą.
Czy dysponując zwykłym miernikiem elektronicznym i nie rozbierając lampki, jestem w stanie odkryć rzeczywiste przeznaczenie poszczególnych przewodów?