Strona 1 z 1

B&M LUMOTEC IQ CyoT LED senso Premium 42/6V - jak podłąc

: niedziela 13 maja 2018, 18:46
autor: PawelPe
Zgubiłem moją X1 z 3xXP-L i owalną optyką, a że jeżdżę na rowerze cały rok, stanąłem przed koniecznością zakupu (do jesieni) czegoś nowego, najlepiej nieoślepiającego otoczenie (bo jednak X1 czy to ze zwykłą czy owalną optyką, nadaje się raczej na drogi niepubliczne).

Kupiłem więc na Allegro lampę rowerową BUSCH & MULLER LUMOTEC IQ Cyo T LED senso Premium 42/6V DC (tylko Niemcy mogą wymyślać takie długie zbitki słowne). Wydawało mi się, że zrobiłem doskonały interes, kupując w niskiej cenie lampkę mocną (80lx), z odcięciem, uniwersalną bo napędzaną prądem o napięciu 6-42V (model dedykowany do e-Bike'ów). Tyle, że teraz… nie mam pojęcia jak to podłączyć. Z lampy wychodzą dwie pary kabli. Czarny i czarno-biały oraz czarny i czarno-czerwony. Znalazłem instrukcję (ale do wersji napędzanej dynamem), z której wynika, że:

czarno-biały -> zasilenie „masa”
czarny -> zasilanie „+”
czarno-czerwony -> WY na lampkę tylną „masa”
czarny -> WY na lampkę tylną „+ 6V”

Zastanawia mnie brak jakiegokolwiek włącznika. Czy to możliwe, że ten model podpina się pod sterownik e-Bike'a i bez tego lampki nie uruchomię? Dodatkowo, ten model posiada czujnik jasności i samodzielnie przełącza się pomiędzy światłem do jazdy w dzień a światłem do jazdy w nocy (a więc moim zdaniem lampka powinna mieć przełącznik czterostanowy: OFF - tylko ś.dzienne - tylko ś.nocne - AUTO, a takiego przełącznika nie ma)

Podpiąłem czarny i czarno-biały do źródła napięcia 11V (rozbebeszona bateria laptopowa) i… nic. A więc jak ją uruchomić?

Miernik wskazał, że pomiędzy czarnym z jednej pary a czarnym z drugiej pary jest zwarcie. To by sugerowało, że to jednak czarny jest masą.
Czy dysponując zwykłym miernikiem elektronicznym i nie rozbierając lampki, jestem w stanie odkryć rzeczywiste przeznaczenie poszczególnych przewodów?

Obrazek

: niedziela 13 maja 2018, 20:42
autor: murgrabia1410
Zobacz TUTAJ..
Ogólnie tam piszą tak : "„reflektor przeznaczony jest do zasilania z dynama (napięcie AC) Tylko.
Jeśli wymagają specjalnej wersji E-Bike reflektora dla napięć DC od 6 do 42 V, należy skontaktować się z serwisem.
Kiedy zasilane napięciem stałym, polaryzacja połączenia musi być odwrócona: masa podłączona do +, prąd podłączony do -. "

W przypadku Cyo (bez T):

"Podłączenie do akumulatora
Jeśli podłączysz reflektor do akumulatora (całkowicie na własne ryzyko), upewnij się, że przestrzegasz prawidłowej biegunowości, tj." Plus "do wlotu ziemi i" minus "do prądu Maks. jasność osiąga się przy napięciu między 7,2 a 7,5 V (nie można przekroczyć 7,5 V). "

: poniedziałek 14 maja 2018, 21:25
autor: PawelPe
Dzięki. Skupiłem się na poszukiwaniu instrukcji i ... nie wpadłem na poszukiwanie na anglojęzycznych forach : -/

Zgodnie ze sugestią, podłączyłem odwrotnie parę kabli zasilających (czyli czarny do masy a czarno-biały do "+") i... działa. Ale działają wyłącznie diody do jazdy dziennej. Lampa nie przełącza się na tryb nocny, choćby nie wiem jak ciemno było dookoła.
Z dwojga złego, wolałbym by lampa działał przez cały czas w trybie nocnym.

Co ciekawe, na pozostałych dwóch przewodach, które w wersji pod dynamo służą do podłączenia tylnej lampy, tu nie pojawia się żadne napięcie. Zwierałem je - bez zmian.

: sobota 02 cze 2018, 00:14
autor: Tom.O
Bo tylna pewnie jest uruchamiana jak przednia przechodzi w tryb oświetlenia nocnego.

: niedziela 03 cze 2018, 21:54
autor: zlp
Tył lampy nie jest włącznikiem?
Sprawdź czy daje się przekręcić.

: sobota 09 cze 2018, 19:50
autor: Fraxinus
zlp pisze:Tył lampy nie jest włącznikiem?
Sprawdź czy daje się przekręcić.
Z tyłu lampki jest atrapa przełącznika, jest tam też oczko czujnika zmierzchowego, nic przekręcić się nie da. Zasilanie to kabelki z szerszymi wsuwkami, czerwono czarny kabel to +, czarny -. Cienkie wsuwki to wyjście na tylną lampkę. Rzeczywiście odwrotne podłączenie zasilanie do "cieńszych" kabelków skutkuje świeceniem ledów "dziennych". Ciekawostka jest taka, że przy prawidłowym podłączeniu zasilania świecą jednocześnie ldedy dzienne i ten główny w reflektorze. Kiedy jest jasno mocno świecą dzienne a słabo główny, kiedy jest ciemno - odwrotnie, mocniej główny a słabiej dzienny. Mądrze pomyślane. Jeżeli u Ciebie jest inaczej to chyba jest coś nie tak. Rozebranie lampy jest nieskomplikowane, trzeba wykręcić śrubkę od dołu, trzymającą i chłodzącą ledy dzienne, następnie zdjąć daszek-radiator, po czym śrubokrętem podważyć odbłyśnik od dołu-dokładnie na środku, odepchnąć go od obudowy.
Ogólnie lampka fajna, rozkład światła ma super tylko barwa mocno zimna. Siedzi tam Osram Oslon, da się znaleźć coś cieplejszego/wydajniejszego w jego miejsce?

: środa 24 paź 2018, 23:27
autor: brute4c
Jak, że to mój pierwszy post na forum, to chciałem się serdecznie przywitać. Nie jestem tu do końca taki nowy. Forum pomogło mi kilka razy w podjęciu decyzji zakupowych, ale teraz pierwszy raz jestem zmuszony coś rzeczywiście napisać.

Otóż też kupiłem wyżej wspomnianą lampkę, a że mam też niewykorzystane dynamo w piaście to chciałem komplet jakoś połączyć. Chociaż sprzedawca zapewnia, że lampka powinna działać bez problemu z dynamem, tylko może migotać to i tak wolałbym aby to połączenie było trochę bardziej finezyjne.

Wydaje mi się, że potrzebne jest jakieś zabezpieczenie przez zbyt wysokim napięciem z dynama i jakiś kondensator na podtrzymywanie na postoju. Myślałem o jakimś super-kondensatorze o pojemności 350F. Powiedzmy, że w przyszłości chciałbym mieć tam jeszcze ogniwo 18650 i zintegrowaną ładowarkę na USB, ale na tą chwilę potrzebuję tylko zasilić lampkę z dynama i o ile się da to jakoś podtrzymywać światło na postoju, albo chociaż niwelować spadki mocy światła przy zmniejszaniu prędkości. Czy ktoś jest w stanie poratować mnie jakimś prostym schematem, żebym bez wiedzy elektronicznej poradził sobie ze złożeniem tego?

Gdyby ktoś miał pomysł jakiego mocniejszego leda można tam wsadzić to też było super, gdyby się tym podzielił.

PS. Zacząłbym od mostka prostowniczego z dwoma małymi kondensatorami dla wygładzenia napięcia, plus jakieś rezystor dla zniwelowania strzałów wysokiego napięcia. Co dalej?

: sobota 07 wrz 2019, 21:41
autor: Rafalg26
Witam wszystkich serdecznie mam pytanie czy ktoś wie jak zrobić osobne podłączenie aby używać światła dziennego i osobne dla nocnego, aby nie świeciły razem.