Żarówki Philips Master LED ExpertColor - ostrzeżenie przed
: poniedziałek 29 sty 2018, 20:45
Piszę tego posta jako ostrzeżenie, że "nie wszytko złoto co się świeci" i jak to nas firmy robią w bambuko. Zarówno sprzedawcy jak i producenci.
Sprawa dotyczy "żarówek" LED Philips MASTER LED ExpertColor 3.9-35W GU10 927 25D
Wskaźnik oddawania barw (CRI): 97
Gwarancja 5 lat
Moc: 265lm
Kąt świecenia: 25°
Kolor: biały ciepły
Temperatura barwowa: 2700K
"Żarówki" kupowałem w polskim sklepie w dość dobrej cenie, choć do tanich nie należały (koszt powyżej 30zł / szt). Potrzebowałem 27szt do salonu, kupiłem 29szt aby mieć 2 na zapas.
Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że każda niemal "żarówka" Philips świeci inaczej. Widać różnicę barwową, widać różnicę w spotach.
Wyróżniłem 3 kolory świecenia w tych 27 żarówkach - niebieskawa jasna, żółtawa ciemniejsza i zielonkawa najciemniejsza.
Wyróżniłem 3 typy spotów - wyraźny z okręgiem, wyraźny bez okręgu i rozmyty.
Spoty i kolory świecenia nie są powtarzalne.
Mając taki rozstrzał i "żarówki" ustawione co ok 65cm widać wyraźnie, jak różnią się od siebie. Niestety ze względu na przedłużający się remont nie mogłem tego stwierdzić wcześniej, a po założeniu już minęło 14 dni możliwości na zwrot.
Robiłem porównanie do "żarówek" Osram po ok 10zł w promocji w markecie budowlanym, których używam od kilku lat w kuchni (12szt). CRI jest naprawdę bardzo podobne, świecenia "żarówek" OSRAM jest powtarzalne, a spoty są identyczne. Za 3x tańsze "żarówki".
Po niecałym tygodniu padła pierwsza "żarówka" Philips Master LED Expert Color. Po prostu pomigała i przestała świecić.
Zwróciłem się do Philips Polska Oświetlenie i opisałem problem o nierównej barwie świecenia, o różnych spotach, o uszkodzonej żarówce. Dostałem odpowiedź:
Dziękujemy... bla bla bla...
Z przykrością dowiadujemy się o Pańskiej sytuacji z żarówkami.
Ponieważ firma Philips nie oferuje gwarancji na żarówki.
W tym wypadku zapraszam Pana do złożenia reklamacji u sprzedawcy
Zwróciłem się do sprzedawcy "co mam zrobić?" - Mam odesłać "żarówkę" do sklepu.
No i teraz gdzie jest myk
Sprzedawca jest zobowiązany do świadczenia rękojmi lub gwarancji przez okres 2 lat. Producent nie zapewnia wsparcia gwarancyjnego.
Koszt przesyłki żarówki przekracza połowę wartości towaru.
Więc kto będzie świadczył gwarancję przez 5 lat?
I dlaczego wciska się nam gówno za tak duże pieniąze? Jestem bardzo rozczarowany.
Mam nadzieję, że ostrzeżenie przyda się innym użytkownikom, którzy świadomie poszukują ciepłych LEDów o wysokim CRI - na pewno nie warto kupować do tego Philipsów.
Sprawa dotyczy "żarówek" LED Philips MASTER LED ExpertColor 3.9-35W GU10 927 25D
Wskaźnik oddawania barw (CRI): 97
Gwarancja 5 lat
Moc: 265lm
Kąt świecenia: 25°
Kolor: biały ciepły
Temperatura barwowa: 2700K
"Żarówki" kupowałem w polskim sklepie w dość dobrej cenie, choć do tanich nie należały (koszt powyżej 30zł / szt). Potrzebowałem 27szt do salonu, kupiłem 29szt aby mieć 2 na zapas.
Jakież było moje rozczarowanie, gdy okazało się, że każda niemal "żarówka" Philips świeci inaczej. Widać różnicę barwową, widać różnicę w spotach.
Wyróżniłem 3 kolory świecenia w tych 27 żarówkach - niebieskawa jasna, żółtawa ciemniejsza i zielonkawa najciemniejsza.
Wyróżniłem 3 typy spotów - wyraźny z okręgiem, wyraźny bez okręgu i rozmyty.
Spoty i kolory świecenia nie są powtarzalne.
Mając taki rozstrzał i "żarówki" ustawione co ok 65cm widać wyraźnie, jak różnią się od siebie. Niestety ze względu na przedłużający się remont nie mogłem tego stwierdzić wcześniej, a po założeniu już minęło 14 dni możliwości na zwrot.
Robiłem porównanie do "żarówek" Osram po ok 10zł w promocji w markecie budowlanym, których używam od kilku lat w kuchni (12szt). CRI jest naprawdę bardzo podobne, świecenia "żarówek" OSRAM jest powtarzalne, a spoty są identyczne. Za 3x tańsze "żarówki".
Po niecałym tygodniu padła pierwsza "żarówka" Philips Master LED Expert Color. Po prostu pomigała i przestała świecić.
Zwróciłem się do Philips Polska Oświetlenie i opisałem problem o nierównej barwie świecenia, o różnych spotach, o uszkodzonej żarówce. Dostałem odpowiedź:
Dziękujemy... bla bla bla...
Z przykrością dowiadujemy się o Pańskiej sytuacji z żarówkami.
Ponieważ firma Philips nie oferuje gwarancji na żarówki.
W tym wypadku zapraszam Pana do złożenia reklamacji u sprzedawcy
Zwróciłem się do sprzedawcy "co mam zrobić?" - Mam odesłać "żarówkę" do sklepu.
No i teraz gdzie jest myk
Sprzedawca jest zobowiązany do świadczenia rękojmi lub gwarancji przez okres 2 lat. Producent nie zapewnia wsparcia gwarancyjnego.
Koszt przesyłki żarówki przekracza połowę wartości towaru.
Więc kto będzie świadczył gwarancję przez 5 lat?
I dlaczego wciska się nam gówno za tak duże pieniąze? Jestem bardzo rozczarowany.
Mam nadzieję, że ostrzeżenie przyda się innym użytkownikom, którzy świadomie poszukują ciepłych LEDów o wysokim CRI - na pewno nie warto kupować do tego Philipsów.